تحولات یمن

براساس اطلاعات به دست آمده نیروهای ویژه در این عملیات توانستند شمار زیادی از متجاوزان را به هلاکت برسانند و با ورود به اتاق های عملیات، چند تن از فرماندهان ارشد را هم اسیر کنند.

به گزارش مشرق، آخرین اخبار از تحولات میدانی یمن حاکیست، شورشیان وابسته به رئیس جمهور مستعفی و نظامیان سعودی پس از متحمل شدن ضربات سنگین در استان های ساحلی، عملیات گسترده ای را در شمال شرق پایتخت آغاز کردند.

نیروهای ائتلاف سعودی و شورشیان عملیات خود را از دو هفته قبل با پشتیبانی جنگنده ها در محور منطقه «نهم» در شمال شرق استان صنعاء آغاز کردند اما نیروهای ارتش یمن و رزمندگان انصارالله که از اهمیت راهبردی منطقه «نهم» اطلاع داشتند، در اوج آمادگی توانستند تمامی حملات را در این محور دفع کنند.

از سویی دیگر، نیروهای ارتش و کمیته های دفاع مردمی در ضد حملات منحصر به فرد موفق شدند مناطقی که در اواخر سال ۲۰۱۷ به اشغال نیروهای ائتلاف سعودی درآمده بود را در شمال شرق استان صنعاء بازپس بگیرند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای یمنی در دو هفته گذشته موفق شدند حدود ۱۴۳ تن از نظامیان سعودی و نیروهای شورشی را در جریان درگیری ها به هلاکت برسانند که نام چند فرمانده میدانی (فرمانده تیپ حفظ السلام) در لیست کشته شدگان دیده می شود.

به گزارش مشرق، عملیات نیروهای یمنی برای بازپس گیری مناطقی که پیشتر در اواخر سال گذشته میلادی به اشغال درآمده بودند با همکاری نیروهای ویژه اطلاعات از سه محور با هدف فلج کردن تحرکات و انهدام اتاق های عملیات متجاوزان انجام شد.

در این عملیات غافلگیرانه، نیروهای ارتش یمن و رزمندگان انصارالله موفق شدند در کمترین زمان ممکن به مناطق تحت تصرف نفوذ کنند و علاوه بر برخی تجهیزات نظامی، تعدادی از مراکز فرماندهی شورشیان و ائتلاف سعودی را منهدم کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده نیروهای ویژه در این عملیات توانستند شمار زیادی از متجاوزان را به هلاکت برسانند و با ورود به اتاق های عملیات، چند تن از فرماندهان ارشد را هم اسیر کنند.

نقشه میدانی یمن
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

عملیات نیروهای یمنی در شرایط نامساعد جوی صورت گرفت و همین مسئله باعث شد جنگنده های رژیم عربستان نتوانند از نیروهای ائتلاف سعودی و شورشیان به خوبی حمایت کنند و حتی در چند مورد هم مراکز تحت تصرف نیروهای خود را هدف قرار دادند.

نقشه میدانی استان صنعاء یمن

حملات اشتباهی جنگنده های سعودی به مراکز تحت اشغال نیروهای ائتلاف باعث شد دهها تن از نظامیان سعودی و نیروهای شورشی کشته شوند؛ نام فرمانده معروف شورشی ها معروف به «الحاوری» در لیست کشته شدگان دیده می شود.

گزارش‌های دیگری درباره یمن:

یمنی‌ها چگونه به موشک‌های پیشرفته مجهز شدند/ خدمتی که حزب بعث به انصارالله کرد

۳ سال تجاوز نظامی ائتلاف سعودی با مردم یمن چه کرده است؟ + آمار، تصاویر و نقشه میدانی

وقتی رسانه‌های غربی قاتلان واقعی مردم یمن را عمدا سانسور می‌کنند/ از « ۹ هزار» بار سوخت‌رسانی آمریکا تا ارسال بمب‌های خوشه‌ای انگلیسی +عکس

به  گزارش مشرق، نیروهای ائتلاف سعودی و شورشی ها  در دو سال گذشته تلاش زیادی کردند تا از طریق منطقه «نهم» خود را به مرکز استان صنعاء برسانند و پایتخت یمن را به اشغال خود دربیاورند که با واکنش نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله ناکام مانده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • FR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    4 0
    دستمریزاد! وهابی های صهیونیستی را باید به درک واصل کرد چه عربستانی باشند و چه از مغولهای اردوغان.
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    68 1
    خدا این رجب را آخرین رجب قبل از ظهور قرار دهد.. ان شاالله
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    51 1
    سعودی دارد به صنعا نزدیک تر میشود؛سپاه قدس باید دست بکار شود
    • صنعا خط قرمز IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
      27 0
      به هیچ عنوان نباید عربستان برنده نبرد باشه.این برای امنیت ملی خودمون مهم تر از هر چیز دیگه ایه.
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
      19 0
      بر عکس توی همین خبر هست که بخشی از مواضع را دوباره بازپس گرفته اند ، البته کمک به انصار الله فارغ از این مساله ضرورتی برای خودمون هم داره ؛ کار امثال انصارالله مثل افسار زدن به سعودیها می مونه ؛ بایستی با همین حسابی مهار بشند .
  • قنبر مسلمی امیرانی IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    44 0
    مرگ بر ال سعود و همه جنایتکاران
  • احمد IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    13 0
    خدا رزمندگان اسلام رو نصرت و یاری و دشمنان اسلام رو که ظاهر اسلام و باطن کفر دارند ذلیل و نابود کنه انشاءالله
  • NL ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    2 27
    کشوذهای حامی کودتا اگر تو کشور خودشون کودتا شد نباید ناراحت بشن
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
      11 0
      حمایت از کودتا چه حرفیه ؟! منصورهادی رئیس جمهور موقت بود ، خیلی باهاش صحبت کردند ، اگر وسوسه خارجی نبود چه بسا قبول هم می کرد ، اما فریبش دادند ، استعفا داد ، فرار کرد و ... خب بایستی کشور رو رها کرد دست چپاولگران ؟
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
      12 0
      حامی کودتا؟؟؟ تو رسما از سعودی های وهابی متجاوز دفاع میکنی؟؟؟ لعنت بر آل سعود خبیث و حامیانش
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    1 8
    فکر میکنم که سقوط دولت صنعا و یکی از اضلاع محور مقاومت شروع شده است. مگر این که فکری برایش بکنیم. بهتر است شبیه به سفر سال 1394 سردار سلیمانی به روسیه مجددا تکرار شود.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    6 0
    شهر مخا را باید سریع آزاد شود
  • حسین PL ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    9 1
    آل سعود با دشمنی با انصارالله داره طناب دور گردن خودش را میکشه و تنگ تر میکنه و بالاخره انصارالله باعث سقوط آل سعود خواهد شد چون ایمانشون مثل فولاد هست و از هیچ چیز نمیترسند و به همین دلیل خدا پشتیبان اونهاست.
  • AU ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    10 0
    این کثافتهای وهابی در حال نزدیک شدن به صنعا هستند باید کاری کرد.
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
      5 0
      شما قبلا نقشه رو دیده بودید ؟ نقشه تغییر محسو سی نکرده ، اشغالگرا توی تعز کمی ... اما صنعا همان وضع قبله
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    0 3
    اصلا فک نمیکردم اوضاع اینقد وخیمه
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    1 0
    درود و سلام بر لشگریان پابرهنه ی خدا در یمن مظلوم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس