امام خمینی

خطر «تحریف امام» و محصور کردن بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در زمان خودش چگونه ما و آیندگان را تهدید می‌کند؟!

سرویس سیاست مشرق در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، بازخوانی برخی گفته‌های یک جریان سیاسی خاص در ایران پیرامون شخصیت امام راحل ضروری می‌نماید.

این ضرورت همچنین از آنرو وجوب خود را بیشتر به رخ می‌کشد که این جریان، خود را داعیه‌دار خط امام(ره) نیز معرفی می‌کند اما یک تطابق ساده میان گفته‌های این جریان با زندگی و بیانات آن یار سفر کرده، نشانگر مظلومیت بیش از پیش راه و مکتب امام خمینی(ره) است.

چه اینکه مسئله «تحریف امام» و محصور کردن بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در زمان خودش نیز همانطور که مقام معظم رهبری اشاره دارند خطری بزرگ است که آیندگان را تهدید می‌کند.

آنچه در ادامه می‌خوانید، بخش‌هایی از این گفته‌هاست:

* وقتی امام پذیرفت علیه آمریکا تندروی نشود!

_ «محمد هاشمی»، همسر معصومه ابتکار: امام خمینی در قضیه انقلاب اسلامی قبل از پیروزی به شهید بهشتی ماموریت دادند که با ژنرال هایزر ملاقات کند. شرط امام این بود که شاه بدون خونریزی از ایران برود و شرط آمریکا هم این بود که علیه آمریکا و منافع آمریکا اقدام و تندروی نشود که امام هم پذیرفتند و از تاریخ ۱۲ بهمن که امام وارد کشور شدند تا حدود اواخر خرداد ماه سال ۵۸ امام کمترین حمله را نسبت به آمریکا داشتند. اما از زمانی که امریکا شروع به پناه دادن به شاه کرد آرام آرام مشخص شد که عهد شکنی می‌کند.

(گفتنیست امام راحل در مقطع مورد اشاره هاشمی، تندترین حملات را در بیانات خود علیه آمریکا داشته‌اند.)

*جعل کلام امام راحل درباره هاشمی رفسنجانی

عابد فتاحی»، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس نهم: مگر حضرت امام در مورد آیت‌الله هاشمی نفرمودند تا زمانی که هاشمی زنده‌ است، انقلاب زنده خواهد بود؟!

(این در حالیستکه امام فرموده بودند: هاشمی زنده است چون نهضت زنده است)

*امام هم چرخش دیدگاه داشت!

شهیندخت مولاوردی»، از مقامات دولت رئیس‌جمهور روحانی: امام همان امامی است که از زنان خواستند در انتخابات لایحه های ایالتی و ولایتی شرکت نکنند است، اما با توجه به تغییرات بنیادینی که در جامعه پیش و پس از انقلاب اتفاق افتاده، ایشان چرخش دیدگاه  داشتند. دیدگاهی که بعد از انقلاب تاکید بر حضور زنان در عرصه های مختلف جامعه داشت.

*در برخی سخنان و مواضع امام تغییر ایجاد کنیم

_محمدرضا خاتمی: اکنون بیست و شش سال از رحلت امام می گذرد و شرایط کشور تغییر پیدا کرده است. آیا مشی سیاسی امام می پذیرد که ما تمام سخنان و مواضع امام را در شرایط فعلی بدون هیچ گونه تغییری اتخاذ کنیم؟

*امام هیچوقت به مردم نگفت باحجاب شوید!

_حسن خمینی: امام هیچ وقت به مردم نگفت با حجاب شوید، اما مردم آن زمان با حجاب شدند.

_سیدحسین موسوی تبریزی: ما حتی یک بار هم نمی‌بینیم که امام در مورد زنان گفته باشد که باید حتما حجاب داشته باشند.

*امام اعتدالی...

_علی‌محمد حاضری استاد جامعه شناسی: وجه مسلط و غالب زندگی امام(ره) اعتدالگرایی بود... من نحوه عملکرد امام خمینی (ره) را از سال 1323 تا زمان ارتحال ایشان را در مورد تصمیمات سرنوشت‌ساز بررسی کردم. نحوه ورود امام به فعالیت سیاسی و اجتماعی و نحوه اتخاذ تصمیم ایشان روشی اعتدالی بود.

*امام اصلاح‌طلب...

_حمیدرضا جلایی‌پور: اصلا من معتقدم اگر امام امروز زنده بود اصلاح‌طلب بود، همان‌طور که نزدیک‌ترین یاران و اعضای خانواده‌اش امروز از اصلاح‌ امور دفاع می‌کنند و مجیزگو نیستند.

*امام(ره)؛ قانونگرایی به جای انقلابی‌گری!

_حمیدرضا جلایی‌پور: امام(ره) گاهی به جای انقلابی‌گری، قانون‌گرایی می‌کرد.

*تغییر امام...

_سعید حجاریان: امام تا قبل از انقلاب حرکت‌های عاشوراگونه زیاد داشت. امام(ره) عارف پس از انقلاب کم‌کم در یک تحول فرهنگی فقیهی پیشتاز می‌شود.

*تغییر نظر امام درباره بحث صدور انقلاب!

_«سیدمحمد صدر»: امام در مقطعی نزدیک به این جمله فرمودند که ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می کنیم اما بعد از مدتی وقتی متوجه  شدند که از این شعار برداشت های متفاوتی ممکن است بشود و علاوه بر این که کشورهای عربی را می‌ترساند باعث سوء استفاده آمریکا نیز می شود، خیلی شجاعانه و با عقلانیت، جلوی برداشت های ناصواب را گرفتند و این گونه تبیین کردند که ما هدفمان از صدور انقلاب لشکرکشی و اقدام نظامی علیه حکومتی نیست، بلکه منظور ما صدور اندیشه های انقلاب است، ما اندیشه های انقلاب را به این دلیل  مطرح می کنیم که مسلمانان جهان از وجود استکبارهای جهانی و ظلم آنها به کشورهای جهان مطلع شوند.

(این جملات در حالی است که امام راحل در سال ۶۷، در قالب بیانیه خود به مناسبت تشکیل بسیج دانشجو و طلبه فرمودند: باید هسته‌های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد.)

*امامی که در ابتدا، انقلاب را نمی‌خواست

_سیدحسین موسوی تبریزی: امام(ره) در ابتدای امر به دنبال انقلاب نبود...

***

این گزاره‌ها که تنها طی 5 سال اخیر بیان شده‌اند، به وضوح بیان می‌کنند که خطرات مهمی راه امام و کلام امام راحل را تهدید می‌کند.

خطرات بزرگی که سالگرد ارتحال امام می‌تواند زمینه خوبی برای توجه به آنها در میان خواص و رسانه‌های کشور باشد. چه اینکه همانطور که از گزاره تحلیلی و قابل اثبات «تحریف امام(ره)» مشخص است، این خطر همه را تهدید می‌کند...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    18 8
    کتاب " کشف الاسرار " ایشان چاپ شود خوب است در انجا در باره سلطنت شاه مطالبی هست که شاید به کار این بحث بخورد .
    • DE ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      4 1
      کتاب؟ مگه در ایران آدمی هم هست که کتاب بخونه؟
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      18 8
      امام خامنه ای: امام خمینی یک حقیقت همیشه زنده است. نام او پرچم این انقلاب و راه او راه این انقلاب و اهداف او اهـداف ایـن انـقـلاب اسـت. راه او راه مـا، هـدف او هـدف مـا، و رهـنـمـود او مشعل فروزنده ماست.
    • IT ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
      4 0
      اگر یک نفر مثل نواب در این کشور پیدا شود هیچ کدوم از این لیبرال ها جرئت اظهار نظر 180 درجه ای و تحریف ندارن
    • IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
      3 0
      در ایران همه کتاب میخوانند ولی نمیخرند و این آمار های کتابخوانی اشتباه به دست شما جاسوسان میرسد که بهتر است شما در جهل بمانید و ندانید و چشمتان یهو دربیاید
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    18 8
    افرین عالی بود
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    24 6
    همسر ابتکار چه کاره است . یک تاجر است؟ تجارت چی؟
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    34 9
    امامی که به خاطر یک سریال تلویزیونی حکم مرتد داد موافق حجاب نبوده است؟ امامی که ۸ سال جنگ کرد و مقاومت کرد ضد آمریکایی نبوده است؟ خاک بر سر اصلاح طلبان نفهم
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    33 7
    بیچاره ملت ایران، به همین راحتی امام را هم تحریف کردن و رفت . حالا پرسیدن از حجاب و دین و اخلاق جرم است و لخت شدن در خیابان حمایت از انقلاب؟؟....پ
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    18 12
    افرین
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    13 4
    دیگه دیر شده مشرق. خیلی دیر. برو خیابانها رو ببین بالاشهر رو ببین . نیاوران . الهیه. زعفرانیه
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      23 18
      نگوئید بالای شهر بگوئید مردمانی با اهداف کوچک مردمانی کم خرد و خود محور - مردمانی پرمصرف و نابکار و نا کار آمد در تولید - مردمانی فرصت طلب - رفیق دزد و شریک غافله و
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      10 5
      دیر نیست
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    19 14
    امام مخالف مرگ بر آمريكا گفتن بود، امام مخالف انقلاب كردن بود ، امام مخالف حجاب اجباري بود ، در يك كلمه امام سكولار وعاشق آمريكا بود!!!!!!
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      4 1
      چه دیدی، این جماعت فردا خواهند گفت امام روشنفکر بود !!! حالا مانده است فتنه های جدید و تحریفات مضحک.
    • IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
      0 1
      چی بلغور میکنی چی زدی داداچ
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    18 9
    اشرافیت و راحت طلبی شدید برخی مسئولین دولتی و البته برخی نزدیکان نسبی امام خمینی ره شدیداً در این تحریف نقش دارد مردم را سرگرم حواشی می کنند و بینشان تفرقه می اندازند تا نپرسند وعده ها چه شد و برای خودشان و خانواده زندگی های شاهانه کاملاً غیر انقلابی می سازند
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    16 6
    اینکه چیزی نیست. دو روز دیگر می گویند خود امام خمینی با آمریکاییها مذاکره کرد! یا مثلا روز عاشورا می رفت استخر فرح.
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    17 7
    امام خمینی(ره): بحث بر سر اين است كه اگر دير بجنبيم اسلام امريكايى از جلسات سياسيون ظاهرالصلاح وابسته به امريكا و نيز از همين حوزه ها و دانشگاهها چنان زيبا براى جهان پابرهنگان تشنه عدالت ترسيم مى گردد كه همگى محكوم به فنا هستيم. صحیفه نور، ج 21، ص617
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    16 5
    عالی ،خدا خیرتون بده
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    11 5
    منظور حسن خمینی چیست ؟ بگفته ایشان امام هیچ وقت به مردم نگفت با حجاب شوید، بنظر حسن آقا یعنی هرکس میتواند بی حجاب شود یعنی برای بی حجابی هیچ منعی نیست. گیرم امام نگفته در صورتی که اینطوری نیست امام سر سختانه مخالف بی حجابی بوده است .حسن آقا اگر وقت کرد در مورد حجاب به قرآن و به احکام مراجعه کند. ان موقع میداند گفته این حرف ایشان صحیح نمی باشد
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      17 5
      ایشان احتمالا یادش رفته اصلا امام بود که گفته از فردا زنان ما با حجاب باید باشند. یعنی حسن مصطفوی که یک مو از جدش در تنش نیست نمی داند جدش هر چه بود یک فقیه بود و فقیه نمی توانست واجب الهی را مستحب و اختیاری اعلام کند!
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      7 14
      اونی که با امام زندگی کرده، امام رو میشناسه یا شما که نهایتاً خواب امام رو در رویاهاتون دیدید؟ حسن آقا سالاره، شماها شارلاتانید.
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      5 0
      به IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱ ما بهتر امام را می شناسیم. چون او برای ما مرشد کامل و امام خمینی بود و برای سید حسن مصطفوی فقط یک پدربزرگ. برای همین روی قبور شهدای گمنام نوشته اند فرزند روح الله. آنها فرزندان ایدئولوژیک خمینی بودند. اما سید حسن مصطفوی فقط فرزند بیولوژیک خمینی است. ای کاش او یک رگ از پدرش سید احمد را به ارث برده بود.
    • IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
      5 0
      آقای حسن سالار،: موقع حیات امام حسنشون نیم وجبی بود از کجا نشنیده امام چی گفته چی نگفته فیلمها و وصایای امام موجود است سواد نداری عقل که داری چشم و گوش که داری
  • DE ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    5 2
    یکی از دوستان مبارز وفعال سیاسی ما اوایل انقلاب که از زندان طاغوت آزاد شد سفارش عجیبی به ما کرد که کلی به او پرخاش نموده و ایراد گرفتیم و پیشنهاد او را محترمانه مسخره کردیم.او میگفت تمام سخنان و کلام امام و نوشته های ایشان را جمع و محافظت کنید تا دستکاری نشده و تفسیرهای انحرافی از آن در میان مردم پخش نشده. او انحراف کشورهای اسلامی از اصل دین و ازسخنان پیامبر ص و معصومین ع در طول تاریخ را گواه صحت گفتارش میدانست وما مردم ایران را استثنا میدانستیم.روحش شاد وبرقرار باد راهش یعنی خط امام.
  • DE ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    10 7
    اگر امام ره در قید حیات بودند هم به حسن فریدون رای میدادند لذا روحانی مچکریم.زیرا امام مانند حسن روحانی کلا اعتقاد به مبارزه نداشتند و به همین واردات در مقابل نفت برای ایران و گپ زدن با امریکا رضایت میدادند.
    • IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
      0 0
      شما از کی تا حالا امام شناس شدی برو منافق عوضی پول گرفتی بیای هذیون بگی عقب افتاده
    • IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
      0 0
      مغز معیوبت و عشقه
    • IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
      0 0
      خدایا شفا نده مریضای اسلام و یکم بخندیم
    • IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
      0 0
      برو بابا شاسگول
  • رشاد IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    11 5
    ای وای که خوردن مال حرام چه به سر آدم میاره مثل منافقین که میگفتند هدف وسیله رو توجیه میکنه
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    5 4
    بزرگترین عاملی که خط امام را تحریف میکند دنیاطلبی ، زراندوزی و اشرافی گری مسولان نظام است .دومین عامل مهم عدم برخورد قوه قضائیه با دزدان بیت المال است.سومین عامل عدم تامین به موقع سه نیاز اساسی جوانان این سرزمین یعنی اشتغال ، مسکن و ازدواج است.بقیه مسائل دعواهای نظری است که مردم توجه چندانی به آنها نداشته و جای طرحشان در حوزه و دانشگاه است نه کف خیابان.والسلام
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      1 8
      به نظر من هم دیدگاه های نظریِ بستر قدرت، باید به مراکز فکری حوزه و دانشگاه برگردد نه متن جامعه. در این نظریه ها که همیشه مخالف و موافق داشته اند در محیط های علمی جنبه ی بالاتری دارند تا جامعه ای که آرای مثبت و منفی حاصل از نظریه ها باعث صف بندی و دو قطبی سازی به ابعاد بزرگ اجتماعی شود. این ها را به متن اجتماعی جامعه نکشید، واقعا این صف بندی و دو قطبی ها ما را ضعیف میکنه.
  • فرهنگی بازنشسته IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    3 4
    همه این رفتارهای برنامه ریزی شده انذار برای ماست که هرکس با تمام توان فرهنگی واقتصادی به میدان بیاید خداوند انشاالله برکت میدهد
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    4 4
    هزاران کتاب و مقاله در مورد امام و انقلاب نوشته شد، هزاران پایانامه و سمینارها برگزار و در صدد تبیین آن در کتب مدارس و دانشگاه ها پرداخته شد. یک اقتصاد شش حرفی همه ی آن ها را پشت خود نگه داشت! چه کسی میتونه برای من نام برده و توضیح دهد که بعد از شاه خائن چه اصلاحات اقتصادی بر کشور اعمال شد؟ ما فقط به تثبیت و بیان نظریات انقلاب پرداختیم، فقط ایدئولوژی خودمان را گسترش دادیم. چیزی شبیه به تثبیت قدرت همه جانبه انجام ندادیم.
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    2 3
    هزاران کتاب و مقاله در مورد امام و انقلاب نوشته شد، هزاران پایانامه و سمینارها برگزار و در صدد تبیین آن در کتب مدارس و دانشگاه ها پرداخته شد. یک اقتصاد شش حرفی همه ی آن ها را پشت خود نگه داشت! چه کسی میتونه برای من نام برده و توضیح دهد که بعد از شاه خائن چه اصلاحات اقتصادی بر کشور اعمال شد؟ ما فقط به تثبیت و بیان نظریات انقلاب پرداختیم، فقط ایدئولوژی خودمان را گسترش دادیم. چیزی شبیه به تثبیت قدرت همه جانبه انجام ندادیم.
  • مهدی IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    5 0
    من از اهالی جماران هستم سخنی با جماران نشینان کنونی دارم که همه جملگی غیر از حاج مهدی جمارانی بعد از انقلاب در جماران ساکن شدند وبه ناحق خود را وارث امام می دانند اولا بعد از بیماری امام دراواخر سال ۵۸و۵۹ امام وتوصیه پزشکان امام رفتند دربند ولی چون محیط دربند مقداری اعیانی ونزدیک کاخ سعد اباد بود امام از انجا راضی نبود وامدند جماران چون یک جای ساده وبا بافت روستایی بود خوب اگر امام الان زنده بودند با این وضعیت این محل و زندگی اطرافیان که نمود اشرافیگری در مقابل نقاط دیگر تهران است .راضی بودند چرا امثال سه تا داداش انصاری اشتیانی خاتمی موسوی لاری علیخانی وهمه عناصر همراه با فتنه سبز ومشخصا روحانیون سابق در جماران واطراف جمع هستند .چندتا شهید دادند اینها فقط وفقط از امام زندگی توصیه شده پزشکان واز روی ناچاری در شمال شهر را گرفته و چون در این منطقه املاک مصادره ای هم فراوان بوده خودشان بهتر می دانند دنبال چه هستند .
  • IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    4 0
    اگراینطورست شایدبتوان گفت که بعضی ازاین گویندگان مرتدسیاسی و تحریفگرند واحیانامانندباندمنحرفین احمدینژادهااینهاهم مختصات فکریشان منحرف است.اماتعجب ازحسن خمینی است که چرااوهم امر"حجاب"درکلام امام سفارش دهنده به حجاب رابه نوعی تحریف کرده است وبایداین لغزش خدای ناکرده عمدی یاسهوی راجبران کندوگرنه تنفراجتماعی رابرای خودتاقیامت یدک خواهدداشت.(نه آن پدرونه این پسریاللعجب!!!)12/3/97
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    3 0
    وقتی انقد مغزتون درگیر حجاب و عمق فاجعه رو نمیبینید نشان از خریتتون داره برید وصیت امام و بخونین همه جواباتون و میگیرید این چیزام همش کشکه وقتی خودش وصیت داره قبول ندارید ولی وقتی یه مشت منافق از دهن امام حرف میزنند به به چه چه میکنید
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    1 0
    حسنی به مکتب نمیرفت وقتی میرفت جمعه میرفت کلا درباره امام چی میدونید که این خزعبلات من درآوردی و از برید امام وصیت نامه مفصل دارد که همه چیز گویاست در آن
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    3 0
    چه ورقایی هم دست به قلم شدن در وصف امام یه مشت منافق بلفطره
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    2 0
    الان دم خروس و باور کنیم یا قسم حضرت عباس و فیلمای حضرت امام و ول کنیم و این چرندیات و بچسبیم
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    4 0
    امام گفته بودن امریکا با سلاح نمی آید با قلم می آید یعنی این یه مشت منافق گرد هم آمدند تا افکار عمومی را مسموم کنند
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    2 0
    حسن خمینی که جوجه بود در زمان امام نشون به اون نشون تو کتاب فارسیمون عکس بچگیاش کنار امام با توپ رنگارنگه شلوارکم پاشه حالا نطق میکنه از طرف امام
  • یادگاری امام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    4 0
    صدا وسیما در انتشار نظرات روشن و صریح امام در استکبار ستیزی و جایگاه ولایت فقیه بسیار ضعیف است
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    2 0
    سلاله روح الله سید حسن نصر الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس