تحولات یمن

ائتلاف طرفداران علی عبدالله صالح با نیروهای اشغالگر امارات و جریان منصور هادی، کار را در میدان نبرد برای نیروهای ارتش، کمیته های دفاع مردمی بسیار دشوار کرد که منجر به سقوط چند منطقه مهم در تعز شد.

به گزارش مشرق، پس از به هلاکت رسیدن علی عبدالله صالح، طرفداران وی به خیانت های خود ادامه دادند و مساحت وسیعی از مناطق تحت تصرف خود را در اختیار نیروهای متجاوز (امارات) و شورشیان وابسته به جریان منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن) گذاشتند.

ائتلاف طرفداران علی عبدالله صالح با نیروهای اشغالگر امارات و جریان منصور هادی، کار را در میدان نبرد برای نیروهای ارتش یمن، کمیته های دفاع مردمی بسیار دشوار کرد که منجر به سقوط چند منطقه مهم و ساحلی در بخش جنوب غرب استان تعز شد.

با وجود اعزام نیروهای یمنی از «صنعاء و الحدیده» به جنوب غرب استان تعز، مناطق مهم «حیس، الخوخه، الریبت، وعره، موشیج، اردوگاه ابوموسی الاشعری، الخریب و دارناجی» به اشغال نیروهای متجاوز چند ملیتی درآمد.

نقشه میدانی یمن
**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

نیروهای متجاوز اشغالگر ائتلاف عربی با همکاری نیروهای شورشی جریان منصور هادی و علی عبدالله صالح در بخش شرقی منطقه مهم «المخا» پیشروی کردند و سه راهی «المخا» را به اشغال خود درآوردند؛ در شرق تعز هم، قلعه «لوازم» به اشغال تروریست ها درآمده است.

نیروهای اشغالگر اماراتی و مزدوران چند ملیتی تحت فرمان آنان به همراه شورشیان وابسته به جریان منصور هادی و علی عبدالله صالح پس از سقوط شهر «حیس» تلاش کردند با پیشروی در محور «سه راه العدین»، شهر «الجراحی» را هم به اشغال خود در بیاورند.

اما با واکنش قاطع نیروهای انصارالله و ارتش یمن تلاش نیروهای متجاوز برای اشغال این شهر مهم ناکام ماند و آنان با متحمل شدن تلفات بسیار سنگین مجبور شدند از این محور عقب نشینی کنند.

نیروهای ارتش یمن و انصارالله در هفته های گذشته با انجام چند عملیات دقیق توانستند ابتکار عمل را در دست گیرند و پیشروی ائتلاف متجاوز خارجی و شورشیان را به سمت شمال متوقف و آنان را در میدان نبرد زمین گیر کنند.

نیروهای ارتش یمن و رزمندگان انصارالله در شرق منطقه مهم «المخا» (محور مدیدریت المقبنه در استان تعز) موفق شدند روستاهای «تباب الکریفات و الحصن» را بازپس بگیرند و در محور جنوب شرق استات تعز (مدیدریت الصلو) منطقه «حریم» را از اشغال نیروهای متجاوز و شورشیان خارج کنند.

در حال حاضر، بخش های غربی، ساحلی و برخی مناطق جنوبی استان تعز از کنترل نیروهای یمنی خارج شده است؛ نیروهای ائتلاف اشغالگر و شورشیان وابسته به جریان منصور هادی و عبدالله صالح ۳۰ درصد استان تعز را در اشغال خود دارند.

آخرین تحولات میدانی عراق و سوریه را نیز از اینجا دنبال کنید

 از سویی دیگر، ۴ درصد از استان الحدیده از کنترل نیروهای ارتش یمن و کمیته های دفاع مردمی انصارالله خارج شده و به اشغال نیروهای ائتلاف خارجی و شورشیان درآمده است؛ این استان به دلیل قرار گرفتن در مجاورت ساحل و واقع شدن در مسیر جنوب به شمال یمن از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی از طریق مناطق ساحلی استان الحدیده، تحرکات دریایی نیروهای اماراتی و عربستانی را به آسانی رصد می کنند؛ تاکنون رزمندگان یمنی از طریق این مناطق، تعدادی از ناوشکن ها و کشتی های جنگی عربستان و امارات را منهدم کرده اند.

از «لحج»، جنوبی ترین استان یمن هم خبر می رسد، نیروهای ارتش یمن و انصارالله توانستند با پیشروی در محور مدیریت «القبیطه» در شمال استان، مناطق «تبتی الحمام و الخضراء» را به کنترل خود در آورند. در محور مدیریت القبیطه هم ارتفاع «الشزناله» و بازار الخمیس از اشغال نیروهای متجاوز خارج شد.

درگیری ها در محور غربی استان مارب هم به صورت پراکنده ادامه دارد و رزمندگان انصارالله و نیروهای ارتش یمن در چند عملیات دقیق موفق شدند چند منطقه را در محور «مدیریت المخدره» به کنترل خود در بیاورند.

خبرها از شمال غرب استان «الحجه» در نزدیکی مرزهای عربستان حاکیست، تلاش ائتلاف سعودی و شورشیان برای نفوذ به صحرای «میدی» ناکام مانده است؛ در کمین های دقیق انصارالله در صحرای «میدی» دهها تن از شورشیان و اشغالگران به هلاکت رسیدند.

به گزارش مشرق، نیروهای انصارالله و ارتش یمن در یک ماه گذشته موفق شدند حدود ۱۶۵ تانک، خودروی زرهی و مجهز به دوشکا، نفربر ائتلاف اماراتی و سعودی را در محورهای مختلف منهدم کنند.

در یک ماه گذشته ۸۰ تن از نظامیان سعودی از به هلاکت رسیده اند؛ بیشترین تلفات نیروهای سعودی مربوط به کمین ها و هدف قرار دادن پایگاه های آنان در جبهه های جنوبی «نجران، جیزان عسیر» توسط موشک های ضد زره و حملات خمپاره ای بوده است.

بیش از ۱۸۵ شورشی وابسته به جریان منصور هادی هم در جبهه های مختلف (صحرای میدی، الحدیده و ...) توسط ارتش یمن و انصارالله از پای درآمدند. براساس اعلام منابع میدانی حدود ۳۰ نظامی اماراتی هم در  جریان درگیری های یک ماه گذشته به هلاکت رسیده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 23
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    43 15
    اینجور که معلومه جنگ یمن یه 16 سال دیگه ادامه خواهد داشت.............
    • DK ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
      16 13
      استان تعز باید بازپس گرفته شود سریعا باید اقدام بشه تا دیر نشده.
  • GB ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    67 47
    فقط علی عبدالله صالح خیانت نکرد غربگرایان وقت وطنی هم به خاطر برجام لعنتی کم کاری و کم لطفی کردند
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    58 13
    لعنت بر ال سعودی های حرامزاده
  • RU ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    48 13
    یمن هیچ راهی جز این که خودشون دور یک میز بشینند و قدرت را بین خودشون تقسیم کنند ندارند. توی همچین کشوری هیچ قومی و یا مذهبی به تنهایی قابلیت کنترل تمام یمن را نداره.
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
      33 11
      مشکل از شیطان بزرگ و عوامل منطقه ای اون هست
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    42 15
    استان تعز باید بازپس گرفته شه به هر شکل بهشون کمک برسونید استان تعز و تنگه باب المندب کلید این جنگه
  • سوسان IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    34 5
    از جمعیتی اقلیمی 80 درصد جمعیت یمن در طرف غربی آن هستند
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    51 13
    مرگ بر دشمنان انصار الله
  • محسن IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    49 16
    این مرتیکه صالحو از همون ابتدا باید میکشتن ..ان شاء الله سربازای آقا امام زمان در یمن بینی آل سعودو به خاک میمالونن
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    36 15
    خداوند به انصار الله نصر عزیز و فتح قریب مرحمت فرماید
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    46 19
    خیانت صالح یک درس هم برای جبهه مقاومت داشت و این بود که به هیچ وجه با دیکتاتور جماعت هم پیمان نشیم حتی اگر دشمن مشترک داریم .
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
      23 3
      من این رو همون اول گفتم و اخر سر هم اردوغان جواب اقایون رو داد.....
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    31 17
    بار الها به این مظلومان با لشگریان غیبی امداد بفرما و دشمنان آنها را تضعیف بگردان.
  • اهوازی SE ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    24 5
    لعنت به ال سعود و هر کسی که قدمی در یاری این ظالمان برداشته است
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    9 17
    بهتر نیس این خودروهای در حال سوختنو خاموش کنن و بعنوان غنیمت استفاده کنن در این تنگدستی
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    29 55
    آدم خنده اش میگیره مردم طرفدار رئیس جمهور قانونی یمن تروریست محسوب می شوند و کودتاچی های حوثی جهادگر
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
      42 10
      اتفاقا حرف درستی زدی. ولی در انتخابات 1388 یادت رفت, در سوریه هم فراموش کردی، در عراق هم خودت زدی بخواب. در لبنان هم که داری نون عربستان سوسمار خوار را می لنبانی.
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
      35 23
      مردم رو میخوای ببینی تظاهرات میلیونی طرفداران انصارالله رو سرچ کن فیلمهاش هست......از نظر شما هرکس نوکر غرب و اسراییل بود مردم طرفدارش هستند...از این توهمتون دربیاید تا دیر نشده!
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
      19 13
      کدوم رئیس جمهور قانونی!! مزدور وهابی و صهیونیسم... این مردک خائن و نوکر سعودی که رئیس جمهور قانونی میگی بهش معاون اول صالح بود که بدون برگزاری هیچ انتخاباتی و فقط با حمایت سعودی و امارات اومد شد رئیس جمهور یمن و قرار بود حداکثر 2 سال در این سمت باشه و بعدش با انتخابات آزاد دولت قانونی شکل بگیره ولی این مردک که جا خوش کرده بود حاضر نبود از قدرت کنار بکشه و بعد از رسیدن انصارالله به صنعا استعفا داد و فرار کرد به عدن و وحشی های سعودی رو ریخت به جون مردم یمن .
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
      20 12
      منصور هادی یک خیانت کار و رییس جمهور مستعفی و فراری یمن است نه رییس جمهور قانونی. ان شاء الله به درک واصل خواهد شد.
    • داود IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      0 0
      اخمق کدام رییس جمهور قانونی دست نشانده سعودی و غرب
  • AF ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    44 11
    خداوندا بعصمت زهرای اطهرفتح فقریب ونصرعزیزرانصیب مظلومان یمنی بگردان
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    22 2
    مرگ بر آل سعود مرگ بر امارات مرگ بر اسراییل مرگ بر امریکا
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    23 2
    لعنت خدا برمنافقین داخلی وخارجی...
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
      6 0
      لعنت به هر چی تاریک اندیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس