آملی لاریجانی

رئیس قوه قضائیه گفت: بزرگترین تجربه تاریخی که از این اقدام آمریکا به دست آمد، باور قطعی به غیرقابل اعتماد بودن و عهد شکنی دولت آمریکا بود.

به گزارش مشرق، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و با اشاره به تعبیر « شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ الی ضِیافَةِ اللَّهِ» تصریح کرد: این ماه پرعظمت که در آن به ضیافت الهی دعوت شده ایم، خوان گسترده الهی برای بهره مندی هرچه بیشتر از نعمات معنوی است و باید از خداوند بخواهیم که همه ما را مستعد استفاده از الطاف خود در این ماه بزرگ بنماید.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه هر کس به تناسب استعداد خود می تواند از خوان گسترده الهی بهره مند شود، افزود: در دعای امام صادق(ع) که در ماه رجب می خواندند آمده است که « فَضْلُکَ مُبَاحٌ لِلسَّائِلِینَ وَ نَیْلُکَ مُتَاحٌ لِلْآمِلِینَ». در اکثر ادعیه و مناجات ها به نحوی اشاره شده که فضل خداوند برای سائلین ارزانی می شود و مواهب الهی برای اهل رجا و امید روا داشته می شود.

بیشتر بخوانید:

اطلاعیه جدید دولت درباره برجام

فیلم/رئیس‌قوه‌قضائیه: شگرد غربی‌ها ایجاد دوگانگی است

آملی لاریجانی یکی از راه های بهره مندی از ایامی نظیر ماه مبارک رمضان را امیدواری به فضل و رحمت حق تعالی دانست و اظهار کرد: اینکه بر حسب نقل ها وارد شده است در شب اول ماه « سبعین الف الف عَتِیقٍ مِنَ النَّار» از ناحیه خداوند تحقّق پیدا می کند امر کوچکی نیست یعنی هفتاد میلیون که ظاهراً کنایه از کثرت بسیار است. انسان در این ماه موقعیتی می یابد که مستعد آزادی از آتش های گوناگون می شود. بالاترین آتش نیز دوری از خداست که در این ماه می توانیم با انس هرچه بیشتر با حق تعالی به هر میزان که در توانمان بود از آتشی که خود برافروخته ایم نجات یابیم.

رئیس قوه قضاییه، تنعم اهل عرفان از نعمات الهی در این ماه بزرگ را فوق تصورات دانست و خاطرنشان کرد: هر نگاهی که اهل معرفت به حق تعالی می کنند، نعمت الهی است. «وامنن علینا بالنظر الیک». اینکه انسان به چشم قلب، حضرت حق را احساس کند و بر وی نظر بیفکند نعمتی است که انسان باید آن را از حق تعالی بخواهد. اگر این امر محقق شود و در انسان مستقر گردد مشکلات انسان حل خواهد شد.

آملی لاریجانی با بیان اینکه لطایفی از معارف در ادعیه اهل بیت علیهم السلام در این ماه و ماه های دیگر وجود دارد، تصریح کرد: به عنوان مثال در ذیل مناجات شعبانیه یا در ادعیه ماه رجب چنین تعابیری را مشاهده می کنیم. در دعای ماه رجب آمده است که «خَابَ الْوَافِدُونَ عَلَی غَیْرِکَ وَ خَسِرَ الْمُتَعَرِّضُونَ إِلاَّ لَکَ‏ وَ ضَاعَ الْمُلِمُّونَ إِلاَّ بِکَ» چنین تعابیری را که تاکید کند وفود به غیر الله موجب محرومیت انسان است در کجا می توان یافت ؟ در جای دیگر می خوانیم که «یا مَنْ سَما فِی الْعِزِّ فَفاتَ نَواظِرَ الاْبْصارِ، وَدَنا فِی الُّلطْفِ فَجازَ هَواجِسَ الأفْکارِ». اگر انسان چنین تعابیری را با توجه و حال حقیقی بر زبان بیاورد چگونه حق متعال پاسخ ندهد؟ 

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: ان شاءالله خداوند متعال را در این ماه به نیات صادقه و قلوب طاهره بخوانیم و از وجود حضرت حق که فضل مطلق است امید دستگیری داشته باشیم. یکی از مهمترین کارها در این ماه دعا برای برادران ایمانی است. علاوه بر این ماه مبارک رمضان بهار قرآن و انس با کلام الله است. قرآن، تجلی حق است و اگر به باطن آن دسترسی یابیم همه چیز در اختیار ما خواهد بود. 

مردم و مسئولان در ماه رمضان به محرومان توجه بیشتری داشته باشند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم شفقت بر خلق خدا در این ماه از سوی مسئولان و آحاد مردم، تصریح کرد: خصوصاً نسبت به محرومان باید این جهات را رعایت کنیم. مسئولان، مایحتاج ضروری مردم را در این ماه تأمین و اصناف و بازاریان نیز رعایت حال مردم را بکنند. گاهی شایعاتی مبنی بر وجود برخی گرانی ها شنیده می شود. دولت و سازمانهای نظارتی برای جلوگیری از این امر تلاش می کنند و لازم است که همه در این ماه قبل از الزام قانونی رعایت حال یکدیگر را بنمایند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اخلاق، انصاف، دیانت و شفقت بر خلق بهترین وسیله برای جلب نظر حق تعالی است، اظهار کرد: ادب حضور در محضر حق تعالی و ماه مبارک رمضان نیز اقتضائاتی دارد که اگر کسی از آن غفلت کرد باید تذکر داده شود. البته این امر چیزی از وظایف دستگاه های ذیربط از جمله دستگاه قضایی نمی کاهد و اگر کسی بعد از تذکر بخواهد حرمت ماه رمضان را نادیده بگیرد مستوجب برخورد قانونی و اقدامات مقتضی است. 

آملی لاریجانی در عین حال یادآور شد: خوشبختانه در ایام ماه مبارک رمضان، جرم و جنایات و تعدیات کاهش می یابد و دلها آماده پذیرش حق می شود اما بهرحال اگر کسی از شرع و قانون تعدی کند پاسخ قانونی دریافت خواهد کرد.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج از برجام تصریح کرد: گرچه این اقدام با شایعات و تبلیغات قبلی قابل پیش بینی بود اما یک تجربه تاریخی مهم بر تجربیات چهل ساله ملت بزرگ ایران که همواره مورد تعدی و ظلم آمریکا بوده است، افزود. 

آمریکا نشان داد غیرقابل اعتماد، غدار و عهدشکن است

آملی لاریجانی ادامه داد: تحریم ها، جنگ تحمیلی که وجهه ای از جنایات آمریکا بود و همچنین اقدامات آمریکا پس از جنگ برای مردم ما کاملاً آشناست اما اقدام اخیر تجربه بزرگی بود که نشان داد آمریکایی ها غیرقابل اعتماد، غدار و عهدشکن هستند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا در جلسات گوناگون، تصریح کرد: مسئولان مربوطه تلاش کردند اما به هرحال آمریکا نشان داد که اهل وفای به عهد نیست و هرگونه که منافعش اقتضا کند عمل می کند و در این مسیر از جنگ و کشتار نیز ابایی ندارد.

وی با اشاره به ایجاد گروه های تروریستی نظیر داعش از سوی آمریکا به اذعان رئیس جمهور فعلی آمریکا در جریان رقابت های انتخاباتی، خاطر نشان کرد: اخیراً مستندی درباره نحوه دخالت آمریکا در افغانستان پخش شد که خانم کلینتون در آن اذعان می کرد طالبان را با هزینه زیادی علیه حکومت شوروی تجهیز کردند و موجب فروپاشی شوروی شدند.

رئیس قوه قضاییه گفت: آمریکا در دنیا جنگ های بسیاری به راه انداخته و انسان های زیادی را به خاک و خون کشیده است. رئیس جمهور آمریکا که فردی کاسب کار و به اصطلاح خودشان شومن است امروز صراحتاً می گوید کشورهای عربی را باید بدوشیم و تعابیر آنان نشان می دهد که هیچ اهمیتی برای جان انسان ها قائل نیستند.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: ما در مقابله با این دولت و چنین دولت هایی باید به فکر خود باشیم. مردم ما همواره در صحنه حضور داشته اند و با رهبری های داهیانه امام راحل و مقام معظم رهبری در همه جا فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر داده اند. حضرت امام (قدس الله نفسه الزکیه) می فرمودند که انشاء مرگ بر آمریکا، آمریکا را به ورطه مرگ می اندازد. مسئولان باید تلاش کنند که این حضور همیشگی مردم به اقتدار داخلی ضمیمه شود.

شگرد آمریکا و اروپا، القای دوگانگی میان مردم و مسئولان است

رئیس قوه قضاییه افزود: آمریکا امروز آشکارا برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی تلاش می کند. در مقابل آنها باید بصیر و هوشیار باشیم. شگرد آمریکا و اروپا ایجاد دوگانگی و القا آن میان مردم و مسئولان است در حالیکه هر فرد علاقمند و دلسوزی می داند که باید در مقابل این فریب ایستاد. 

آملی لاریجانی با اشاره به رفتار غرب با ایران تصریح کرد: منطقی تر و عقلانی تر از روش جمهوری اسلامی نمی توانند پیدا کنند. ما برای اثبات حقانیت خود و رد ادعاهای واهی آنها برخی عقب نشینی ها را پذیرفتیم و برخی التزامات را با اینکه در چارچوب NPT نبود قبول کردیم. پیش از همه این تلاشها فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر تحریم سلاح هسته ای بود اما آمریکا نشان داد که به دنبال چیز دیگری است و با اصل نظام و اقتدار این ملت مشکل دارد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز ایران بعد از چهل سال مقتدرتر از هر زمان دیگری در منطقه و جهان نقش آفرینی می کند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی در مقابل این موضع خصمانه باید به اقتدار درونی خود بپردازد و مسئولان باید با صداقت و اعتماد به مردم برای حل جهادگونه مشکلات، استعدادهای درونی را به کار بگیرند.

هرگز از توان دفاعی و موشکی خود عقب نشینی نمی کنیم

آملی لاریجانی گفت: دشمن با فشار می خواهد ایران از توان دفاعی و موشکی خود عقب نشینی کند. اما مسلماً جمهوری اسلامی چنین کاری نخواهد کرد و این تحمیل را نخواهد پذیرفت. ایران تحت رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) راه خود را یافته و با امید به آینده و استفاده از امکانات مادی و معنوی مشکلات را پشت سر خواهد گذاشت.

رئیس قوه قضاییه با تبریک نتایج انتخابات لبنان به مردم و جریان مقاومت اظهار کرد: آمریکا و اذناب آن هزینه های زیادی کردند که مردم لبنان را از خط مقاومت جدا کنند اما نتایج انتخابات این کشور نشان داد که مردم لبنان به مرتبه ای از رشد سیاسی و آگاهی و بصیرت دست یافته اند که دوست و دشمن را از هم باز می شناسند.

وی با اشاره به انتخابات عراق نیز گفت: انتخابات در این کشور نیز در آرامش برگزار شد و امیدواریم نتیجه آن برای مردم عراق موجب پیشرفت و تعالی هر چه بیشتر شود.

بر اساس این گزارش، ادامه بحث و بررسی پیرامون دستور العمل نحوه نظارت و پیگیری حقوق عامه در دستور کار امروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت.

منبع: اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    7 7
    این تیم مذاکره هسته ایی زحمت کشید یا نکشید اما متاسفانه در نتیجه نتوانست موفق شود پس عقلا باید مذاکره اروپایی از دولت گرفته بشود در سطح سه قوه و ملی پیگیری شود والا نتیجه همان است که تا الان دیدیم
  • ناصریه IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    7 2
    ممنون . در مورد فساد در ادرات و دادگاه ها بیشتر تلاش کنید و برخورد کنید
  • ایرانی GB ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    5 2
    روزی رو تصور میکنیم که ایران کشور آباد و مرفهی باشد
  • NL ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    9 1
    راجع به همه مسائل باید إظهار نظر كرد مخصوصا برجام و اقتصاد ایران
  • امین IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    4 5
    باید از بر جام همین حالا خارج شد و با اعتماد به خدای متعال بدون اتکا به این و ان کشور را با اتکا به اقتصاد مقاومتی و توان موشکی بالا و هسته ایی پیش برد غیر از این باشد حتما نابود میشویم . دیگر صبر مومنان و حزب اللهی ها به سر آمده است اگر دولت بخواهد عقب نشینی کند به حساب دولت خواهد رسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس