کد خبر 840171
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴

به گزارش مشرق، حجت الاسلام فرهاد ملا امینی در کانال تلگرامی‌اش درباره فیلمی که به تازگی از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و ورود با اسکورت به منطقه ممنوعه یادمان شهدای شلمچه منتشر شده است، نوشت:

یکی از شاخصه های انقلاب اسلامی و یا هر پدیده ای  به بزرگی آن سیال بودن آن است البته اگر بخواهد زنده بماند . اما این پدیده ها ابتدا باید به وجود بیایند و سپس به ثمر بنشیند و بعد پاسداری و نگهداری شوند .

انقلاب اسلامی نیز اینگونه است؛ یعنی اول با همت کسانی ایجاد شده است، ولی این کسان چه کسانی هستند؟ جهان بینی هر حرکتی نشان می دهد که چه کسانی آن را آغازیده اند. انقلاب اسلامی بر آمده از اسلام است، پس پایه گذار آن وحی الهی است. یعنی این آموزه های وحیانی است که انقلاب را ایجاد کرده است.

البته بنا بر آنچه شیعه اعتقاد دارد امامان هر عصری در ایجاد حرکت های بنیادین دینی همان عصر نقش راهبری را داشته اند همانگونه که امام عصر (عج) می فرمایند : « مردم در دوران غیبیت از من بهره می برند همانگونه که از خورشید پشت ابر بهره می برند » پس حرکتی که ما آن را به عنوان انقلاب اسلامی می شناسیم پدیده ای نیست که در سالهای میان 42تا 57 اتفاق افتاده باشد بلکه این پدیده حاصل جنبشی است که ریشه ی آن سرمایه اجتماعی دین است، یعنی دین‌مداران و در راس آنان ائمه اطهار (ع) با برنامه ریزی و کوشش فراوان سرمایه ای در حوزه ی انسانی و اجتماعی ایجاد کردند که ما حاصل آن را در خیزش های مردمی ضد استعماری و استبدادی  مانند انقلاب اسلامی مشاهده کردیم .

این ساده اندیشی است که بگوییم : ما انقلاب کردیم، یعنی نسلی که در سالهای 42تا 57 اثرگذار بودند. زیرا با حرکتی به عمق زیر 20 سال نمی تواند نظامی با قدمت 2500 سال را بر انداخت. پس براندازی نظام سلطه محصول مبارزه ی بنیادین ائمه اطهار (ع) با نظام سلطه بوده است و نسل موثر در بین سال های 42تا 57 با رهبری حضرت امام (ره) توانستند از این درخت بار بچینند که ما قدردان زحمات ایشان هستیم .اما مرحله ی بعد دفاع از این حرکت است بعد از پیروزی انقلاب،  جنگ را به این جریان و مردم ایران تحمیل کردند که عده ای در آن برهه بنا بر وظیفه ی خویش برای دفاع، جان در طبق اخلاص نهادند و با تقدیم بذل نفس و نفیس توانستند از آن پیچ تاریخی عبور کنند .

اما امروز انقلاب نباید به سکون برسد و عده ای بگویند ما در آن دو مقطع حضور داشتیم یعنی میوه ای که سالیان دراز با خون هزاران نفر به نشسته را چیده ایم و یا در مقطعی بوده ایم که دفاعی مقدس را انجام داده ایم که تکلیف شرعی بسیاری نیز بوده است ،حالا ما صاحبان همه چیز هستیم. یعنی ما انقلاب کردیم و ما جنگیده ایم و کسانی که در آن برهه ها در دنیا نبوده اند، حق ندارند شعار های انقلاب را بدهند انقلاب مال ماست؛ در صورتی که این رویکرد مقام معظم رهبری نیست. ایشان انقلابی بودن را مخصوص نسل خاصی نمی دانند.

انقلاب همانگونه که در زمان‌هایی نیازمند چیده شده از درختی تناور بوده است ونیز نیازمند دفاع در حوزه سخت بوده است ، امروزه نیز نیازمند دفاع در حوزه نرم است یعنی باید کسانی باشند که شعارهای انقلاب را سر دست بگیرند و به آنها افتخار کنند و با مطالبه گری بخواهند کسانی که مساند این انقلاب تکیه زنده اند به شعارهای آن وفادار بمانند، ولی متاسفانه دید محدود برخی از دوستان باعث شده است که انقلاب اسلامی را پدیده ای مانند به حکومت رسیدن فلان شخص بدانند که با کودتا به حکومت رسید در صورتی که اینگونه نیست و از جایی که اینگونه نیست کسی نیز صاحب انقلاب نیست و نمی تواند دیگران را از این جرگه بیرون بداند.

صاحبان انقلاب کسانی هستند که دل در گرو این جریان دارند همانگونه که علی (ع) در جواب کسی که عرض کرد برادر می خواست در جهاد شرکت ولی نتوانست فرمود:« اگر او واقعا چنین آرزویی در دل داشته با ما شریک است و نه تنها او بلکه تا آخر تاریخ هر کس چنین نیتی داشته با ما شریک است ». متوجه می شویم انقلاب نه متعلق به کسانی است که در آن دو برهه حساس حضور داشته اند است  و نه متعلق به ما سربازان در این جنگ نرم، بلکه متعلق به تمامی آزادی خواهان و روشن بینانان جهان است حتی متعلق به کسانی که به دنیا نیامده اند. اما با کمال تاسف می بینیم برخی از مسئولان در مقابل مطالبه گری مردم که همان مطالبات پیر و مراد انقلاب نیز هست می گویند «شما رزمنده بودید ؟ شما شهید دادید ؟ شما اصلا کجا بودید ؟» متاسفانه این ادبیات انسان را به یاد سهم خواهان تاریخ از حکومت علوی می اندازد کسانی که در بازه ای از زمان جنگ جمل به راه انداختند و در بازه ای دیگر البته برای همان سهم خواهی فتنه ی 88 را .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس