کد خبر 849595
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
قتل

قضات دیوان عالی کشور دیروز حکم یک بار قصاص تازه‌ عروس و دوبار قصاص پسرعموی شوهر وی را که با همدستی هم داماد جوان و مادربزرگش را کشته بودند، تائید کرد.

به گزارش مشرق، 23 آبان 94 خبر کشته شدن یک زن 78 ساله به نام سکینه و نوه 29 ساله‌اش به نام محمد به ماموران کلانتری 123 نیاوران رسید.

مرد میانسالی که با پلیس تماس گرفته و از جنایت فجیع در خانه پسرش خبر داده بود، به ماموران گفت: مادرزنم در طبقه دوم ساختمان و پسرم محمد و همسرش شیرین که یک سال است ازدواج کرده‌اند، در طبقه پایین همین ساختمان زندگی می‌کنند. پسر و عروسم با هم اختلاف داشتند. به همین خاطر پسرم چند روزپیش به خانه‌مان آمد، اما صبح زود برای برداشتن لباس تمیز به خانه‌اش برگشت. او دقایقی بعد در حالی که هراسان بود با من تماس گرفت و گفت همسرش که قهر کرده و به خانه پدرش رفته بود به خانه برگشته و در را قفل کرده است. پسرم می‌خواست هر طور شده با پیچ گوشتی در را باز کند، اما من به او گفتم دقایقی صبر کند تا خودم به خانه‌اش بیایم. اما وقتی مقابل خانه پسرم رسیدم با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شدم. پسرم و مادر زنم با ضربه‌های چاقو کشته شده بودند.

بیشتر بخوانید:

دستگیری عامل قتل در شهربازی ارم پس از ۴ سال +عکس

به دنبال اظهارات این مرد فرضیه جنایت از سوی تازه عروس خانواده قوت گرفت. تلاش برای ردیابی شیرین آغاز شده بود که پلیس دریافت این زن همراه پسرعموی 18 ساله شوهرش به نام محمود به محل نامعلومی گریخته‌اند. تلاش برای ردیابی آنها آغاز شده بود که 14روز بعد شیرین و محمود بازداشت شدند.

شیرین در بازجویی‌ها گفت: از همان ابتدای زندگی مشترک با شوهرم اختلاف داشتم. چند روز قبل از قتل از خانه شوهرم قهر کرده بودم. 23 آبان صبح زود به خانه‌ام برگشتم و با پسرعموی شوهرم تماس گرفتم تا او هم برای میانجیگری به خانه‌مان بیاید. حدود ساعت 7 صبح بود که یکباره متوجه شدم شوهرم مقابل در خانه آمده است. من و محمود در را قفل کرده بودیم ولی شوهرم با پیچ گوشتی در را باز کرد. او به محض این که من و پسرعمویش را دید، به رویم چاقو کشید. من هم چاقو را از دستش گرفتم و یک ضربه به چشم او زدم. همان موقع محمود برای دفاع از من وارد دعوا شد و ضربه‌های متعددی به شوهرم زد و او را کشت.مادربزرگ شوهرم که سر و صدا را شنیده بود به طبقه پایین آمد و من از ترسم دستمالی را مقابل دهانش گذاشتم و او را با چند ضربه چاقو کشتم.

محمود 18 ساله وقتی روبه‌روی قضات دادگاه ایستاد منکر قتل پسرعمویش شد و گفت: من برای پایان دادن به دعواهای پسرعمویم و همسرش به خانه آنها رفته بودم، اما وقتی محمد و همسرش با هم درگیر شدند، من با چاقو یک ضربه به گردن محمد زدم. شیرین سایر ضربه‌ها را به شوهرش زد و او را کشت. شیرین به تنهایی مادربزرگ شوهرش را به قتل رساند.

به دنبال اعتراف‌های تکان‌دهنده این زن و مرد و بازسازی صحنه جرم برای شیرین به اتهام مشارکت در دو قتل و برای محمود به اتهام معاونت در قتل محمد و مشارکت در قتل سکینه کیفرخواست صادر شد.

آنها در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور یک مستشار در حالی پای میز محاکمه ایستادند که اولیای دم برای آنها حکم قصاص خواستند سپس شیرین به دفاع ایستاد و گفت: شوهرم ماجرای اختلاف هایمان را با پسرعمویش در میان گذاشته بود .به همین خاطرآن روز با محمود تماس گرفتم تا به خانه‌مان بیاید. می‌خواستم بدانم شوهرم چه حرف‌هایی درباره اختلاف‌های ما با هم به خانواده‌اش گفته است. دقایقی از آمدن محمود نگذشته بود که شوهرم مقابل درآمد. او در را با پیچ گوشتی باز کرد و ما با هم درگیر شدیم. همان موقع مادربزرگ شوهرم که سر و صدا را شنیده بود هم سر ر سید. محمود و شوهرم با هم گلاویز بودند که من با چاقو یک ضربه به کتف و گردن و چشم شوهرم زدم. به مادربزرگ شوهرم که با دیدن این ماجرا شوکه شده بود یک ضربه چاقو زدم و از خانه خارج شدم.

در ادامه جلسه محمود روبه روی قضات دادگاه ایستاد و گفت: شب قبل از این ماجرا من و محمد تا ساعت 3 نیمه شب در قم بودیم. محمد با من که دانشجوی رشته مهندسی برق بودم درد دل می‌کرد و از اختلاف‌هایش می‌گفت. صبح ساعت نزدیک 7 صبح بود که به خانه شیرین رفتم، اما ده دقیقه بعد پسر عمویم سر رسید و شیرین پیشنهاد قتل را مطرح کرد. او با چاقو به شوهرش حمله کرد و او و مادربزرگش را کشت. من فقط یک ضربه به گردن پسرعمویم زدم.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و محمود را به جرم کشتن پسرعمویش و مشارکت در قتل مادر بزرگ وی به دوبار قصاص و شیرین را به جرم مشارکت در قتل مادربزرگ همسرش به یک‌بار قصاص محکوم کردند. دیروز این حکم در شعبه 27 دیوان‌عالی کشور مهر تائید خورد و قطعی شد.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    128 8
    خودشون خرن یا ملت رو خر فرض کردن؟؟ بچه 18 ساله بیاد میانجی گری؟ صبح یارو در خونشو باز میکنه پسر عموشو با زنش می بینه؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی چی واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • روان گردان IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      13 5
      و حتما روان گردان هم زده بودند و الا ادم متعادل دست به چنین کاری نمیزنه! این رخدادها ا زدو منظر قابل بررسی است، از منظر کیفری و جامعه شناسی. متاسفانه ابعاد جامه شناسی و روانشناسی چندان مورد توجه نیست.چرایی اینکه جامعه و فرهنگ جامعه چرا بسمت انحطاط سوق دارد و بنیانهای خانواده با آسیب های جبران ناپذیر مواجه است امروز چندان در دستور کار متولیان امور فرهنگ و خانواده نه تنها نیست که ابزار تهاجم به ساختارهای فرهنگی و خانواده نیز بصورت ولنگار رها شده است مثل شبکه های مجازی و محصولات فرهنگی هنجار شکن! خب با این اوضاع آیا امنیت اجتماعی ، اخلاقی و خانوادگی در زیر لایه های جامعه محقق است؟!
    • AE ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      14 1
      به شدت از کثافتکاری بزرگشان وحشت زده شدند,وهرکری تونستند کردند.
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    69 6
    احمقها فکر کردند بقیه ابله هستند توی خونه تنها بودن و بعد هم توی قم تنها بودن و با همدیگر هم ۲ نفر رو کشتند بعد میگه نیخواستیم صحبت کنیم . اگر میخواستند با نزدیکی کنند حتما نصف نیاوران رو قتل عام میکردن بیشرفها باید زنده زنده اتیششون زد
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      5 5
      بهترین نظری که خوندم نصف نیاوران
  • IQ ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    63 14
    باز هم به لطف قوانین ریغنکی ما یک زن جنایتکار از قتل تبرئه شد و جرمش تا حد مشارکت در قتل تخفیف داده شد تا بعد از گذشت زمان حکم اعدام به خاطر مشارکت در قتل هم لغو شود و...
    • US ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      53 1
      احسنت من زنی را میشناسم با همدستی یک نفر دیگه شوهرشو کشت همدستش بعد از 5 سال اعدام شد زن فقط دو سال و نیم افتاد زندان بعدا در اومد و مهریه خودشم گرفت الان حقوق شوهرشم میگیره
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      1 52
      همه جای دنیا کسی که عامل قتله قاتل اصلی محسوب میشه.اینکه شما در مورد زنها بخواهید قوانین رو تغییر دهید یعنی زن ستیزی
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      1 23
      همه جای دنیا کسی که عامل قتله قاتل اصلی محسوب میشه.اینکه شما در مورد زنها بخواهید قوانین رو تغییر دهید یعنی زن ستیزی
    • GB ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      27 1
      بحث زن ستیزی نیست بحث خیانت به همسر و ایجاد روابط نا مشروع هست بحث مشارکت در قتل همسر
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      8 1
      کجای کاری یه عده مدتی نه چندان دور دنبال این بودن که مجازات اعدام را به خاطر مغایر بودن با حقوق بشر لغو کنن
    • AE ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      13 1
      اینهمه مرد به خاطر فتنه گری وکثافتکاری زنها اعدام شدند!طوری که تعداد دخترا چندبرابره!مرد ستیزی نبود,الآن شده زن ستیزی ...!آخی..
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    64 3
    «من برای پایان دادن به دعواهای پسرعمویم و همسرش به خانه آنها رفته بودم، » غلط كردي. خودتي!!
    • ایرانی NL ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      7 1
      بخدا منم یه بار رفتم آشتی بدم ولی کسی کشته نشد تازه آشتی کردند!!!
  • احسان IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    95 1
    خدایا مارو یک لحظه بحال خودمون رها نکن....
    • تقی IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      29 1
      گل گفتی
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    69 3
    زنیکه بیشرف قاتل . یعنی صبح به اون زودی در غیاب شوهرت فقط برای میانجیگری با پسرعموش خلوت کرده بودی یا وقتی مقتول ناگهانی سر میرسه و در حین رابطه نامشروع مچتونو میگیره خودشو مادربزرگشو کشتین آشغالهای کثافت
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    76 7
    با قتل های که توسط زنان طی این چند ماه اخیر اتفاق افتاده کلا از ازدواج پشیمان شدم و فعلا تا اطلاع ثانوی به زندگی مجردی ادامه می دهم.
    • باباپنجعلی IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      26 4
      الیکی میگی!!
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      5 50
      اگه اینطوری باشه که زنها اصلا نباید ازدواج کنند چون کماکان بیشتر قاتل ها و بزهکارها و خائن ها رو مرد ها تشکیل میدن
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      18 3
      با این موضوع کاریندارم: اما اگر آزادی و آرامشت برات مهمه بهترین کار رو میکنی بخداااااااااااا
    • SG ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      38 0
      من بعد ده سال زندگی شرافتمندانه و خدمت و محبت در نهایت مجبور به تسلیم در برابر فشار زن ابلیسم شدمو 600 تا سکه مهریه دادم و جداشدیم توافقی . اونزمان ب صفر رسیدم ولی آرامشم رو پیدا کردم .ازدواج فقط با اهلش والسلام
    • AE ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      22 0
      مردها هر کاری بکنند باخانوادشون خیلی کمتر میکنند ومردها همیشه زیر تیغ قانونند؛زنها که آزاد خدایی اند اگه منتظر شوهر نباشن که خیلی احمقند!
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    33 1
    جالبه بچه 18 ساله بیاید میانچگری برای آشتی زن و شوهر این هم از اتفافقات غریب است
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      4 0
      دانشجوی مهندسی 18سال- 12 سال می شود 6سال پس دیپلمه است این هم یک دروغ دیگه
  • سالوس NL ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    11 20
    شاید سوءتفاهم یا اشتباهی در مورد فقط خانم پیش امده ،عجله نکنید،کمی ازادی بیان و عمل باید به خانمها داده شود، ۷۵ در صد دانشجویان ما خانمها هستند،هزاران زندانی مرد بدهکار مهریه داریم،کار برای زنها موجود ولی مردها خیر،سالانه ۲۰۰۰۰۰ پرونده کتک و ضرب و شتم (بوکس،کشتی،کاراته،....) مردها توسط زنشان به دادگاه می رود،ما باید به غرب ثابت کنیم که ما پیشرو فمنیسم در جهان هستیم،و بعد هم اعلام فزاینده امار طلاق را در روزنامه ها عرضه کنیم،ما نباید مثل پلیس امریکا و غرب با خشونت بر خورد کنیم،چونکه ما مسلمانیم و بسیار در مقابل زنها رئوف هستیم،ما باید همان ازادی و سروری که به سرمایه و قشر سرمایه دار داده ایم و به ان تعهد وقسم خوردایم نسبت به بانوان هم متعهد باشیم،
    • AE ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      7 0
      آفرین,همش کنایه بود.
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    28 0
    زن خیانتکار سریع باید اعدام بشه هم به جرم زنای محسنه وهم به جرم خیانت و هم قتل سه بار اعدام بشه!!
  • غریبه IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    28 3
    همچین داستانی برای من پیش اومد ولی با درایت طلاقش دادم و این دفه بخوام ازدواج کنم میرم از خارج زن میگیرم ، بد زمونه ای شده . واقعا جوان ها مراقب باشند . شیطان راحت به باطن زن ها نفوذ میکنه
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    11 0
    خدایا ملت ما رو نجات بده
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    13 0
    تصور محرمیت به خاطر فامیل بودن خیلیها رو ...
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    12 0
    قصاص یعنی اعدام؟
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    0 0
    اول صبح میانجیگری؟؟؟معلومه چکار میکردن
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    0 0
    بله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس