کد خبر 840691
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴
قهرمانان معلولین

معاون ورزش قهرمانی فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان در پایان سال ۹۶ دستاوردهای این فدراسیون را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، محمدرضا گلشنی معاون ورزش قهرمانی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین گفت: در سال جاری ۲۱ اعزام برون مرزی در سطوح مختلف داشتیم که ماحصل آن کسب ۵۹ مدال طلا، ۶۸ نقره، ۴۹ برنز و در مجموع ۱۷۶ مدال بود و از مهم ترین این رویدادها می توان به مسابقات جهانی وزنه برداری در مکزیک، مسابقات جهانی فوتبال هفت نفره در آرژانتین، مسابقات جهانی تیر و کمان در چین، مسابقات جهانی فوتسال افراد با هوش میانه در پرتغال، مسابقات جهانی دو ومیدانی لندن، رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه بسکتبال با ویلچر در چین، رقابت های قهرمانی آسیایی دوچرخه سواری در مالزی، رقابت های انتخابی بسکتبال با ویلچر بانوان در تایلند و بازی های پاراآسیایی جوانان امارات اشاره کرد.

وی افزود: البته این تعداد مدال تا ۲۰ اسفند ماه محاسبه شده و در حال حاضر تیم ملی دوومیدانی در رقابت های فزاع امارات حضور دارد و تیم تیراندازی نیز ۲۸ اسفند ماه عازم رقابت های العین امارات خواهد شد و قطعا این دو رویداد مدال هایی برای کشورمان به ارمغان خواهند آورد.

معاون ورزش قهرمانی خاطر نشان کرد: سال آینده  بازی های پاراآسیایی جاکارتا را پیش رو داریم و به منظور آمادگی تیم های اعزامی، اردوهای تدارکاتی از امسال آغاز شده و سال آینده نیز تداوم دارد. برای رشته های طلایی ۷ اردو، رشته هایی که امید نقره هستند ۶ اردو و برای رشته هایی که شانس برنز دارند ۳ اردو در نظر گرفته شده و امیدواریم ضمن حفظ جایگاه پیشین ایران در بازی های اینچئون، آن را ارتقا دهیم.

وی گفت: علاوه بر بازی های پاراآسیایی جاکارتا، رویدادهای مهم دیگری نیز در پیش است؛ از جمله میزبانی اولین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته که از اواخر فروردین ماه با حضور ۶ تیم اول دنیا و به میزبانی تبریز برگزار می شود، رقابت های جهانی والیبال نشسته هلند، رقابت های جهانی بسکتبال با ویلچر در آلمان، رقابت های جهانی تیراندازی در کره جنوبی و میزبانی رقابت های فوتبال هفت نفره قهرمانی آسیا در جزیره کیش که مهر ماه سال ۹۷ برگزار خواهد شد.

گلشنی با اشاره به موفقیت بانوان کشورمان در تیم بسکتبال با ویلچر تصریح کرد: بانوان ایرانی موفق شدند برای دومین بار مجوز حضور در بازی های پاراآسیایی را کسب کنند و توانستند عملکرد خوبی در این مسابقات به نمایش بگذارند و با شش برد پیاپی، عنوان قهرمانی این مسابقات را نیز بدست آوردند.

معاون ورزش قهرمانی در خصوص دستاوردهای فدراسیون در بخش داخلی افزود: ورزش جانبازان و معلولین در بخش داخلی نیز دستاوردهای زیادی داشت که می توان به برگزاری ۹ قهرمانی کشور در رشته های اسکی، دو ومیدانی، وزنه برداری، شنا، دوچرخه سواری، بوچیا آقایان و بانوان، تکواندو و والیبال نشسته بانوان اشاره کرد که این رقابت ها در سه رشته شنا، دو و میدانی و وزنه برداری با نظارت کمیته بین المللی پارالمپیک انجام شد.

وی گفت: افزون بر مسابقات قهرمای کشور، لیگ های باشگاهی در رشته های والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، تنیس روی میز، دو میدانی، شنا و بوچیا برگزار شد و در کنار آن رقابت های آزاد تیراندازی نیز برای پنجمین سال متوالی انجام شد.

گلشنی در پایان تصریح کرد: اردوهای آمادگی تیم های ملی که برای بازی های پاراآسیایی جاکارتا آماده می شوند و نیز اردوهای تیم هایی که به مسابقات برون مرزی اعزام شدند نیز در سال ۹۶ برگزار شد و ادامه اردوهای جاکارتا نیز در سال ۹۷ برپا می شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس