پامپئو

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن متعهد به پیگیری روند دیپلماتیک در ارتباط با کره شمالی است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا میگوید که واشنگتن متعهد به پیگیری مسیر دیپلماتیک در ارتباط با مساله کره شمالی است.

بیشتر بخوانید:

اجازه می‌دهیم بازرسان شاهد بسته شدن مراکز هسته‌ای باشند

وی در مصاحبه با شبکه ای بی سی ژگفت: در دیدار با کیم جونگ اون در پیونگ یانگ متقاعد شده است که یک فرصت بی نظیر برای حل و فصل بحران کره شمالی به وجود آمده است.

پامپئو قبل از اینکه وزیر خارجه شود با سمت رئیس سازمان سیا به کره شمالی سفر کرده و سه بار با کیم جونگ اون دیدار کرده بود.

روزنامه واشنگتن پست نیز گزارش داد، وزیر خارجه آمریکا در مسیر سفر پامپئو از ریاض به تلآویو به خبرنگاران درباره کره شمالی گفته؛ «من اینطور فکر نمی‌کنم که کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) در حال نظاره کردن به توافق (هسته‌ای) ایران باشد و بگوید "من اگر آنها (آمریکا) از توافق خارج شوند، دیگر با آمریکایی‌ها مذاکره و صحبت نخواهم کرد"».

این اظهارات درحالی مطرح میشود که تا چند ماه پیش تنش لفظی ترامپ علیه کره شمالی و تهدیدهای این کشور ۲کشور را تا آستانه یک جنگ پیش برده بود.

با این حال دیدار میان رهبران کره شمالی و کره جنوبی که روز جمعه گذشته برگزار شد مسیر را برای دیدار میان ترامپ با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی باز کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس