کد خبر 842739
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
دستمزد

حداقل حقوق دریافتی برای یک فرد متاهل که دارای یک فرزند زیر ۱۸ سال است، با احتساب حق مسکن و بن نقدی به یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۵۵۴ تومان می‌شود.

به گزارش مشرق، شورای عالی کار در آخرین نشست خود در سال ۱۳۹۶ حداقل دستمزد ماهانه کارگران برای ۳۰ روز کاری را یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۱۴۰ تومان تعیین کرد، اما میزان افزایش دستمزد سایر سطوح مزدی یعنی شاغلانی که بیش از حداقل حقوق (۹۳۰ هزار تومان) دریافتی داشتند، به بعد از تعطیلات نوروزی موکول شده است.

بر اساس این گزارش، حق مسکن ۴۰ هزار تومان و بن نقدی کارگری همان رقم ۱۱۰ هزار تومان مورد توافق نمایندگان کارگری و کارفرمایی قرار گرفت.

طبق مصوبه‌ای که شورای عالی کار داشت، حق اولاد برای هر فرزند زیر ۱۸ سال ۱۱۱ هزار و ۴۱۴ تومان و به نسبت برای هر تعداد فرزند این میزان افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید

سال ۹۷ حقوق‌ها چقدر اضافه شود؟+جدول

بنابراین حداقل حقوق دریافتی برای یک فرد متاهل که دارای یک فرزند زیر ۱۸ سال است، با احتساب حق مسکن و بن نقدی به یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۵۵۴ تومان رسید و همین طور حداقل حقوق برای افراد مجرد یک میلیون و ۲۶۴ هزار و ۱۴۰ تومان پرداخت خواهد شد.

حداقل دستمزد روزانه با افزایش حدود ۴ هزار تومان به ۳۷ هزار و ۱۳۸ تومان رسید.

بنابر این گزارش، باید دید که شورای عالی کار در اولین نشست خود در سال ۹۷ چه میزان افزایشی برای سایر سطوح مزدی تعیین و ابلاغ خواهد کرد.

البته پیش از این پیش‌بینی‌هایی برای میزان افزایش مزد سایر سطوح مزدی از افزایش ۱۲ تا ۱۵ درصدی انجام شده، اما کارفرمایان پیشنهاد کردند که سایر سطوح علاوه بر افزایش ۸.۳ دهم درصدی روزانه ۳۳ هزار و ۳۳۵ ریال دریافت کنند.

اما نمایندگان کارگری افزایش ۱۲ درصدی دستمزد سایر سطوح را علاوه بر روزانه ۲۴ هزار و ۱۸۸ ریال را پیشنهاد کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    9 0
    خیلی از کارفرماها نیروهاشونو دارن بیرون میکنن نمونه اش داداشم زنگ زدن بهش گفتند که بعد از عید نیاد و حقوقی که اعلام کردن خیلی جاها نمیدن
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    28 0
    در ایران به لطف طرح تحول جیب پزشکان: درامد یک پزشک = درامد ۲۰۰ کارگر
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    7 0
    عجیبه حقوق مجرد با متاهل 100 هزار تومان فرقشه! یعنی هزینه سرپرستی دو نفر برای متاهل ماهیانه صد هزار تومانه!!!
  • رفیق مشرقی IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    20 1
    خطاب به مسئولین در دولت و متولی تعیین حقوق برای کارگران : شما خودتـان می توانید با این مقدار حقوق ماهیانه ، زنده بمانید ؟ چه اعداد و ارقامی هم اعلام میشه مثلاً می خواهند بگویند که ما خیلی دقیق هستیم.
  • DE ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    19 0
    آیا ربیعی و روحانی میتوانند با این رقم ، حتی مخارج اولیه شان را تا هفته اول ماه تامین کنند ؟ اجحاف به کارگر با باج دادن به سرمایه دار بنام حمایت ازتولید؟؟؟ ربیعی وزیر کار است یا وزیر کارفرما ؟؟؟ واقعا شرم بکنند از اینهمه بی اعتنائی به زندگی قشر فقیر و خوش خدمتی و لابی علنی برای اشراف ...
    • مهدی IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      0 0
      کارگر عزیز این که شما می فرمایید نقل این دولت واون دولت نیست متاسفانه همیشه تو مملکت ما کارگر زیردست بوده حالا الانم فرق نکرده زمان دولت مردمی هم فرقی نمی کرد
  • SE ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    24 2
    این تفکر مضحک و بر گرفته از آداب ارباب و رعیتی و برده داری است که حقوق کارگر وابسته به تعداد اولاد کارگر باشد. دستمزد باید بر اساس ارزش کار کارگر و ارزش پول ملی توافق و تعیین شود. کارفرما کسی را استخدام میکند و حقوقش را میپردارد و حق اولاد و همسر و مادر و مادر بزرگ به او ربطی ندارد والا کارفرما در پی استخدام افراد بی فرزند و بی همسر و بی مادر خواهد بود و این خود تنور بیکاری را داغتر میکند. معمولا پرداخت کمک هزینه اجاره خانه به نسبت درآمد و کمک هزینه فرزند به گردن دولتهاست که به خانوادههای دارای فرزند زیر 18 سال کمک میکنند تا مردم از ترس هزینه های فرزندان از بچه دار شدن اجتناب نکنند. این هزینه های مربوط به دولت را چرا بر دوش کارفرما میگذارند که مانع رونق کار و تولید ملی شود؟
  • مظاهر IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    9 2
    همش دروغه .. ثرداد کجا بود . ماه هفصد هم نمیدن
  • مظاهر IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    10 0
    ماه هفصد بدونه بیمه .. این پولا به جیب کی میره پس
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    1 0
    حالا اين مزايا رو بيشترشرکت ها هم نميدن درحد حرفه
  • حسین IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    1 0
    پس چرا جا خالی های سالهای گذشته را جبران نمیکنند بخاطر همینکه تورم سالهای گذشته که تورم همیشه پیشی میگرفت هنوز خلا ها پر نشده از نجابت حقوق بگیران سو استفاده میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس