کد خبر 840253
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۷
ایرج مسجدی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از توافقات اخیر بغداد و اربیل از جمله بازگشایی فرودگاههای اربیل و سلیمانیه در کردستان عراق استقبال کرد.

به گزارش مشرق، ایرج مسجدی در پیامی با اشاره به گفتگوها و توافق های میان بغداد و اربیل طی هفته های اخیر گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر ضرورت و اهمیت گفتگو برای برطرف کردن اختلافات و مشکلات در عراق تاکید دارد.

وی با اشاره به ارتباط خوب و نزدیک تهران با همه گروه ها طوایف و اقوام عراقی افزود: ایران از هر گونه تلاش برای رفع اختلافات از طریق مسالمت آمیز در چارچوب عراق یکپارچه و قانون اساسی این کشور حمایت می‌کند و در ماههای اخیر نیز همواره بر اهمیت گفتگو تاکید داشته و تلاش خود را برای آغاز گفتگو میان دو طرف انجام داده است.

مسجدی توافق های اخیر میان دو طرف ازجمله از سرگیری فعالیت های فرودگاه بین‌المللی در منطقه کردستان عراق را در عادی سازی و تقویت روابط اقتصادی و اجتماعی در داخل و خارج عراق موثر دانست و ابراز امیدواری کرد توافق‌های جدید میان بغداد و اربیل زمینه بهبود شرایط اقتصادی و سرمایه گذاری در مناطق مختلف این کشور بیش از پیش فراهم و با تلاش طرفین، مشکلات فی ما بین به تدریج حل و فصل شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • NL ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
    15 18
    کاش این دمل چرکین{اقلیم کردستان}توسط امریکای جنایتکار شکل نمیگرفت
    • حسین IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
      2 8
      کاش این غده ی سرطانی(جمهوری جعلی اذربادمجان)که بزرگترین حامی اسراییل در خاورمیانه است شکل نمیگرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس