جلسه شورای شهر تهران

اصلاح طلبان درحالی به حدادعادل درباره فروش لیست این جریان در شورای شهر تهران حمله ور شده اند که در گذشته بارها هم جناحی های خودشان به این مسئله تاکید و صحت آن را تایید کرده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - یادآوری این نکته که لیست شورای شهر اصلاح طلبان در تهران پولی بسته شده است؛ باعث خشم برخی از اعضای این جریان در پارلمان شهری شد. این موضوع را دوباره « غلامعلی حدادعادل» مطرح کرد اما اصلاح طلبان برنتابیدند که رقیب سیاسی از پشت پرده درون جناح اصلاحات افشاگری کند. حداد عادل مطرح کرده بود که «آدم باید از این هزینه ها دق کند.»

«محمود میرلوحی» عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با واکنش شدیدی که حاکی از عصبانیت بود، با حمله به حداد عادل گفت:

«مراقب باشید بر سر اخبار جعلی که دوستانتان ساخته اند دق نکنید.»

بیشتر بخوانید: 

افشاگری دو زن اصلاح‌طلب درباره لیست اصلاحات

افشاکننده‌ای که اصلاح‌طلبان وی را سرکوب کردند

همچنین، «محمد جواد حق شناس»، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در واکنش به اظهارات حدادعادل گفت:

« اگر آقای حدادعادل پیگیر حقیقت بود با طرح چنین ادعای واهی و غیرواقعی برای خودش مسئولیت شرعی و حقوقی ایجاد نمی کرد. سخنان وی، یک اتهام و یک برچسب کاملا غلط و دور از حقیقت است. هیچ فرد اصلاح طلبی چه در انتخابات مجلس و چه در انتخابات خبرگان و چه در انتخابات شورای شهر سابقه ندارد و نداشته و نخواهد داشت که برای قرارگرفتن در لیست با پرداخت یک مابه ازای مادی بخواهد برای خود موقعیتی فراهم کند. مطمئنا این موضع آقای حدادعادل سخن ناروایی است و اگر ناشی از تجربه او نباشد، ریشه از عدم آگاهی او نسبت به آنچه در جریان اصلاحات می گذرد، دارد.»

البته پیشتر حداد عادل در سال گذشته گفته بود:

« در لیست امید انتخابات شورای شهر یک خانمی کاندید شده است که در اتاق بازرگانی هم حضور دارد و گویا از او ٢ میلیارد درخواست کردند تا در این لیست حضور یابد. حالا باید پرسید که «این تذهبون» آیا هدف انقلاب ما این بود.»

خانمی که حدادعادل به وی اشاره کرد، «فاطمه دانشور» عضو اصلاح طلب سابق شورای شهر تهران است. 

در زمان انتخابات بود که فاطمه دانشور از پیشنهاد ۲ میلیارد تومانی برای گنجاندن نام وی در لیست اصلاح‌طلبان خبر داد، رسانه‌ای شدن این خبر اما برای دانشور گران تمام شد و نام وی به طور کلی از لیست اصلاح‌طلبان حذف شد. لیست فروشی اصلاح‌طلبان به لیست دوم آنها نیز رسید و رقم‌های ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی از برخی افراد درخواست شده بود.

بعدها دانشور در همایش دوباره اصلاحات، دوباره امید خطاب به عارف گفت:

«الان بنده را شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان رد صلاحیت کرد. آقای عارف دست شما درد نکند، شما اخلاق را سر بریدید.»

همین مسئله توسط یک روزنامه اصلاح‌طلب تایید شد. کانال روزنامه آفتاب یزد در مطلبی با عنوان‌ « چه کسی پیشنهاد ۲میلیاردی برای حضور در لیست امید به نامزدها داده بود؟» نوشت:

«یک منبع آگاه  توضیحاتی را در مورد ماجرای درخواست ۲میلیارد تومان از برخی کاندیداهای شورای شهر تهران جهت حضور در لیست امید ارائه داد. بنا به گفته وی چنین درخواستی از کاندیداهای اصلاح طلب مطرح شده اما نه از سوی اعضای شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان. گویا چنین درخواستی از جانب دبیرکل یکی از احزاب سرشناش اصلاح طلب مطرح شده است.»

بعد از این ماجرا بازهم عضو شورای شهر چهارم تهران در پاسخ به این سئوال که «بنابراین معتقدید که در انتخابات شورای شهر پنجم نسبت به شما جفا شد؟»‌ بیان داشت:‌ «برای تعیین لیست شورای پنجم، شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بیشتر با نگاه سیاسی، افراد وابسته به تشکل‌ها و احزاب سیاسی را فارغ از تخصص و عملکرد در حوزه‌های شهری برای حضور در لیست شورای شهر انتخاب کرد.»

همچنین یکی دیگر از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر چهارم که از لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر پنجم جا مانده بود اقدام به افشاگری کرد و از حزب‌فروشی در این جناح سیاسی سخن گفت.

در همین رابطه، «احمد حکیمی‌پور» دبیر کل حزب اراده ملت در یکی از سخنرانی‌های خود به یک پدیده جدید در عرصه سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: «به عنوان کسی که ۲۵ سال فعالیت سیاسی و تشکیلاتی و اجرایی در سطوح مختلف داشته‌ام، باید بگویم که متاسفانه در کشور پدیده «حزب فروشی» شکل گرفته است. مثلا فردی یک شبه بر اساس توافق با پرداخت پول عضو حزب شده تا در شورای شهر رای بیاورد که چنین زد و بندهایی خطرناک است و مربوط به احزاب استاندارد و شفاف نیست. باید جلوی این کار گرفته شود.»

پیش از این نیز در انتخابات مجلس دهم «الهه کولایی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب که با وجود سوابق کاری و داشتن چهره‌ای سرشناس در جریان اصلاحات از فهرست امید در مجلس شورای اسلامی جا مانده بود در مصاحبه‌ای اعلام کرد:

«به هر حال افرادی که از امکان مالی و ارتباطات خوبی برخوردارند و چنین امکاناتی برای آنها فراهم است، قطعاً نسبت به بقیه افراد شانس بیشتر و بهتری برای حضور در همه لیست‌های انتخاباتی دارند. »

وی دربخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت:

«همیشه پول و قدرت در حوزه سیاست تأثیرگذار هستند. برخی کاندیداها از طریق رانت وارد لیست امید شدند و من این مسئله را تکذیب نمی‌کنم.»

اصلاح طلبان درحالی به حدادعادل درباره فروش لیست این جریان در شورای شهر تهران حمله ور شده اند که در گذشته بارها هم جناحی های خودشان به این مسئله تاکید کرده و صحت آن را تایید کرده اند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ناشناس IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    ذات اصلاح طلب جماعت بوی گند میده . تنها سودش اینه که به عنوان بمب شیمیایی ازشون استفاده کنن .
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
      0 0
      آب خنک بخورید جهت حفظ آرامش . هرچی هستن مردم تهران بهشون رای دادن .
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    یه سوال ذهن منو به خودش مشغول کرده و او هم اینکه این اصلاح طلب ها دنبال اصلاح انقلاب هستن ؟ یا اصلاح امام ؟؟؟
    • اصلاح طلب واقعی IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
      به تو مربوط نیست به 23 میلیون رای دهنده به روحانی مربوطه
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
      خطاب به 18:20 - حتما به تو و عقبه تشکیلاتی اصلاحاتچی ها (سرویس های اطلاعاتی خارجی ) مربوط است که با ترساندن مردم از جنگ موهوم و فضای روانی مهندسی شده توانستند بخشی از مردم مستضعف را از رای دادن منصرف کرده و طیف های رنگارنگ معاند را باتمام قوا پای صندوق بیاورند( حتی خانواده شاه فاسد را ) تا شاید منجر به تضعیف نظام شوند و این هنر نیست .
  • سید IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    مرعشی هم تلویحاً موضوع این باج خواهی را تأیید کرده بود!
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
      0 0
      باخت سی بر هیچ کابوس شماست
  • US ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    اين افراد بي هويت و فاقد ثبات شخصيتي هستند و همواره به دنبال منافع شخصي هستند و براي رسيدن به آن به هر كاري دست مي زنند. وقتي فاقد ايدئولوژي و اعتقاد به مباني باشي به هر چيزي متوسل مي شوي و برايت مهم نيست چه كثافتي خواهي شد .
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    0 0
    از دوم خرداد تا الان... پس کی میخوان کار کنن؟
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    0 0
    این جونورا لیست رو هم خرید فروش می کنن
  • US ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    0 0
    حزب اصلاحات در و پیکر نداره هر ننه قمری رو راه میدن توش. همشونم گدا گشنه و باج خواه هستن
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    1 769
    اسلاحتلبا رم کردن
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    0 0
    لیست انتخاباتی کجا و اموال نجومی و زمین های غارت شده بیت المال کجا
  • مجید IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    0 0
    به انتخاب مردم توهین نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس