کد خبر 855000
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
مایک پمپئو نمایه

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه ای پیش‌شرط آغاز سرمایه گذاری بخش خصوصی در کره شمالی را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اعلام کرد: اگر کره شمالی زرادخانه هسته ای خود را نابود کند، آمریکا اجازه سرمایه گذاری بخش خصوصی در زیرساخت ها و نیز شبکه برق این کشور را خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا وعده کمک به اقتصاد کره‌شمالی را تکذیب کرد

وزیر خارجه آمریکا در این مصاحبه گفت: بر این اساس شرکت های خصوصی در آمریکا می توانند به کره شمالی آمده و در ساخت شبکه های انتقال برق مورد نیاز در این کشور کمک های لازم را ارائه کنند.

مایک پمپئو ادامه داد: کمک های آمریکا می تواند در مسیر سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و تأمین مواد غذائی پیونگ یانگ نیز باشد؛ اما همه این ها مشروط به خلع سلاح کامل هسته ای است.

این در حالیست که وزیر خارجه آمریکا پیشتر نیز اعلام کرده بود که واشنگتن آماده کمک به احیاء اقتصاد کره شمالی درصورت موافقت این کشور با کنار گذاشتن برنامه تسلیحات هسته‌ای است.

اما دیروز، هیثر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیامی توئیتری ضمن تکذیب خبرهای منتشره درباره وعده پمپئو در این باره نوشت: چه سرخط خبری اشتباهی. اگر کره شمالی خلع سلاح هسته ای شود، ممکن است روزی از آینده ای روشن تر برخوردار باشد. این (آینده روشن) می تواند دربرگیرنده تجارت بین الملل، سرمایه گذاری و گردشگرانی از سراسر جهان باشد.

وعده های مکرر کمک برای بازسازی اقتصادی کره شمالی درحالی داده می‌شود که آمریکا همزمان اهرم فشار و تحریم اقتصادی برای واداشتن پیونگ‌یانگ به ماندن پای میز مذاکره را حفظ کرده است.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی قرار است سه‌شنبه ۱۵ ماه میلادی می (۲۵ اردیبهشت) در سنگاپور با یکدیگر دیدار کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عباس IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    11 2
    وعده سر خرمن میدن. بعد از اینکه خلع سلح هسته ایی شدند . یک بهانه دیگه میارن
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
      3 5
      یعنی الان کره جنوبی ناراحته؟
  • GB ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    9 5
    یکی میخواد در امریکا سرمایه گذاری کنه انقد بدهی داره که حد نداره
    • ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
      4 6
      میخواهی تو از پس اندازت، بهشون کمک کن، گناه دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس