کد خبر 849856
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
محمد ایمانی

در حالی که به ادعای روحانی، قرار بود سیاست خارجی به اقتصاد یارانه بدهد، این یارانه هنگفت و چرب به سوی فرانسه رفت! و در حالی که روحانی می گفت اولاند (رئیس جمهور فرانسه) نگران اشتغال جوانان ایرانی است.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای و تحلیل‌گر، در کانال تلگرامی خود نوشت: ترامپ پارسال به ماکرون گفته بود "مکرون با من تماس گرفت و من گفتم ببین امانوئل، آن‌ها(ایرانی ها) پول کلانی می دهند. نگران تحریم‌های ایران نباشید. تا می توانید پول آن‌ها را بگیرید و حال کنید". اشاره او به قراردادهای رنو و توتال و صادرات انواع کالاهای مصرفی به ایران بود که اقتصاد رکود زده این کشورِ دستخوش آشوب و اعتراض در 6 سال اخیر را به رشد اقتصادی رساند.

در حالی که به ادعای روحانی، قرار بود سیاست خارجی به اقتصاد یارانه بدهد، این یارانه هنگفت و چرب به سوی فرانسه رفت! و در حالی که روحانی می گفت اولاند (رئیس جمهور فرانسه) نگران اشتغال جوانان ایرانی است، از درآمد ارزی صعب الوصول و کمیاب در پسا برجام، برای رشد اقتصاد فرانسه یارانه دادیم؛ از بس که برخی دولتمردان ما آدم های خوب و دلسوزی بودند!

یادداشت دیگری از محمد ایمانی را بخوانید:

رفتار رعیت و اربابی ظریف در آمریکا!

شخصیت ایرانی و چالش چند شخصیتی‌ها

سرانجام کار اما عبرت آموز است. در حالی که همین روزها، ترامپ در عالی ترین سطح از ماکرون پذیرایی می کند و نقشه چگونگی دور زدن برجام و زیر پاگذاشتن حقوق ایران و نحوه ایراد فشارهای جدید برای بدهکار کردن ایران در همین شرایط خباثت مشترک را می کشند، آقای ظریف به جای اعتراض قاطع و تهدید صریح، به شورای روابط خارجی می رود و با گردن کج، شکایت آل سعود را نزد آمریکایی ها می کند اما همان جا هم می گوید :

"ما بارها در خفا و پنهان درخواست مذاکره منطقه ای داده ایم . نه ایران و نه عربستان نمی‌توانند هژمون منطقه باشند. ما برای مستثنا کردن یکدیگر و تبدیل شدن به قدرتمندترین در منطقه، منطقه را نابود کرده‌ایم. باید این روند را متوقف کنیم. ما خیلی درباره یکدیگر صحبت می‌کنیم، به خصوص وقتی به اینجا می‌آییم(!) ما را به مداخله در امورشان متهم می‌کنند. خوب مواردی هم وجود دارد که آنها در امور داخلی ما دخالت کرده‌اند، اما ما هرگز مانند آنها نگفته‌ایم درگیری را به داخل خاک عربستان خواهیم کشید"!

ما از خباثت ماکرون و اولاند و ترامپ و اوباما ضربه می خوریم یا از سهل اندیشی و عبرت نگرفتن برخی مدیران خودمان؟! دولتمردان فرانسه در چند ماه گذشته بارها علیه ما اتهام پراکنی کردند و میزبان برنامه های سازمان تروریستی منافقین بودند که رئیس جمهور و نخست وزیر ما را در آتش جنایت سوزاندند. یارانه ای که از سرکج فهمی توسط دولت روحانی در سیاست خارجی پرداخت شد، آمریکا و انگلیس و فرانسه و آل سعود را با هم هار و وحشی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس