کد خبر 846464
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲
دومای روسیه

نمایندگان پارلمان روسیه پیش نویس قانونی را مورد بررسی قرار می‌دهند که به کرملین اجازه می‌دهد واردات برخی کالاهای آمریکایی را ممنوع کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، نمایندگان پارلمان روسیه در واکنش به تحریم های جدید آمریکا علیه برخی از مقام های رسمی و تجار و بازرگانان بزرگ این کشور قصد دارند واردات برخی کالاهای آمریکایی را ممنوع اعلام کنند.

نمایندگان ارشد دومای روسیه اعلام کردند که فهرستی شامل کالاهای مختلف را برای پاسخ به اقدام هفته گذشته آمریکا آماده کرده اند.

بیشتر بخوانید:

روسیه صادرات تیتانیوم به بوئینگ را متوقف می‌کند

دستور نخست وزیر روسیه درخصوص تحریم های آمریکا

دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین تاکید کرده است که این مساله قابل درک است که نمایندگان روسی خواستار اتخاذ تدابیر تلافی جویانه علیه آمریکا باشند.

گرچه اعمال محدودیت های واردات علیه کالاهای آمریکایی به ضرر شرکت ها و تولیدکنندگان آمریکایی خواهد بود ولی از سوی دیگر این تدابیر به ضرر اقتصاد روسیه نیز تمام خواهد شد.

آمارهای رسمی نشان می دهد که روسیه در سال 2017 میلادی بیش از 12.5 میلیارد دلار کالا از آمریکا وارد کرده است. این کالاها شامل دارو، مواد شیمیایی، ماشین آلات و هواپیما بوده است.

لازم به یادآوری است که دولت آمریکا اخیرا تحریم‌های جدیدی را در قبال 38 شخصیت حقیقی و حقوقی روسی، از جمله شرکت‌های «راس آبارون اکسپورت»، «شرکت مالی روسیه» و شرکت «روسال» اعمال کرد. مقامات واشنگتن بار دیگر مسکو را به الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، تشدید وخامت اوضاع در شرق اوکراین، حمایت از دولت "بشار اسد" در سوریه و ارسال تسلیحات نظامی برای آن و همچنین انجام اقدامات غیرقانونی و حملات سایبری به سایر کشورها متهم کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس