کد خبر 863933
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
تحریم روسیه

مقامات پارلمانی روس تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌های فناوری اطلاعات روسیه را بی‌فایده، به دلایل ساختگی و فراتر از عقل سلیم نامیدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آنتون مارازوف" نماینده دومای دولتی روسیه تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌های فناوری اطلاعات روسیه را اقدامی بی‌فایده ارزیابی کرد.

روز گذشته "استیون منوچین" وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که پنج شرکت روسی و سه شخصیت حقیقی این کشور در فهرست تحریم‌های جدید این کشور قرار گرفته‌اند. به گفته وی، آنها برای امنیت آمریکا و متحدانش تهدید به شمار می‌روند.

به عقیده این نماینده دوما، چنین تصمیمی از سوی دولت آمریکا تلاش برای ضربه زدن دوباره به روسیه است، ضمن اینکه این اقدام آمریکا کاملا بیفایده است، برای اینکه متخصصان فناوری اطلاعات می‌توانند در زمینه‌های دیگری ثبت شده باشند. وی افزود: «من تردید دارم  که این اقداماتی بتوانند آسیب جدی به روسیه و شرکت‌های آن وارد کند.»

"آلکسی چیپا" عضو کمیته امور بین الملل دومای روسیه نیز به نوبه خود یادآور شد که روسیه باید به تحریم های جدید آمریکا علیه شرکت‌های فناوری اطلاعات این کشور که به دلایل غیرواقعی و ساختگی اعمال شده، پاسخ متقارن و مناسب دهد.

"کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز تأکید کرد که اعمال اقدامات محدودکننده جدید علیه شرکت‌های روسی نشان دهنده از کنترل خارج شدن عقل سلیم در آمریکاست. به گفته این سناتور، چنین تلاش و اعمال فشارهایی از سوی دولت آمریکا علیه روسیه بیش از پیش غیرقابل قبول و تاسف‌آور شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس