کد خبر 847527
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
فیلم/ بهترین راه مبارزه بااعتیاد از دید وزیرکشور

وزیر کشور دستور داد با کسانی که اقدام به کشف حجاب در خودرو، ایجاد مزاحمت برای نوامیس و از این قبیل اقدامات می‌کنند، باید طبق قانون برخورد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار کرد: با کسانی که اقدام به کشف حجاب در خودرو، ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم و اقدامات از این قبیل که طبق قانون تخلف به شمار می‌روند، می‌کنند، باید به طور مناسب این موارد تخلف به آن‌ها تفهیم شده و طبق قانون برخورد شود.

وزیر کشور گفت: تعداد سازمان‌های مردم نهادهای فعال در حوزه عفاف و حجاب کم هستند که با توجه به این که مسئله حجاب مسئله‌ای اجتماعی است و باید از طریق اجتماعی به آن پاسخ دهیم لذا ارائه مجوز به سازمان‌های مردم‌نهاد متقاضی فعالیت در حوزه عفاف و حجاب تسهیل می‌شود هر چند تنها ارائه مجوز کافی نیست و باید نسبت به توانمند سازی و ایجاد گفتمان دقیق بین این "ان جی اوها" اقدام کرد.

بیشتر بخوانید:

راهکار وزیر کشور برای گسترش حجاب

وزیر کشور با تاکید بر لزوم حمایت جدی از تولید پوشاک ایرانی اسلامی، گفت: شهرداری‌ها موظف خواهند بود که به این تولید کنندگان در عرضه و فروش محصولاتشان در ارائه نمایشگاه‌ها تسهیلات ویژه در نظر بگیرند و این آمادگی وجود دارد که در صورت ارائه طرح مناسب با بررسی آن بتوانیم این مسیر را تسهیل کنیم.

رحمانی فضلی لزوم توجه به پوشش‌های محلی و بومی بسیار ضروری دانست و افزود پوشش‌های محلی جلوه‌های زیبا از فرهنگ‌های مختلف در اقصی نقاط کشورمان به شمار می‌روند که باید استفاده از این پوشش‌های محلی را در استان‌ها مجددا احیا کنیم.

وی یادآور شد: همگرایی و همکاری دستگاه‌ها در حوزه اجتماعی نسبت به گذشته بهتر شده و اقدامات دستگاه‌ها در این زمینه مشهودتر و قابل قبول‌تر است.

وزیر کشور از سازمان برنامه و بودجه خواست ردیف‌های بودجه تمامی دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی را استخراج و بررسی کند.

رحمانی فضلی گفت: سازمان برنامه و بودجه باید نسبت به هزینه کرد این بودجه‌ها در مسائل اجتماعی نظارت داشته و هر سه ماه گزارش از این هزینه کرد به سازمان امور اجتماعی ارائه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    5 6
    همیشه اختلاس قابل جبران است. بیکار را هم می شود استخدام کرد. اما آنچه از اساس جبران ندارد یکی از بین رفتن عمر است و دیگری از بین رفتن حیا و غیرت. وقتی جامعه ای به فساد کشیده شد دیگر جبرانی برایش وجود ندارد.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    4 1
    بر عکس نظرات منفعلانه افرادی که کارشان به اصطلاح کار فرهنگی و توجیه مساله حجاب است باید قاطعانه چند مطلب را به اطلاع بی حجابان برسانیم: 1: اگر نمی خواهند به قوانین جامعه اسلامی احترام بگذارند حق زندگی در جامعه اسلامی را ندارند. می توانند به هر کشور دیگری که دلشان بخواهد مهاجرت کنند کسی هم جلویشان را نمی گیرد. این است معنای لااکره فی الدین. نه اینکه کسی در جامعه دینی رفتارهای ضد دینی نشان دهد و آزاد باشد. اما ما ایران را به قیمت خون صدها هزار شهید خریده ایم و سندش را به اسم اسلام زده ایم. اگر آنها می خواهند ایران را غیر اسلامی کنند باید بهای مشابهی بپردازند. 2: باید به آنها اتمام حجت کنیم که حجاب و یک روسری چند گرمی بسیار ساده تر و آسانتر از ساعتها آرایش و پوشیدن لباسهای تنگ و بدن نما است. بنا بر این هیچ یک از ادعاهای آنها در مورد سخت بودن حجاب را مطلقا باور نمی کنیم. 3: به آنها رسما اعلام می کنیم کهاگر راست می گویند با منطق حجاب اختیاری باید با اجباری بودن سایر قوانین هم مخالفت کنند. همه هنجارهایی که به نفع جامعه است از ممنوعیت دزدی و فروش مواد مخدر تا اجباری بودن بیمه شخص ثالث و احترام به چراغ راهنمایی و یا کمربند ایمنی و کلاه کاسکت همه اجبار است. اما آنها همه این اجبارها را می پذیرند و اعتراضی به آن ندارند. تنها حجاب باید شکسته شود چون قانون خدا است و تنها برای آنکه اربابان غربی آنها این قانون خردمندانه که مانع از فروپاشی از اخلاقی جامعه و متلاشی شدن خانواده ها است را اجرایی نمی کنند. به حضرات متدین هم هشدار می دهم دست از انفعال و سهل انگاری در این قضیه بردارند. بحث حجاب صرفا بحث یک پوشش فردی نیست. یک جنگ ایدئولوژیک بر سر مشروعیت قانون گذاری است که آیا خدا حق ربوبیت و قانگذاری دارد یا میل انسانها قوانین را مشروعیت می دهد.اروپایان دویست سال پیش قانون حجاب را کنار گذارشتند و الان به برهنگی کامل و رسمیت دادن قوم لوط رسیده اند.
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
      0 6
      زارت
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
      2 0
      به خون شهدا قسم تمام حرف شما حق و حقیقت است.
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
      0 0
      متاسفانه بنده در مقابل بی حجابان خانواده و فامیلم خیلی منفعلانه رفتار میکنم و به بهانه ترس از قطع رحم هیچ رفتار قاطعی با آنها ندارم
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
      1 0
      به 12:47 تو یا حروم لقمه ای یا حرومزاده!
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    4 0
    بدحجابی با فحشا فرق دارد. در ایران فحشا زیاد شده اینهایی که روسری دارند اما همه چیزشان بیرون ریخته رسما توسعه فحشا میکنند و خبر ندارند.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    7 2
    به نظر من هم در قبال نبود روسری باید توسری زد. عین قدیم
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    7 0
    آقای رحمانی فضلی چنین دستوری کمی دیر است. دوم هم اینکه مثل کمربند ایمنی و چیزهای دیگر باید قانون قوی اجرا شود
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    0 2
    در کشورهای اسلامی چنین قانونی وجود ندارد... هر فرد می تواند نوع پوشش خود را خودش انتخاب کند... در سوریه و عراق و لبنان و چند کشور دیگر که جزئی از ممالک اسلام محسوب می شوند حجاب زنان آزاد است. واجباری در آن وجود ندارد.
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    0 0
    همین سوریه همسران رجال سیاسی شون چادر سر میکنن
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    0 1
    چرا دروغ می گی... همسر رجال سیاسی تو سوریه بی حجاب هستن... مثل همسر بشار اسد... حجاب باید در ایران هم آزاد بشه... ملت را مجبور به انجام چنین کاری نکنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس