کد خبر 850997
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
بادبادک‌های آتشین؛ سلاح جدید فلسطینی‌ها

روح مبارزه برای سرزمین مقدس آنقدر در فلسطینی ها عمیق است که بازی‌های کودکانه را نیز برای مقابله با غاصبان سرزمینشان به کار می‌گیرند.

به گزارش مشرق، روز 30 مارس 2018، به مناسبت روز زمین در فلسطین، جوانان فلسطینی ساکن غزه حرکتی را علیه صهیونیست‌ها آغاز کردند. این اقدام جوانان فلسطینی حرکت دسته جمعی و مسالمت آمیز به سمت مرزهای نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی سال 1948، تحت عنوان تظاهرات بازگشت بود. از آن تاریخ تا کنون جوانان فلسطینی هر جمعه با همان عنوان اقدام به حرکت به سمت مرزهای نامبرده می‌کنند.

تظاهرات مسالمت آمیز فلسطینی‌ها از همان روز نخست، با پاسخ جنایتکارانه صهیونیست‌ها روبرو شد و تا کنون- که کمتر از چهار هفته از آن می‌گذرد- سبب شهادت 40 فلسطینی و زخمی شدن حدود پنج هزار نفر شده است. همین مسئله سبب شد تا جوانان فلسطینی نیز خاموش ننشینند و اقداماتی تلافی جویانه را علیه صهیونیست‌ها به کار گیرند. مؤثرترین اقدامی که تا کنون از سوی جوانان فلسطینی به کار گرفته شده، استفاده از بادبادک‌های آتشین است.

بیان ماجرا از زبان دشمن

روزنامه عبری زبان «هاآرتص» هفته گذشته نوشت، بادبادک‌های کاغذی سبب آتش سوزی‌های متعدد در اطراف نوار غزه به ویژه شهرکِ «کیبوتس باری» شدند. این روزنامه اشاره کرد مدتی است فلسطینی‌ها سلاح جدیدی را به کار گرفته‌اند که همان فرستادن بادبادک‌هایی کاغذی است که با خود شیشه‌های مشتعل حمل می‌کنند. موارد متعددی از تلاش برای ارسال این بادبادک‌های آتشین به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین که در طول نوار مرزی غزه قرار دارند مشاهده شده است. این روزنامه همچنین نوشت نیروهای ارتش اسرائیل و دستگاه‌های امدادی از ساکنان یهودی مناطق نزدیک به نوار غزه خواسته‌اند هوشیار باشند و هرگونه آتش سوزی غیر عادی را سریعا به دستگاه‌های امدادی اعلام کنند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت روز شنبه در سایت خود نوشت بادبادک کاغذی آتشینی- که از غزه بلند شده بود- سبب آتش سوزی یک انبار کشاورزی در شهرک‌های اطراف غزه شد.این روزنامه نامی از شهرک مذکور نیاورد. این روزنامه نوشت این آتش سوزی سبب خسارت جانی نشد، اما خسارت مالی بزرگی در انبار کشاورزی نامبرده به وجود آورد.

مزیت های سلاح جدید فلسطینیان

سعید بشارات، تحلیلگر فلسطینی می‌گوید ارسال بادبادک‌های آتشین- که از سوی صهیونیست‌ها «ابزار جدید ترور» نامیده شده و به تازگی وارد عرصه اعتراضات فلسطینیان شده است- به مسئله‌ای درآور برای اشغالگران تبدیل شده، آن هم در زمانی که به سرعت به ابزاری سرگرم کننده برای جوانان فلسطینی محاصره در نوار غزه تبدیل شده است. این ابزار جدید سبب آتش سوزی‌های وسیع و خسارت‌های بزرگ می‌شود علاوه بر اینکه نوعی رعب و وحشت را نیز بین شهرک نشینان مناطق تماس با نوار غزه ایجاد کرده است.

آغاز راهی که پایان ندارد

نکته مهمی که این کارشناس فلسطینی به آن اشاره می‌کند این است که به نظر نمی‌رسد اگر صهیونیست‌ها موفق شوند تظاهرات بازگشت را پایان دهند این سلاح خاموش شود. بلکه این سلاح جدید عرصه جدیدی را گشوده است که تا زمانی نامعلوم که شاید زوال رژیم صهیونیستی باشد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سلاح غیر قابل ردیابی که ضد ندارد

نکته مهم دیگر این است که این سلاح جدید را نه گنبد آهنین و نه هیچ فناوری پیشرفته‌ای نمی تواند رد یابی کند یا مانعی برای آن ایجاد کند. کسی که هدایت آن را در اختیار دارد کافی است در لحظه‌ای مناسب دست از هدایت آن بردارد، سلاح عمل کرده و نتیجه خود را حاصل می کند. این در حالی است که امکان متوقف کردن آن در هیچ یک از این لحظه‌ها حتی اگر متوجه آن شوند نیز ممکن نیست. حال بماند که اگر این بادبادک‌ها در مناطقی سقوط کنند که نیروهای ارتش حضور ندارند که در آن صورت هرگونه که بخواهند می توانند آن را در هر جایی بنشانند.

ارزان برای فلسطینیان و پرهزینه برای صهیونیست‌ها

 از آن مهمتر این است که این بادبادک‌های کاغذی با کمترین هزینه درست می‌شوند ولی در مقابل هزینه‌ای که برای دشمن ایجاد می‌کنند بسیار کلان و بزرگ است. اگر جوانان فلسطینی این بادبادک ها روی سر نظامیان صهیونیست بنشانند این سلاح میتواند سبب آتش سوزی در جمع نظامیان صهیونیست شود یا تجهیزات و محل حضور آنها را با خطر آتش سوزی‌های وسیع روبرو کند.‌

ایجاد رعب و وحشت

همانگونه که کارشناس فلسطینی در بالا اشاره کرد، به کارگیری این سلاح- که می‌تواند سبب آتش سوزی‌های وسیع  شود- موجب ایجاد فضای رعب و وحشت بین ساکنان شهرک های یهودی نشین نزدیک غزه شده است. از سوی دیگر همین رعب و وحشت در میان نظامیان صهیونیست نیز می‌تواند به وجود آید چرا که در یک لحظه سقوط یک شیشه آتشین توسط یک بادبادک می تواند به راحتی جان سربازان صهیونیست‌ها را به خطر بیندازد.

جمع بندی

به کارگیری یک بازی کودکانه در مسیر مقابله با صهیونیست‌ها، نشان دهنده عمق روح مبارزه در فلسطینیان است. فلسطینیان با ابداع این سلاح‌های جدید و به کارگیری هر وسیله‌ای در مسیر گرفتن حقوق مشروع و آزادی سرزمین شان نشان می‌دهند هیچ گاه حاضر به حضور صهیونیست‌ها در سرزمینشان و دادن یک ذره از خاک آن نیستند و این روح مقاومت است که در آنها زنده است نه سازش و تسلیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    23 5
    هسته ی گوجه سبز هم پیدا کردید بزنید تو سر این کودک کش ها مفلوک حرامزاده...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس