کد خبر 838785
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
سقوط هواپیما

فرماندار دنا از شناسایی حدود ۱۵۰ بافت از پیکر جان باختگان سانحه هواپیمای یاسوج و انتقال آن‌ها به پزشکی قانونی استان خبر داد.

به گزارش مشرق، عباس بهشتی رو فرماندار دنا با اشاره به شناسایی پیکر 45 نفر ازجانباختگان سانحه هواپیمایی آسمان، از توقف پرواز بالگردها برای سومین روز متوالی در ارتفاعات دنا خبر داد.


فرماندار دنا افزود: متاسفانه شرایط جوی اجازه پرواز به بالگردها را در سومین روز متوالی نمی‌دهد و امکان جستجو و انتقال بقایا و پیکرهای اجساد مسافران هواپیمایی یاسوج به هیچ عنوان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه انتقال اجساد بدون حضور بالگردها با مشکلات خاص خود روبه‌رو است ادامه داد: کار انتقال اجساد به صورت پیاده روزانه به بیش از ۲۰ ساعت زمان نیاز دارد تا بتوانند آنان را از محل سقوط هواپیما به پایین انتقال دهند.

فرماندار دنا شرایط کنونی جوی در محل سقوط هواپیمایی یاسوج را سخت عنوان کرد و گفت: محل تجمیع اجساد شناسایی شده و امیدواریم با متعادل شدن شرایط جوی کار انتقال آنان با سرعت بیشتری انجام شود.
بیشتر بخوانید:

توقف 5 پرواز داخلی و خارجی به مقصد تبریز

آخرین اخبار درباره جعبه سیاه هواپیمای ATR

جعبه سیاه ای.تی.آر ۷۲ در فرانسه با موفقیت بازخوانی شد



بهشتی رو افزود: قسمتی از برف‌های برداشته شده در محل سقوط هواپیما مربوط به بال چپ و دم هواپیما بوده، اما برف باریده بر قسمت بال راست و همچنین قسمت جلوی هواپیما برداشته نشده، زیرا ارتفاعات برف در این دو قسمت به بیش از پنج متر می‌رسد.

وی ادامه داد: جابجایی برف‌ها در قسمت راست و همچنین جلوی هواپیما نیاز به زمان بیشتری دارد که به نظر می‌رسد این دو قسمت محل تجمیع اجساد و پیکرهای مسافران هواپیمای یاسوج باشد.

فرماندار دنا از احداث دو جان‌پناه با تمام امکانات برای استقرار ۴۰ کوهنورد در نزدیکی محل سقوط هواپیما خبر داد و گفت: در تلاش هستیم که چادری خریداری و در ارتفاع چهار هزار و ۵۰ متری برپا کنیم تا کوهنوران بتوانند در هر شرایط جوی کار شناسایی بقایای پیکرها و انتقال آن‌ها به پایین انجام دهند.

بهشتی فرد اضافه کرد: روز گذشته یکی از خلبانان عملیات جستجو و انتقال پیکر جان باختگان در محل سقوط هواپیما به دلیل نامناسب بودن شرایط جوی با مشکل مواجه شد که خوشبختانه این حادثه به خیر گذشت به همین دلیل، دیگر اجازه نمی‌دهیم در شرایط نامناسب جوی بالگردها به پرواز درآیند.

فرماندار دنا افزود: وزش باد در ارتفاعات دنا به خصوص در منطقه سقوط هواپیما را بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد و گفت: در شرایط فعلی امکان اینکه بالگردها به پرواز درآیند به هیچ عنوان وجود ندارد.

فرماندار دنا از شناسایی حدود ۱۵۰ بافت از پیکر جان باختگان سانحه هواپیمای ای تی آر 72 و انتقال آن‌ها به پزشکی قانونی استان خبر داد وافزود: ۱۳۰ بافت و بقایای پیکرها متعلق به 45 نفر از مسافران این سانحه هوایی است.

بهشتی رو گفت: هشت پیکری که به خانواده‌های آنان واگذار شده بیش از ۶۰ درصد جسد هر کدام از این مسافران بوده و اکنون بین پنج تا ۵۵ درصد پیکر برخی از مسافران نیز به پزشکی قانونی استان تحویل داده شده است.

وی با اشاره به اینکه اسامی اجساد شناسایی شده در اختیار پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد است و ما نمی‌توانیم در این زمینه اظهارنظر کنیم اضافه کرد: نیروهای امدادی و بالگردها با مساعد شدن شرایط جوی کار انتقال پیکرها رابا سرعت بیشتری انجام می دهند.

بهشتی رو گفت: در سه روز گذشته هیچ کدام از بقایا و اجساد جانباختگان سانحه هوایی تهران -یاسوج به پایین انتقال داده نشده و همه ما منتظر مناسب شدن شرایط آب و هوایی هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس