کد خبر 846714
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۴
استقبال اردوغان از پوتین

رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با همتای فرانسوی، از حمله به سوریه حمایت کرد اما در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور روسیه خواستار کاهش تنش‌ها شد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه شامگاه شنبه به صورت تلفنی با «امانوئل ماکرون» و «ولادیمیر پوتین» همتایان فرانسوی و روسی خود درباره تحولات سوریه صحبت کرد.

منابعی در ریاست جمهوری ترکیه گفتند اردوغان در گفت‌وگو با ماکرون ضمن حمایت از اقدام نظامی چند ملیتی علیه سوریه، بر لزوم فشارها بر دمشق تاکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» ماکرون نیز ضمن قدردانی از حمایت اردوغان از حمله به سوریه، خواستار افزایش همکاری نظامی ترکیه و فرانسه در مراحل بعدی عملیات جامع‌تر علیه دمشق شد.

اردوغان همچنین در تماس تلفنی با پوتین بر لزوم تداوم مذاکرات برای رسیدن به راهکار سیاسی جهت پایان دادن به بحران سوریه و همچنین همکاری جهت کاهش تنش‌ها در این کشور تاکید کرد.

بامداد شنبه سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه ادعایی نابود کردن تاسیسات و توانمندی‌های شیمیایی دولت سوریه، 103 فروند موشک به چند منطقه از این کشور شلیک کردند. به گفته وزارت دفاع روسیه، پدافند هوایی سوریه موفق شد 71 فروند از این موشک‌ها را رهگیری و ساقط کند. همچنین گفته می‌شود که در این حمله هیچ شهروند یا نظامی سوری آسیب ندیده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • احدی IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    8 26
    آشغال تر از اردوغان باز هم خودش مرتیکه تا دید دوتا موشک توی سوریه زدن دست و پاشو گم کرد و ابراز خوشحالی اصلا سر سوزنی قابل اعتماد نیست
  • ش IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    9 14
    اردوغان منافق وعامل امریکاست
  • خ IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    0 27
    اردوغان منافق هم ،جنایتگار است باید مثل سران امریکا ، رژیم صهیونیستی ، رژیم سعودی،انگلیس،فرانسه باید در دادگاههای ببن المللی محاکمه شود
  • ابر IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    0 24
    اردوغان این مرداحمق اصلا قابل اعتماد نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس