ناتالیا وسلنیتسکایا

نشریه هیل ادعا کرد که وکیل روسی ملاقات‌کننده با مقامات ستاد انتخاباتی ترامپ خبرچین دولت روسیه بوده است.

به گزارش مشرق، نشریه هیل در گزارشی مدعی شد که «ناتالیا وسلنیتسکایا» (Natalia Veselnitskaya) که با ترامپ جونیر فرزند رئیس جمهوری آمریکا و برخی از سایر مقامات ستاد انتخاباتی وی در کارزار انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی دیدار داشت، خبرچین دولت روسیه بوده است.

بیشتر بخوانید:

جاسوس روس با سم آمریکایی-انگلیسی مسموم شده است

بر اساس اعلام این نشریه، «ناتالیا وسلنیتسکایا»، در مصاحبه هائی با اِن‌بی‌سی و اِم‌اِس‌اِن‌بی‌سی خود را خبرچین دولت روسیه معرفی کرد؛ اظهاراتی که با گفته های پیشین وی که خود را یک وکیل خصوصی روس تبار خوانده بود متفاوت است.

وی در یکی از این مصاحبه ها گفته بود: من یک وکیل و نیز یک خبرچین هستم و از سال ۲۰۱۳ تا کنون به صورت فعالانه ای با دفتر دادستانی کل روسیه در ارتباط هستم.

این خبر می تواند موجی از انتقادها را درباره پرونده در جریانِ تبانی ادعائی تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه ایجاد کند.

این در حالیست  که جمهوریخواهان کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته در گزارشی ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را تایید کرده؛ اما اعلام کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با روس‌ها هیچ تبانی نداشته است.

این درحالی است که دموکرات‌های مجلس نمایندگان، صحت نتایج قید شده در این گزارش ۲۵۳ صفحه‌ای را زیر سوال برده‌اند.

گفتنی است این گزارش اطلاعات جدید در خصوص چگونگی دخالت ادعایی روسیه در روند انتخاباتی آمریکا ارائه نمی‌دهد حال‌آنکه تلاش‌های اف بی آی و باراک اوباما رئیس جمهوری سابق این کشور در برخورد با این مسئله را ناکافی ارزیابی می‌کند.

اتهام دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا برای اولین بار از سوی دموکرات‌هایی مطرح شد که از بابت رای نیاوردن هیلاری کلینتون نامزد مورد نظرشان، دلخور بودند.

اما رفته رفته با طرح احتمال همدستی ترامپ با روس‌ها برای رسیدن به قدرت، جمهوریخواهان هم برای رفع اتهام از خود به پذیرفتن این سناریو تن دادند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس