یمن

در سال های گذشته کمبود تجهیزات درمانی و پزشکی به یکی از معضلات اصلی مردم جنگ زده یمن تبدیل شده و منجر به جان باختن ۱۷ هزار و ۶۰۷ تن از کودکان شده است.

سرویس جهان مشرق - هفتم فروردین ماه، چهارمین سالروز تجاوز نظامی جبهه غربی - عربی - صهیونیستی علیه مردم یمن است که تحت عنوان عملیات « طوفان قاطعیت» با صحنه گردانی رژیم سعودی آغاز شد.

رژیم سعودی در جریان حملات ۳ ساله به یمن، تاکنون دهها میلیارد دلار تسلیحات نظامی از دولت های آمریکا و انگلیس خریداری کرده و اعتراضات سازمان های بین المللی مانع از کشتار هزاران تن از کودکان و زنان نشده است.

در ماجراجویی شاهزاده‌های مغرور سعودی که ردپای ماشین جنگی و لابی‌های سلاح نظام سرمایه داری به سردمداری واشنگتن به خوبی دیده می شود، به گزارش وزارت حقوق بشر یمن تاکنون ۲۴۷ هزار نفر در اثر قحطی و سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آنان کودکان هستند.

در سال های گذشته کمبود تجهیزات درمانی و پزشکی به یکی از معضلات اصلی مردم جنگ زده یمن تبدیل شده و افشاگری رسانه های مستقل هم تاثیری در وقاحت جنگ طلبان نداشته و منجر به جان باختن ۱۷ هزار و ۶۰۷ تن از کودکان شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، هزار و ۲۰۰ نفر در یمن هم به علت بیمارهای کلیوی و نبود خدمات درمانی جان باختند؛ ۲ هزار و ۲۳۶ نفر هم در نتیجه نبود تجهیزات پزشکی برای درمان بیماری کولیرا فوت کرده اند.

درباره تازه‌ترین پاسخ موشکی انصارالله بیشتر بخوانید:

حمله موشکی انصارالله به چند هدف مهم در خاک عربستان/ خودزنی پاتریوت‌های آمریکایی قربانی گرفت +فیلم

نبود امکانات پزشکی همچنین باعث شده ۴۵۰ تن از زنان در زمان زایمان جان خود را از دست دهند؛ در اثر محاصره  ائتلاف سعودی هم حدود ۲ هزار و ۳۶۱ تن کشته شده اند.

در نتیجه حملات مستقیم ائتلاف سعودی و نیروهای شورشی در ۳ سال گذشته هم ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر جان باختند؛ در لیست کشته شدگان نام ۲ هزار و ۹۴۹ کودک، ۲ هزار و ۶۰ تن زن دیده می شود.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از تخریب ۲۷۱ کارخانه و کارگاه صنعتی در حملات جنگنده های ائتلاف سعودی هم خبر داد و گفت: ۴۷ مجتمع هم در حملات هوایی به طور کامل تخریب شده اند.

به گزارش مشرق، ۸۲۰ نیروگاه، مجتمع دولتی و... به همراه ۴۵۰ پالایشگاه، شرکت گاز و نفت و ۸۵ مجتمع ورزشی توسط جبهه غربی - عربی - صهیونیستی هدف قرار گرفته شده اند و منهدم شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تخریب و انهدام کامل ۹ فرودگاه، ۱۴ بندر، ۹۵ پل و ۵ هزار کیلومتر جاده هم بخشی دیگر از نتایج و خسارت های حملات ائتلاف سعودی و حامیان صهیونیست و آمریکایی آنان به یمن است.

براساس این گزارش، ۲ هزار و ۶۴۱ مجتمع آموزشی و ۶۸ ساختمان اداری آموزشی هم در تجاوز نظامی ۴ سال گذشته تخریب شده اند؛ نابودی ۸۳ دانشگاه دولتی، خصوصی و موسسه غیر انتفاعی هم بخش دیگری از خسارهای وارد شده است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: جنگ در ۳ سال گذشته باعث شده که ۲ و نیم میلیون نفر دانش آموز و دانشجو از ادامه تحصیل باز بمانند که نتایج و خسارت های زیادی برجای گذاشته است.

به گزارش مشرق، دامنه حملات ائتلاف سعودی فقط به زمین ختم نشده و تاکنون ۴ هزار و ۵۸۶ قایق صید ماهی هم منهدم شده است و صدها ماهگیر هم در نتیجه این حملات به شهادت رسیده اند و حدود ۵۰ هزار صیاد هم بیکار شده اند.

نقشه میدانی یمن
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

تخریب ۴ هزار و ۹۴۸ تاسیسات زراعی از جمله ۶۶۰ انبار مواد غذایی، ۲۰۰ کارگاه تولید غذا، ۳ هزار و ۵۰۰ خانه کشاورزی بخشی دیگر از خسارت های حملات ائتلاف سعودی است؛ هزار و ۱۶ مزرعه کاشت محصول، ۵۳۵ بازار مرکزی محصولات کشاوری و ۱۲۱ بازار فرعی و سرخانه هم در حملات به طور کامل منهدم شدند.

براساس این گزارش، ۸ هزار و ۱۰ تاسیسات آبی، هزار و ۹۰ مخزن ذخیره آب و ۱۰ تاسیسات انرژی خورشیدی هم در ۴ سال گذشته تخریب شده اند؛ ۶۰۰ مسجد، ۲۹۱ منطقه گردشگری و ۳۹۳ آثار فرهنگی و تاریخی در این جنگ با خاک یکسان شده اند.

گزارش دیگری از مشرق درباره جنگ یمن را اینجا بخوانید:

وقتی رسانه‌های غربی قاتلان واقعی مردم یمن را عمدا سانسور می‌کنند/ از « ۹ هزار» بار سوخت‌رسانی آمریکا تا ارسال بمب‌های خوشه‌ای انگلیسی +عکس

به گزارش مشرق، آمار جان باختگان و خسارت های وارد شده به یمن به شدت در رسانه های جهان سانسور می شود و از سویی دیگر، جبهه غربی - عربی - صهیونیستی با وقاحت تمام درصدد است با سناریوهای نخ نما شده، جنایت های خود را توجیه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    50 3
    لعنت بر شجره خبیثه آل سعود
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    40 5
    لعنت بر آل سعود آل زنا
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    40 2
    لعنت بر سعودی حرامزاده
  • سهیل IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    26 2
    بی رحمی و بی فکری عربستان اون ها رو هم طراز کشور هایی مثل اسرائیل قرار میده به امید نابودی هر چه زودتر این رژیم.
  • IQ ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    43 2
    خدا آل سعود رو مثل صدام و بقیه نابود کنه
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    13 28
    ایران رو هم دارن باتحریم ها ضعیف می کنن و آماده برای جنگ و اشغال
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
      24 10
      ایران دردریای مدیترانه مشغول آب تنی است وشمشیرش را تیزکرده واردزیردریایی میشود پیشنهادمیکنم برای دیدار ازفلسطین آزادشده بعدازکارتوهم بیاببین . اینکه تومیبینی ایران نیست آرزوی دشمنان ایران است که لپ لپ خوران آرزوخیالاتشان را شتری میخوانند .
  • مهرداد IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    39 13
    جمهوری اسلامی به خواست خدای متعال و با هدایت های پنهانی امام عصر و رهبری امام خمینی بوجود آمده تا ریشه مستکبرین رو از جا بکنه. اینها خواب اشغال ایران رو ببینن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس