کد خبر 844107
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
حمام خون در غزه

با برگزاری تظاهرات هزاران نفری در مرز فلسطین اشغالی و رو شدن برگ برنده نوار غزه، اکنون صهیونیست‌ها برای تعامل با این منطقه سه گزینه پیش رو دارند.

به گزارش مشرق، نوار غزه در جمعه هفته گذشته (30 مارس) با برگزاری راهپیمایی هزاران نفری، برگ برنده خود را برای رژیم صهیونیستی را رو کرد اگرچه در این تظاهرات 20 نفر به شهادت رسیدند و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید

«راهپیمایی بازگشت» در نوار غزه و کرانه باختری

عکس/«راهپیمایی بازگشت» در نوار غزه و کرانه باختری

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، این راهپیمایی‌ها ، تهدیدی راهبردی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود خصوصا اینکه می‌خواهد ادامه پیدا کند.

بر اساس این گزارش، تل‌آویو برای تعامل با نوار غزه سه سناریو می‌تواند داشته باشد:

اول: لغو محاصره نوار غزه و بهبود وضعیت اقتصادی این منطقه. اما رژیم صهیونیستی معتقد است ابتدا پرونده‌هایی هست که باید آن را حل کند که مهم‌ترین آنها پرونده اسرای صهیونیستی در دست حماس است.

دوم: الحاق نوار غزه به مصر به عنوان بخشی از طرح موسوم به «معامله قرن». «عوفر یسرائیلی» کارشناس امنیت بین‌المللی و غرب آسیا در همین راستا گفته است: اسرائیل باید در راستای دو افق در نوار غزه کار کند: اول: کنترل اعتراض‌ها (راهپیمایی بازگشت) و دوم پیدا کردن یک راه‌حل هر چند جزئی برای غزه و بازگرداندن اختیارات تاریخی مصر بر نوار غزه به همراه آینده اقتصادی بهتر برای ساکنان آن.

سوم: تشویق کرانه باختری و سازمان‌های بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری و کار در نوار غزه تا وضعیت انسانی و اقتصادی این منطقه بهتر شود. البته این اقدامات باید به دور از حماس و تشکیلات خودگردان انجام شود مخصوصا پس از آنکه وضعیت آشتی داخلی مشخص نیست و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر بدتر شدن وضعیت غزه از طریق برخی اقدامات تنبیهی اصرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس