کد خبر 721093
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
پرچم کره جنوبی

کره جنوبی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری با چالش‌های داخلی و خارجی بسیاری مواجه است که این مسئله کار را برای رئیس‌جمهوری بعدی این کشور دشوار کرده است.

 به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، ایجاد شغل، پایان دادن به فساد و افزایش سرعت تولید مثل از اولویتهای رئیس‌جمهوری بعدی کره جنوبی به شمار خواهد رفت. اما از این مسائل مهمتر موضوعات امنیتی و سیاست خارج این کشور است.

صحبتهای ترامپ مبنی بر لزوم دریافت پول بیشتر از کره جنوبی  در قبال تعهدات امنیتی آمریکا و حفاظت از این کشور در برابر کره شمالی حاکی از اهمیت مسائل امنیتی است.

البته موضوعاتی مانند درخواست افکار عمومی کره جنوبی برای تغییر سیستم اقتصادی این کشور که در اختیار چندین خانواده خاص قرار دارد همچنان بالاست. فساد در بین شخصیتهای بزرگ تجاری این کشور ازجمله وارث سامسونگ و همچنین مقامات دولتی باعث تشدید اعتراضات شد که در دومین مورد سرانجام به برکناری رئیس‌جمهور انجامید.

رقبای پیشرو در انتخابات ریاست‌جمهوری سعی دارند که در کمپین‌های خود بر روی موضوعاتی مانند نارضایتی از بی‌عدالتی اقتصادی، بیکاری بالای جوانان و افزایش نابرابری میان افراد دارای شغل تمام وقت و بیکاران بپردازند.

با اینحال عدم ارائه طرحی جامع از سوی این نامزدها باعث شده تا هیچ یک تاکنون انتظارات افکار عمومی را برای تغییر سیستم اقتصادی برآورده نکنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس