کد خبر 846462
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵
لوکس‌ترین بوئینگ شخصی دنیا

روسیه احتمالا تامین تیتانیوم مورد نیاز شرکت آمریکایی بوئینگ را متوقف کند.

به گزارش مشرق، ریانوستی در گزارشی از احتمال توقف تامین تیتانیوم از سوی روسیه برای بوئینگ، شرکت چند ملیتی فعال در حوزه ساخت هواپیما و صنایع دفاع آمریکا خبر داد.

سناتور سرگئی ریابوخین در گفتگو با راشا تودی گفته است: «تیتانیوم در میان فلزات کمیابی که روسیه به آمریکا صادر می‌کند برای چرخه فناوری تولید بوئینگ ضروری است.» وی افزود که این کشور همچنین می‌تواند صادرات مواد اولیه تولید موتورهای RD-180 مورد استفاده ناسا و پنتاگون را نیز ممنوع کند.

به گزارش یورونیوز، کمپانی روسی «وی‌اس‌ام‌پی‌او-آویسما»، شرکت استخراج معادن و فلزات و همچنین بزرگترین تولید کننده تیتانیوم در جهان است. این شرکت در واکنش به احتمال این تحریم‌ها با ابراز نگرانی از این موضوع گفته است که توقف صادرات تیتانیوم به کمپانی بوئینگ، این شرکت را تضعیف و از عرصه رقابت بازارهای نوظهور حذف خواهد کرد.

همچنین نمایندگان پارلمان روسیه در واکنش به تحریم های جدید آمریکا علیه برخی از مقام های رسمی و تجار و بازرگانان بزرگ این کشور قصد دارند واردات برخی کالاهای آمریکایی را ممنوع اعلام کنند.

نمایندگان ارشد دومای روسیه اعلام کردند که فهرستی شامل کالاهای مختلف را برای پاسخ به اقدام هفته گذشته آمریکا آماده کرده اند.

دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین تاکید کرده است که این مساله قابل درک است که نمایندگان روسی خواستار اتخاذ تدابیر تلافی جویانه علیه آمریکا باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    12 4
    خخخخخخخخ
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    14 2
    صادرات مواد خام توسط روسیه، تولید هواپیما در آمریکا.
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    3 0
    آدمی که نکنه...
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    5 3
    افغانستان معدن انواع کانی هاست، افغانستان رو بهم میریزه و استخراج میکنه، چیزی شبیه به کار فرانسه و فنلاند در افریقا.
  • US ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    2 1
    روسیه هر کار بکنه ب ضرر خودش تموم میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس