کد خبر 852195
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
ارتش آمریکا و ترامپ

رئیس جمهور آمریکا به وزارت دفاع دستور داده گزینه‌های خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی را آماده کند.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به پنتاگون دستور داده گزینه‌های خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی را آماده کند.

چندین مقام مطلع از مذاکرات آتی ترامپ و رهبر کره شمالی اعلام کردند قرار نیست کاهش نیروهای آمریکایی در کره جنوبی یکی از موارد گفت‌وگوهای سران آمریکا و کره شمالی باشد. با توجه به دیدار اخیران سران دو کره و امضای توافق صلح در آینده‌ای نزدیک، دیگر به 28 هزار و 500 نیروی نظامی آمریکا در شبه جزیره نیازی نباشد.

به نوشته نیویورک تایمز، ترامپ تصمیم به خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی گرفته و بر این باور است ایالات متحده مابه‌ازای کافی برای هزینه‌های حفظ این نظامیان دریافت نمی‌کند. این نیروها به طور عمده از ژاپن نیز حفاظت می کنند و مهم‌تر از آن حضور نظامی آمریکا باعث نشده کره شمالی کشوری هسته‌ای نشود.

استفاده واشنگتن از مدل لیبی برای کره شمالی

اخیرا در جریان مذاکراتی که آمریکا با کره جنوبی داشت درباره چگونگی سهیم شدن در هزینه نیروهای نظامی آمریکا در شبه جزیره بحث صورت گرفته است.

بر اساس توافقی که وجود دارد و اواخر سال 2018 منقضی خواهد شد، کره جنوبی نیمی از هزینه حفظ نیروهای آمریکایی را که سالانه بیش از 800 میلیون دلار است، پرداخت می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
    0 0
    خوب بزودی با کشیدن دندان چین همان کره شمالی نوک پیکان حملات به چین متوجه و تیزتر خواهد شد
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    0 0
    این است قدرت کره ی شمالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس