کد خبر 845384
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹
 دیمتری مدودف

نخست وزیر روسیه به دولت دستور داده است تا تدابیر احتمالی و تلافی جویانه ای را در واکنش به تحریم های جدید آمریکا طراحی و آماده کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، خبرگزاری اینترفکس گزارش داده است که دیمتری مدودف نخست وزیر روسیه امروز دوشنبه به دولت دستور داده است تا تدابیر و اقدامات تلافی جویانه ای را در واکنش به تحریم های جدید آمریکا طراحی و آماده کند.

آمریکا روز جمعه تحریم های جدیدی را علیه مسکو اعمال کرده است. مدودف با غیرقانونی و غیرقابل قبول ارزیابی کردن تحریم های جدید آمریکا، تاکید کرد: روسیه این حق را برای خود محفوظ می داند که به این تحریم ها پاسخ دهد.

وی همچنین به دولت دستور داده است تا طرحی را برای حمایت از شرکت هایی که هدف تحریم های جدید آمریکا قرار گرفته اند، آماده کند.

لازم به یادآوری است که دولت آمریکا روز جمعه تحریم‌های جدیدی را در قبال ۳۸ شخصیت حقیقی و حقوقی روسی، از جمله شرکت‌های «راس آبارون اکسپورت»، «شرکت مالی روسیه» و شرکت «روسال» اعمال کرد. مقامات واشنگتن بار دیگر مسکو را به الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، تشدید وخامت اوضاع در شرق اوکراین، حمایت از دولت "بشار اسد" در سوریه و ارسال تسلیحات نظامی برای آن و همچنین انجام اقدامات غیرقانونی و حملات سایبری به سایر کشورها متهم کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس