کد خبر 850053
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
محمد ایمانی

نمی توان خیلی از مسائل را واضح مطرح کرد چون باعث کدورت می شود. پس از دوم خرداد گروهی که اصلاح طلب نام گرفته و قدرت را در دست گرفته بودند، مغرور شده و همین غرور باعث شد به سمت افراط بروند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای و تحلیل‌گر، در کانال تلگرامی خود نوشت:

اصلاح طلبان چپ شامل حزب اتحاد ملت (مشارکتی های سابق) و اعتماد ملی و حتی خاتمی، چرا به شدت با شهردار شدن محسن هاشمی مخالفت می کنند؟ بخشی از این مخالفت تند و تیز به رقابت بر سر قدرت مربوط می شود. اما ماجرا عمیق تر از این حرف هاست.

این طیف به مغهوم واقعی کلمه با محسن هاشمی پدر کشتگی دارد. آنها ناجوانمردانه در دوره استیلای خود بر دولت موسوم به اصلاحات، از مرحوم هاشمی، عالیجناب سرخپوش قتل های زنجیره ای ساختند. فراتر از اینها، با انواع نیرنگ کوشیدند هاشمی وارد مجلس ششم نشود چون در این صورت رئیس مجلس می شد و سر اصلاح طلبان بی کلاه می ماند.

محس هاشمی پیش از این اصلاح طلبان را صراحتا متهم به تقلب کرده است. او 9 دی 1391 در مصاحبه با روزنامه بهار  سخنانی درباره افراطی گری و تقلب این طیف گفت که برای فهم کینه امروزشان کفایت می کند؛ بخوانید:

نمی توان خیلی از مسائل را واضح مطرح کرد چون باعث کدورت می شود. پس از دوم خرداد گروهی که اصلاح طلب نام گرفته و قدرت را در دست گرفته بودند، مغرور شده و همین غرور باعث شد به سمت افراط بروند. در خیلی از مسائل افراط شد. جامعه ما یک جامعه دینی است و در دوران اصلاحات مسائلی  مطرح شد که با مسائل دینی در تضاد بود.

یادداشت دیگری از محمد ایمانی را بخوانید:

هنر هار کردن آمریکا و فرانسه و آل سعود با هم!

رفتار رعیت و اربابی ظریف در آمریکا!

درست است که صحبت از چند صدایی می کردند اما خودشان به سمت تک صدایی رفتند و نتیجه اش این شد که اختلافات بالا گرفت انتخابات شوراهای دوم، نخستین جایی بود که اصلاح طلبان به دلیل شکاف های ایجاد شده و اختلاف ها شکست خوردند.

ادعای انتقال ستاد نامزدهای اصلاح طلب به ستاد هاشمی در مرحله دوم انتخابات سال 1384 همه الکی بود. هیچ نیرویی نفرستادند. مصاحبه هم که می کردند این را جا می انداختند که ما هم هاشمی را قبول نداریم. شعار بد و بدتر را مطرح کردند که ریزش بسیار زیادی در رأی ایجاد کرد. هیچ کس از جناح اصلاح طلب هاشمی را تأیید نکرد.

"ایشان (هاشمی) در انتخابات مجلس ششم بیستم شد، اگر صندوق ها را باز می کردیم شاید انتخابات تهران باطل می شد. کتابی هست به نام «انصراف» که حاج آقا دلایل انصراف شان را از انتخابات مجلس ششم نوشته اند. آن موقع مسئول انتخابات  (تاج زاده رئیس ستاد انتخابات بود) فهرست را می خواند ولی اسم ایشان را نمی خواند. من مدام تماس گرفتم و گفتم چرا نمی خوانید گفت ما هنوز به رأی آیت الله هاشمی شک داریم(!)

بعد شکایت شد و یک بساطی راه انداختند که اگر یادتان باشد کاریکاتور «آقاسی» را کشیدند. من آن موقع رئیس دفتر حاج آقا بودم، به شورای نگهبان شکایت شد. برخی از صندوق ها را باز کردند و هر صندوقی که باز می شد آرای آن مخدوش بود و باطل اعلام می شد.

تا 30 درصد بازشماری شد و حاج آقا بیستم شد، بعد گفتند دیگر ادامه ندهید چون مجبور می شوند انتخابات تهران را باطل کنند. وقتی از 30 به 20 رسیدند دیدند انتخابات در تهران مخدوش است. افراطی های اصلاح طلبان و اجرایی های آنها تقلب کرده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    12 0
    مشکل هاشمی نیست بلکه مسئله آن است که ان پلیدی که شهردار وبد زمان هاشمی کارهای خلافی کرد که هنوز مردم به یادشان است و مردم اخراجش کردند با ارودنگی. کرباسچی دیگر نباید وارد شود
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    25 0
    اصلاح طلب ها می گفتند هاشمی در دوران ۸ سال ریاست جمهوری اش دستور قتل های زنجیره ای را صادر کرده بود
  • مجید IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    0 0
    توهم زدی جناب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس