خبرویژه

حزب کارگزاران پس از موفقیت در بستن فهرست امید برای شورای شهر تهران، در حال تحمیل سخنگوی این حزب به عنوان شهردار به شوراست.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه های خود نوشت:

مرعشی عضو هیئت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، نقش مهمی در بستن فهرست ۲۱ نفره امید در انتخابات شورای شهر تهران داشت. او و طیف متبوعش عملا امثال عارف (رئیس شورای سیاستگذاری) را مقابل عمل انجام شده قرار دادند و اکنون کرباسچی و مرعشی تحرکات خود را شدت بخشیده، تا مرعشی شهردار شود.

این در حالی است که حسین مرعشی دارای سابقه محکومیت قضایی از سوی دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری و ممنوعیت مادام‌العمر از شرکت و فعالیت در هر گونه حزب و موسسه‌ای که به کارهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بپردازد، است. بنابراین وی قانونا نمی‌تواند شهردار شود. اما در این میان، جزئیات کلاهبرداری زوج سابقه‌دار کارگزاران در بستن لیست شورای شهر و سپس خیز برای قبضه شهرداری تهران در نوع خود منحصر به فرد است.


اخیرا کرباسچی به ایسنا گفته بود تعداد قابل توجهی از اعضای شورای شهر تهران نظر مثبتی به شهرداری آقای مرعشی دارند. فضاسازی کرباسچی برای شهردار کردن مرعشی در حالی است که پیش از این حرف و حدیث‌های زیادی درباره نقش اعمال نفوذ و پول در بستن فهرست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر و حذف و اضافه برخی اسامی وجود داشت.


چند هفته قبل فاطمه دانشور، عضو شورای شهر چهارم خبر «لیست فروشی» شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مبنی بر پیشنهاد ۲ میلیارد تومانی برای گنجاندن نام وی در لیست اصلاح‌طلبان را رسانه‌ای کرد.


روزنامه آفتاب یزد هم در مطلبی با عنوان «چه کسی پیشنهاد ۲ میلیاردی برای حضور در لیست امید به نامزدها داده بود؟!» نوشت: «یک منبع آگاه توضیحاتی را در مورد ماجرای درخواست ۲ میلیارد تومان از برخی کاندیداهای شورای شهر تهران جهت حضور در لیست امید ارائه داد.

گویا چنین درخواستی از جانب آقای غ-ک دبیرکل یکی از احزاب سرشناس اصلاح‌طلب مطرح شده است؛ بدین صورت که وی با برگزاری جلسات خصوصی با کاندیداهای مطرح و خواستار حضور در لیست امید به آنان پیشنهاد می‌داده که ۲ میلیارد تومان بپردازند تا بتوانند در لیست حضور داشته باشند.»


رسول منتجب‌نیا  قائم مقام حزب اعتماد ملی ۹ خرداد ۹۶ نیز گفت؛ «عده خاصی در پشت پرده در تهیه و تدوین لیست اثرگذار بودند. آنها خاتمی و عارف را تحت فشار قرار دادند تا لیست را تأیید کنند. بی‌پرده بگویم همان‌ها که لیست را بستند می‌خواهند شهردار خود را به شورا تحمیل کنند».  پیش از منتجب‌نیا، عباس عبدی در مجله صدا نسبت به انحصارطلبی  برخی اصلاح‌طلبان در بستن لیست به عنوان «آش کشک خاله» اعتراض کرده بود.


به گزارش سایت تدبیر و امید، محمدرضا عارف رئیس‌ شورای سیاستگذاری در ۲۴ ساعت آخر از لیست ۴۲ نفره مطلع شده بود.


اما مرعشی در پاسخ اعتراض‌ها گفته است: «لیست شورای شهر تهران لیست بسیار جامع و خوبی است و خیلی هم دقیق تنظیم شد. حالا هر کس خوشش آمده یا بدش آمده، مهم این است که مردم پسندیدند و رای دادند... مرحوم پدرمان یک اتومبیل جیپ داشت که نشستن عقبش خیلی سخت و جلو نشستن راحت بود، وقتی قصد سفر داشتیم همه سعی می‌کردند کنار باشند تا صندلی عقب پر شود و آنها جلو بنشینند.

مرحوم آقا هم می‌گفت تنها راهش این است که «یک جیپ سفارش دهیم که همه آن جلو باشد حال ما هم باید ان‌شاءالله برای سری‌های آینده شورای ۷۰۰ نفره درست کنیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    1 1
    اصلاح طلبان تهوع آور
    • علی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      0 1
      البته اسم شما را نمیتوان اصولگرا گذاشت ولی هرچه که هستی از ادب چیزی نداری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس