کره شمالی و امریکا

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن خواستار برداشته شدن «گامهایی ملموس و قطعی» از جانب کره شمالی تا پیش از دیدار رؤسای جمهور دوکشور در ماههای آتی است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری «هیل»، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد: «پیش از آنکه رئیس جمهور ترامپ در دیدار از پیش اعلام شده با کیم جونگ اون حضور یابد، آمریکا خواستار آن است که کره شمالی گامهایی ملموس و قطعی بردارد».

گفتنی است که کاخ سفید پیش از این هیچگونه پیش شرطی برای انجام این گفتگوی رودررو اعلام نکرده بود.

بیشتر بخوانید:

معاون ترامپ کره‌شمالی را تهدید کرد

هشدار کره‎شمالی به آمریکا

سندرز همچنین گفت: «بدون اقدامات عینی و ملموس در جهت تحقق وعده های دولت کره شمالی، این دیدار صورت نخواهد گرفت».

سخنگوی کاخ سفید از اشاره به اینکه دولت کره شمالی برای دیدار دوجانبه با رئیس جمهور آمریکا باید چه وعده هایی را عملی سازد و یا چه گامهایی بردارد، خودداری کرد.

سندرز در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که آیا احتمال لغو این دیدار وجود دارد یا خیر، گفت: «اتفاقات بسیاری ممکن است روی دهد. اما می توانم به شما بگویم که رئیس جمهور [ترامپ] دعوت [کیم جونگ اون] را بر این مبنا پذیرفت که گامهایی قطعی و ملموسی برداشته شود».

لازم به ذکر است که یک مقام بلندپایه کره جنوبی اواخر روز پنج شنبه پس از دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی در کاخ سفید اعلام کرد که رهبر کره شمالی از رئیس جمهور آمریکا دعوت کرده است تا شخصاً با یکدیگر دیدار کنند.

«چونگ ایوی- یونگ» مشاور امنیت ملی کره جنوبی در کاخ سفید اظهار داشت: «کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت که به خلع سلاح هسته ای [در شبه جزیره کره] متعهد است و کره شمالی از اجرای هرگونه آزمایش هسته ای و موشکی خودداری خواهد کرد».

چونگ در خصوص پاسخ ترامپ به دعوت کیم جونگ اون گفت که «رئیس جمهور آمریکا تا ماه مه با رهبر کره شمالی دیدار خواهد کرد».

این در حالی است که کاخ سفید روز جمعه جزئیات بیشتری در خصوص زمان یا مکان احتمالی این دیدار دوجانبه ارائه نکرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    2 1
    با عقب نشینی کره امریکا جری تر خواهد شد
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    1 0
    کره باید سرنوشت شوری را آیینه عبرت خودش بداند چینی ها و روسها این کشور را فروختند و با دادن نفت قاچاقی در دریا فقط کره را فریب می دهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس