کره شمالی

پیونگ یانگ با متهم کردن رئیس سرویس جاسوسی کره جنوبی به دست داشتن در ترور رهبر کره شمالی، خواستار استرداد وی شده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، کره شمالی هفته گذشته آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا و سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی را متهم کرده بود که برای ترور رهبر این کشور با اسیتفاده از یک سلاح شیمیایی توطئه چینی کرده اند.

کره شمالی امروز جمعه رسما خواستار استرداد رئیس سرویس جاسوسی کره جنوبی به خاطر دست داشتن در این توطئه شده است. طرح چنین اتهاماتی علیه آمریکا و کره جنوبی در شرایطی مطرخ شده است که تنش ها در منطقه به خاطر برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی و مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی به شدت افزایش یافته است.

گمانه زنی ها نشان می دهد که کره شمالی برای انجام ششمین آزمایش هسته ای آماده می شود. کره شمالی روز پنجشنبه نیز خواستار استرداد "مظنونان تروریستی" شده بود ولی نام آنها را اعلام نکرده بود. اما امروز جمعه دفتر دادستان مرکزی کره شمالی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که افراد مظنون شامل "لی بیونگ هو" رئیس سرویس جاسوسی کره جنوبی و دو نفر دیگر از ماموران کره ای و یک شهروند چینی است.

در این بیانیه آمده است: ما از مقام های مربوطه می خواهیم تا عوامل اصلی طراحی این توطئه تروریستی را شناسایی و آنها را به کره شمالی مسترد کنند. افراد مظنون بر اساس قوانین کره شمالی، با مجازات سنگینی روبرو خواهند شد.

مون جائه این رئیس جمهور جدید کره جنوبی فرد جدیدی را برای ریاست سازمان جاسوسی معرفی کرده است ولی "لی" به فعالیت خود ادامه خواهد داد تا فرد جدید مورد تایید پارلمان قرار گیرد.

سرویس جاسوسی کره جنوبی پیش از این اتهامات مطرح شده از سوی کره شمالی را بی پایه و اساس ارزیابی کرده است. کاخ سفید و سیا حاضر به اظهار نظر در این باره نشده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس