کد خبر 854677
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با رد خبرهای منتشره به نقل از پمپئو درباره کمک به اقتصاد کره‌شمالی اعلام کرد: اگر کره شمالی خلع سلاح هسته ای شود، ممکن است روزی از آینده ای روشن تر برخوردار باشد!

به گزارش مشرق، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که واشنگتن آماده کمک به احیاء اقتصاد کره شمالی درصورت موافقت این کشور با کنار گذاشتن برنامه تسلیحات هسته‌ای است.

بیشتر بخوانید:

کره شمالی از تخریب یکی از تاسیسات اتمی خود خبر داد

هیثر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیامی توئیتری در این باره نوشت: چه سرخط خبری اشتباهی. اگر کره شمالی خلع سلاح هسته ای شود، ممکن است روزی از آینده ای روشن تر برخوردار باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: این (آینده روشن) می تواند دربرگیرنده تجارت بین الملل، سرمایه گذاری و گردشگرانی از سراسر جهان باشد.

این در حالیست که بی بی سی پیشتر در این باره اعلام کرده بود: پمپئو گفت آمریکا آماده همکاری با کره شمالی در راستای رسیدن به رفاهی قابل‌مقایسه با کره جنوبی است.

گفتتی است اظهارات پمپئو بعد از دیدار با «کانگ کیونگ-هوا» وزیر خارجه کره جنوبی ایراد شد.

وعده کمک برای بازسازی اقتصادی کره شمالی درحالی داده می‌شود که آمریکا همزمان اهرم فشار و تحریم اقتصادی برای واداشتن پیونگ‌یانگ به ماندن پای میز مذاکره را حفظ کرده است.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی قرار است سه‌شنبه ۱۵ ماه میلادی می (۲۵ اردیبهشت) در سنگاپور با یکدیگر دیدار کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس