ده نمکی

مسعود ده نمکی کارگردان سینما معتقد است برخی از کارگردانان به اسم آوینی اما بر ضد اهداف این شهید والامقام فیلم می‌سازند.

به گزارش مشرق، مسعود ده نمکی شامگاه دوشنبه همزمان با هفته هنر و انقلاب اسلامی و بیست‌وپنجمین سالگرد شهادت مرتضی آوینی، اظهار کرد: شهید آوینی جزو معدود انسانهایی است که در مورد حکمت سینما صحبت کرد و شاخص شد.

بیشتر بخوانید:

فیلم جدید مسعود ده‌نمکی چه زمان کلید می‌خورد؟

وی با اشاره به اینکه در حوزه سینما مسائل جدیدی ایجادشده‌است، عنوان کرد: مستندسازان باید تولید اندیشه کرده و همانند شهید آوینی نشانه‌شناسی داشته باشند.

کارگردان فیلم رسوایی، تصریح کرد: بسیاری ازکارگردانان با اسم  آوینی اما بر ضد اهداف این شهید، فیلم می‌سازند.

ده‌نمکی با اشاره به اینکه جامعه ما در بحران اجتماعی‌و اخلاقی قرار دارد، گفت: آسیب‌شناسی جامعه کنونی ما به عهده دشمنان نیست اما حجم کاری که ما برای سریالها و فیلمها انجام می‌دهیم با حجم کار دشمن برابر است.

وی با تأکید بر اینکه مسائل اخلاقی در جامعه رعایت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ابتدائی‌ترین آموزه‌های اخلاقی در جامعه به فراموشی کشیده شده‌است و تأثیر سریالها و فیلمهای ما بر جامعه دیده نمی‌شود.

کارگردان فیلم اخراجیها، با بیان اینکه شبهات اعتقادی سنگین در بین جوانان شایع شده، اظهار کرد: باید از پایه شروع کرد و نظام آموزشی و تربیتی اصلاح شود.

وی با اشاره به مطالعات شهید آوینی در حوزه تاریخ اسلام و متون قرآنی و دینی، تصریح کرد: آوینی سینمای دینی ضد لیبرالیسم و ضد سرمایه‌داری را احیاء کرد و اگر بخواهیم راه او را ادامه دهیم باید فرق سینمای جنگ و ضد جنگ را بدانیم.

ده‌نمکی با اشاره به اینکه در کشور سینمای ضد جنگ ساخته می‌شود، خطاب به سیاستگزاران و هنرمندان گفت: از شهید آوینی، تحلیل فیلمهایش را یاد بگیرید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس