کد خبر 850902
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
محمد ایمانی

دولت آمریکا به اعتبار سوابق بدعهدی اش، در وضعیت عادی هم قابل اعتماد نبود، چه رسد به اینکه بخواهد هر 4 ماه یک بار، یک سکته هم به توافق بدهد.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای و تحلیل‌گر، در کانال تلگرامی خود نوشت: شگفتی و تلخی یک ماجرا در روند توافق برجام هرگز کهنه نخواهد شد و آن اینکه کنگره آمریکا مصوبه ای گذراند مبنی بر اینکه دولت این کشور هر 4 ماه یک بار، ضمن گزارش درباره روند پایبندی ایران، تعلیق تحریم ها را تمدید کند!

دولت آمریکا به اعتبار سوابق بدعهدی اش، در وضعیت عادی هم قابل اعتماد نبود، چه رسد به اینکه بخواهد هر 4 ماه یک بار، یک سکته هم به توافق بدهد. تیم مذاکره کننده ما - از بس دولت هول بود برای توافق و اجرای آن- یک بار برای 10-15 سال تعهد داد و ظرف 2 ماه همه تعهداتش را با شتاب تمام به اجرا گذاشت. اما در مقابل پذیرفت که آمریکا سالی 3 بار به برجام شوک بدهد!

یادداشت دیگری از محمد ایمانی را بخوانید:

ترامپ و اروپا در کنار هم کدام سناریو را بازی می کنند؟

اصلاح طلبان ازکجا با محسن هاشمی پدر کشتگی دارند؟

یک عایدی مهم این اتفاق آن بود که هیچ سرمایه گذار خارجی جرئت نکرد همکاری میان مدت- بلند مدت که بماند- با ایران بکند. ظرف 4 ماه کدام کار اقتصادی جدی را می توان انجام داد؟! بنابراین برجام برخلاف تصور، تبدیل به شمشیر داموکلس تهدید و القای بی ثباتی نسبت به محیط اقتصادی پر سود و جذاب ایران شد.

با این اوصاف چرا باید شگفت زده شویم  که تیم آمریکایی پس از اعلام توافق، جشن گرفتند؟ آنها بعدها گفتند باورشان نمی شد تیم مذاکره کننده ایران، توافقی با چهارچوب برجام را بپذیرد. جشن و پایکوبی شرمن و جان کری توجیه داشت. اما این طرف برای چه جشن گرفته بودند یا اصرار داشتند حال و هوای جشن و فتح الفتوح را به مردم منتقل کنند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رضا IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    16 0
    به کشور 5 سال خیانت شد اونوقت جز ناسزا نصیب معترضین نکردند دیگه التماس و ذلت اروپا و کدخدا هم جای خود
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    13 0
    اینا برای سیب و گلابی جشن گرفته بودند درحالی که خیار و بادمجان بهشون داده بودند
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    15 0
    "باورشان نمی شد تیم مذاکره کننده ایران، توافقی با چهارچوب برجام را بپذیرد. "؟!؟!؟!؟!؟ آقای ظزیف پاسخگوی 80 میلیون ملت باش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس