کد خبر 803674
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
روسیه و آمریکا

وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرد: هر گونه اقدام آمریکا برای ضبط ذخایر ارزی خارجی روسیه، اعلان جنگ مالی تلقی خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، وزارت اقتصاد روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد اگرچه این کشور بودجه فدرال خود را با در نظر گرفتن تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه مسکو بسته است اما هرگونه اقدام آمریکا در ضبط ذخایر ارز خارجی روسیه «اعلان جنگ مالی» تلقی خواهد شد.

آنتون سیلوآنوف وزیر اقتصاد روسیه گفت: در صورتی که ذخایر ارزی و طلای روسیه از سوی آمریکا تهدید شود و حتی اگر این فکر به ذهن مقامات آمریکایی خطور کند، نوعی تروریسم مالی خواهد بود.

بنابه گفته این مقام روس، بودجه روسیه بر مبنای احتمال کاهش درآمدهای این کشور طراحی شده و در آن قیمت نفت ۴۰ دلار بسته شده است که حدود ۳۰ درصد کمتر از قیمت کنونی نفت در بازار است.

وی ادامه داد: این بودجه در صورت اعمال هرگونه تحریم و محدودیت حاشیه امن داشته و حتی در آن هرگونه ضرر احتمالی ناشی از اعمال محدودیت سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه روسیه از سوی شرکت‌های خارجی اتخاذ شده است.

سیلوآنوف گفت: اگر ما حاشیه امن در بودجه ایجاد نمی‌کردیم تضعیف اقتصاد ما برای دیگر کشورها آسان بود و اگر این اتفاق می‌افتاد کشورهای به ظاهر دوست از ما می‌خواستند در قبال دریافت کمک از صندوق بین‌المللی پول از خواسته‌های آنها پیروی کنیم.

وی گفت: در صورتی که تحریم‌های غرب علیه روسیه شامل بستن حساب‌های خارجی بانک مرکزی این کشور شود این مسئله اعلان جنگ اقتصادی علیه روسیه خواهد بود که البته وی معتقد است این سناریو بعید است اتفاق بیفتد.

در ماه ژوئن رویترز گزارش داد که در فاصله کمی پس از پیوستن شبکه جزیره کریمه به روسیه این کشور ۱۱۵ میلیارد دلار از دارایی‌های خود را از بانک مرکزی نیویورک خارج کرد. اما پس از دو هفته بخش قابل توجهی از این پول به حساب بانک مرکزی این کشور در نیویورک بازگشت.

در ماه سپتامبر ذخایر ارز خارجی روسیه ۱۰۳.۹ میلیارد دلار بوده است که ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رضابانکی IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    24 1
    تحریم واقعا نوعی اعلان جنگ میتوان تلقی کرد وباتحریم کننده وارد جنگ شد وقانونی هست الان کره شمالی توسط سازمان ملل امریکا وکره جنوبی وزاپن ووتهدید شده وحق دارد برعلیه انها اقدام کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس