کد خبر 809046
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۰
فاطمه دانشور

عضو پیشین شورای شهر تهران می‌گوید با عملکردی که از شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان دیدم، دیگر اصلاح‌طلب نیستم.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان دربخش اخبار ویژه خود نوشت: فاطمه دانشور در گفت‌وگو با روزنامه فرهیختگان اظهار داشت: «اگر به من بگویند که خانم دانشور شما با رفتارهایی که دیدید آیا هنوز اصلاح‌طلب هستی یا خیر؟ می‌گویم نه. اگر معنا و تعریف اصلاح‌طلبی این باشد، باید بگویم نه.»

او می‌گوید: «با توجه به اینکه در شورای چهارم در اقلیت قرار داشتیم، من و دیگر دوستان به مدت چهار سال در فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران بسیار تلاش کردیم. تا اینکه زمان انتخابات شد و نسبت به رویه چیدمان لیست هم معترض شدیم ولی متأسفانه با عدم پاسخگویی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان مواجه شدیم و هیچ وقت به ما گفته نشد که بر چه معیاری نتوانستیم به لیست امید ورود کنیم یا کلاً چرا فارغ از بحث لیست حذف شدیم.»

دانشور تأکید کرد: «متأسفانه هیچ یک از این اتفاقات در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره من و دیگر دوستان رخ نداد و تاکنون هم پاسخی از سوی این شورا به ما داده نشده و به گروه و فراکسیون اصلاح‌طلبان که در شورای شهر چهارم در اقلیت قرار داشت بی‌احترامی کردند. ما با وجود محدودیت‌ها در شورای شهر به معنای واقعی کلمه ایستادیم و جنگیدیم.»

وی در این باره افزود: «ما همه این نکات و موارد را به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و آقای عارف به صورت مکتوب و شفاهی اعلام کردیم و از آن زمان تاکنون هیچ پاسخی به ما ندادند. متأسفانه شورای عالی رزومه یک عده را کلاً حذف کرد و به قول خودشان امتیازی به ما تعلق نگرفت.»

این چهره اصلاح‌طلب گفت: «اینها باید ما را صدا می‌کردند و می‌گفتند که ما به فلان دلایل شما را اصلاح‌طلب نمی‌دانیم.»

عضو سابق شورای شهر می‌گوید: «جریانی پایدار می‌ماند که در اخلاق حرف اول را بزند. متأسفانه شورای عالی و آقای عارف نه جواب ما را دادند و نه توجیهی برای کارهایشان آوردند و الان هم در حال پرداخت هزینه رفتارهای دوستان هستیم. شما هیچ وقت نمی‌توانید روی تجربه قلم بگیرید زیرا در اظهارنظرهای اعضای جدید شورای شهر تهران این بی‌تجربگی موج می‌زند.»

او اذعان کرد: «چه تضمینی وجود دارد که چهار سال یا دو سال دیگر مردم دوباره به جریان اصلاحات اعتماد کنند و به لیست اصلاح‌طلبان رأی بدهند؟ متأسفانه مردم ما همواره در حالتی از انتخاب قرار گرفتند که برای اینکه فلان کس رأی نیاورد به آن دیگری رأی دادند، نه اینکه آن آدم خوبی باشد.

دانشور در بخش دیگری از سخنان خود به پسر ارشد هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و افزود: «ما جزء کسانی بودیم که از شهردار شدن محسن هاشمی در شورای چهارم حمایت کردیم و ایشان هم در پنجمین شورای شهر تهران به عنوان کاندیدا در انتخابات ثبت‌نام کرد.»

دانشور اذعان کرد: «بعد از نام‌نویسی آقای هاشمی، گروهی منتسب به جریان اصلاحات نگران شدند و گفتند شاید دوباره محسن هاشمی مانند شورای چهارم به دنبال شهرداری تهران باشد. این گروه که در شورای عالی اصلاح‌طلبان هم حضور داشت برای اطمینان، من و دیگر دوستان حامی ایشان را مانند آقایان دوستی، حکیمی‌پور و... از حضور در لیست حذف کردند تا مبادا همانند شورای چهارم از شهردار شدن محسن هاشمی حمایت کنیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس