کد خبر 839333
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
فابرگاس

بازیکن سابق تیم فوتبال بارسلونا می‌گوید که چلسی می‌تواند آبی‌واناری‌های کاتالونیا را از لیگ قهرمانان اروپا حذف کند.

به گزارش مشرق، سسک فابرگاس که ماه می سال 2014 آخرین بازی‌اش را برای بارسلونا انجام داد و پس از آن راهی چلسی شد، امسال فرصتی پیدا کرد که رودرروی هم‌تیمی‌های سابقش قرار بگیرد.

او و هم‌تیمی‌هایش سه هفته پیش در لندن میزبان بارسلونا بودند و در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به تساوی یک بر یک خانگی رضایت دادند. آنها پس فردا (چهارشنبه) میهمان بارسلونا هستند جایی که بارسلونا در این فصل هنوز تن به شکست نداده است. با این حال فابرگاس معتقد است که او و هم‌تیمی‌هایش می‌توانند بارسلونا را شکست دهند.

فابرگاس در آستانه این بازی مصاحبه‌ای با نشریه مارکا انجام داده است که آن را در ادامه می‌خوانید.

* از بازگشت به بارسلونا چه احساسی داری؟

یک احساس آمیخته با انگیزه و ابهام. کار پیچیده‌ای است و یک بازی سخت پیش رو داریم. 90 دقیقه فوتبال در نوکمپ زمان زیادی برای یک تیم میهمان است. ما داریم خوب کار می‌کنیم و منتظر این چالش هستیم چون برای آن آماده شده‌ایم.

* این بازی رویارویی با دوستانی مانند پیکه و مسی هم هست. درباره این هم نظرت را بگو.

من بازی مقابل دوستانم را دوست دارم چون انگیزه بیشتری به آدم می‌دهد.

* دفعه قبلی که با بارسلونا روبرو شدی چه احساسی داشتی؟

دوستش داشتم. من همیشه نسبت به این تیم احساس مثبتی داشته‌ام. قبلاً یک بار این کار را با آرسنال انجام دادم و حالا با چلسی. من در هر دو مورد احساس کاملاً خوبی داشتم. برای من بازی برابر تیم‌ها و دوستان قدیمی آزار دهنده نیست که هیچ انگیزه‌بخش هم هست.

* فکر می‌کنی در بارسلونا هواداران چطور از تو استقبال کنند؟

این مهم نیست. بازی مهمترین چیز است و اتفاقی که برای من رخ می‌دهد در درجه بعدی اهمیت قرار دارد. چیزی که ما می‌خواهیم صعود به مرحله بعدی است نه چیزی دیگر. اگر من فرصت بازی به دست آورم، تمام تلاشم را برایم متوقف کردن مسی انجام می‌دهم. می‌دانم که کار سختی است اما تمام تلاشم را برای سخت کردن کار او انجام می‌دهم.

* چلسی فقط یک گل می‌خواهد تا صعود کند که این در قیاس با بسیاری از چالش‌های قبلی‌اش آسان‌تر است. نظرت در این باره چیست؟

بله اما در نوکمپ کار سختی است و شما خیلی باید بدوید. ما اما در کنار هم کار خواهیم کرد. کلید موفقیت ما بهره بردن از فرصت‌های‌مان است. ما باید بازی خودمان را انجام دهیم و تا جای ممکن هم به حریف ضربه بزنیم. می‌دانیم که باید گل بزنیم اما در چنین بازی‌هایی باید هوشمندانه عمل کرد و از همان ابتدای مسابقه دیوانه‌وار دنبال گلزنی نبود.

* اگر به بارسلونا گل بزنی، خوشحالی می‌کنی ؟

راستش من خیلی به این موضوع فکر نکرده‌ام. من در این فصل تنها دو گلزده‌ام و از آخرین گلی که زده‌ام هم زمان زیادی می‌گذرد. وقتی گل می‌زنی احساساتی به تو دست می‌دهد که قابل پیش‌بینی نیست. الان نمی‌توانم به طور قطعی بگویم که اگر گل بزنم خوشحال می‌کنم یا نه اما احتمالش کم است که این کار را انجام دهم. با توجه به پستی که قرار دارم فکر نمی‌کنم موقعیت‌های زیادی برای گلزنی به دست آورم اما در فوتبال هیچ چیز قطعی نیست.

* پیروزی چلسی مقابل بارسلونا محال نیست. نظر تو در این باره چیست؟

این باید همان رویکردی باشد که در زمین بازی داریم. ما نمی‌توانیم در نوکمپ با رویکردی منفی به میدان برویم. بالعکس باید با این طرز تفکر که ما بارسلونا را از گردونه رقابت‌ها حذف می‌کنیم به میدان برویم.

*‌ چه شد که با چلسی قرارداد بستی؟

مورینیو مرا متقاعد کرد. او همه چیز را برای من توضیح داد. پیشنهادهای دیگری هم داشتم اما وقتی با او صحبت کردم، تصمیم گرفتم به چلسی بروم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس