کد خبر 869105
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
شهریاری

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: زنان با توجه به اینکه یا ناتوان از احقاق حقوق خود هستند یا این احساس را دارند که از حمایت کافی قانون برخوردار نیستند اقدام به قتل همسر خود می‌کنند.

به گزارش مشرق، محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنائی تهران در مطلبی به حادثه همسرکشی در شهر تهران پرداخته و جزئیاتی از این حادثه را منتشر کرد. 

شهریاری با اشاره به اینکه زنی پس از قتل همسرش جسد وی را به پشت بام برده است، گفت: این فرد جسد را به آتش کشیده و سپس در بشکه‌ای گذاشته و روی بشکه را با بتن پر کرده است که شاید یکی از عجیب‌ترین قتل‌ها از نوع همسرکشی این حادثه اخیر بوده است. 

بیشتر بخوانید:

آتش زدن جسد شوهر روی پشت بام +عکس

شهریاری نوشته است: قتل سابقه‌ای با تولد انسان دارد آنجا که قابیل اقدام به قتل هابیل کرد و جسد وی را پنهان نمود که قطعه آن در سوره مبارکه مائده به تفسیر آمده است. 

رواج قتل در کشورهای مختلف دنیا امری انکارناپذیر بوده و پدیده همسرکشی نیز استثنا از این موضوع نبوده و نیست.

در علل همسرکشی عوامل گوناگونی توسط قضات ، جامعه‌شناسان و جرم‌شناسان مطرح شده است، تا آنجا که عنوان شده مردان همسرکش با دلایلی چون خیانت، اختلاف، طلاق عاطفی و ... اقدام به قتل همسران خود می‌کنند. 

شهریاری در ادامه این مطلب نوشته است: مهمترین مولفه قابل توجه در این خصوص قتل لحظه‌ای و ناشی از عدم کنترل خشم توسط مردان است و این موضوع در آمار و ارقام مشهود و ملموس است. 

بررسی‌ها درخصوص علل و عوامل این قبیل قتل‌ها درخصوص زنان همسرکش هم دلایل و عوامل فوق را به میان می‌آورد با این تفاوت که زنان با توجه به اینکه یا ناتوان از احقاق حقوق خود هستند یا این احساس را دارند که از حمایت کافی قانون برخوردار نیستند  اقدام به قتل همسر خود می‌کنند. 

آنچه مهم است توجه به این است که در این میان حس انتقام‌جویی در زنان همسرکش در کیس‌های خیانت تبلور بیشتری دارد. 

عدم درک صحیح زوجین از ازدواج و تصمیمات احساساتی، عدم اعتماد، تداوم اختلافات و نهایتا عدم وجود یک میانجی مناسب از جمله عوامل اجتماعی این پدیده است. 

در هر صورت توجه ویژه به این پدیده با توجه به گسترش آن و فعال شدن نهادهای ذی‌ربط در این خصوص امری موثر در پیشگیری از این بزه است. 

عدم تداوم چنین زندگی‌هایی، استفاده از مشاوران با تجربه، دلالت جوانان به انتخاب همسر متناسب با ویژگی‌های روحی و شخصیتی (از سوی طرفین) می‌تواند کمک کننده باشد. 

قصاص یا حتی مجازات طویل‌المدت حبس این مجرمان به ویژه جایی که فرزند مشترک وجود داشته باشد اسیب بیشتری وارد می‌نماید. 

در هر حال با تاکید مجدد بر پیشگیری بهتر از درمان است نگاه متخصصان را می‌طلبد تا این موضوع را با مداقه بهتر و بیشتر دنبال کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    6 6
    هرچی طلاق سختتر باشه خیانت و جنایت و طلاق عاطفی بیشتر میشه . زندگی که دو نفر بهی این نتیجه برسن که به درد هم نمیخورن بهتره تموم بشه و طرفین مسیرشون از هم جدا نن چه بسا باعث خوشبختی هر دو بشه .
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
      3 1
      اصلا چرا طلاق باید پیش بیاید؟ چرا دو نفر که روز اول با آنهمه حرفهای شیک و عاشقلنه ازدواج کردند به سال نگشیده طلاق بگیرند؟ چرا نمی گویید این نتیجه تلگرام بازی و تنوع طلبی جنسی ناشی از تماشای فیلمهای غیر اخلاقی است؟ جرا به جای درمان بیماری قتل از روی ترحم را پیشنهاد می کنید؟
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    10 3
    اتفاقا در شرایط فعلی طلاق راحت است متاسفانه سرگرمی خواهی ونفوذ شبکه های مجازی بشدت اساسی ترین نهاد اجتماعی یعنی خانواده در فرهنگ ایران را نشانه رفته است ,تعهد و قناعت,عشق وصمیمت کم رنگ شده است بطوریکه با کم ترین نوسان آسیب پذیر می باشد..باید در زمینه اخلاقی و پای بندی به اخلاقیات تلاش نماییم در غیر اینصورت همسر و فززندان دشمن هم خواهند شد..
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
      2 1
      احسنت بر شما. ای کاش بقیه مردم هم این قدر درک و شعور داشتند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس