کد خبر 838220
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
سادات

معاون امور فرهنگی و اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در کشورهای جنوب آسیا دو میلیون، در مراکش 7 میلیون و در یمن، مالزی و افغانستان بیش از 28 میلیون سادات وجود دارد.

به گزارش مشرق، امروز در  نخستین همایش بزرگ سادات که در سالن اجلاس سران برگزار شد محمد ناظمی اردکانی معاون امور فرهنگی و اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه امروز جمعیت سادات در جهان بیش از 100 میلیون تخمین زده شده است، اظهار کرد: در ایران حدود 6 میلیون سادات وجود دارد که بیشترین آن را در استانهای مازندران، یزد و قم سکونت دارند.

بیشتر بخوانید:

همبستگی اسلامی؛ گوهر گمشده

راه‌اندازی شعب دانشگاه مذاهب اسلامی در 3 کشور

دبیر نخستین همایش بزرگ سادات افزود: در کشورهای جنوب آسیا دو میلیون، در مراکش 7 میلیون و در یمن، مالزی و افغانستان بیش از 28 میلیون و همچنین در هند و پاکستان نیز بیش از 10 میلیون سادات وجود دارد.ناظمی اردکانی با اشاره به شکل گیری تشکلهای مردم نهاد سادات در کشورهایی مثل اندونزی، مصر و مراکش، گفت: در ایران بیش از 40 تشکل سادات که فعالیتهای گسترده، خدماتی و اجتماعی دارند شکل گرفته است.

وی با تأکید براینکه تاکنون جامعه سادات ایران شکل نگرفته است، ابراز امیدواری کرد: امیدواریم به زودی جامعه سادات ایران نیز شکل گیرد ما در راستای تشکیل جامعه جهانی سادات اقداماتی انجام داده‌ایم که از جمله ان شکل گیری پژوهشکده سادات در استان قم است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به امضای تفاهم نامه بین ایران و برخی کشورها جهت بهره گیری از ظرفیت سادات در راستای مسئله وحدت گفت: امسال در اجلاس بین المللی وحدت شاهد امضای تفاهم نامه‌ای بین ایران و برخی کشورها با هدف استفاده از ظرفیت بالای سادات در راستای تحقق وحدت در جوامع امضا شد. براساس این تفاهم نامه مقرر شد این کشورها در سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا همایش و نشستی را با موضوع تحقق وحدت در جوامع با استفاده از ظرفیت سادات برگزار کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس