کد خبر 838211
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
فیلم/ سونامي اخراجي‌ها در کاخ سفید

هرج و مرج و نابسامانی در کاخ سفید با استعفای گری کوهن بیش از پیش شدت گرفته و شکایت بازیگر فیلم های غیر اخلاقی از ترامپ نیز به دردسرهای کاخ سفید افزوده است.

به گزارش مشرق، در یک کنفرانس خبری چاک شومر رهبر دموکرات های سنای آمریکا به خبرنگاران گفت: تعداد افرادی که قادر به انجام کارها هستند- منظورم کارهای واقعی است، چه شما از نظر ایدئولوژیک موافق باشید یا نه- به شدت رو به کاهش است.

بیشتر بخوانید:

ترامپ آشفتگی در کاخ سفید را رد کرد

واکنش جالب ترامپ به استعفای مشاورش

وی افزود: به نظر می رسد کاخ سفید نیز قادر به استخدام افراد جدیدی نیست تا این فرصت های شغلی را پر کند.اظهارات شومر در حالی است که گری کوهن مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید نیز روز چهارشنبه تاکید کرد که قصد استعفا و کناره گیری از این سمت را دارد. این تازه ترین مورد از استعفاهای مقام های ارشد کاخ سفید به شمار می رود.

شومر افزود: رئیس جمهور فردی دمدمی مزاج است. من به جف سشنز رای ندادم ولی رفتاری که ترامپ با بهترین دوستش یعنی سشنز انجام داد، درس عبرتی برای همه است که برای کار کردن به ترامپ هرگز نزدیک نشوند. افراد توانمند و قدرتمندی مثل گری کوهن وجود دارند ولی هیچ یک حاضر به همکاری با ترامپ نیستند.

به نظر می رسد هرج و مرج و نابسامانی در کاخ سفید با استعفای گری کوهن بیش از پیش شدت گرفته و این مساله بر افت شاخص سهام بورس وال استریت نیز تاثیر زیادی داشته است. شکایت بازیگر فیلم های غیر اخلاقی از ترامپ نیز به دردسرهای کاخ سفید افزوده است.

سارا هاکبی سندرز سخنگوی کاخ سفید نیز در یک نشست خبری کوتاه با موج سئوالات خبرنگاران درباره علت کناره گیری تعداد زیادی از مقام های ارشد دولت ترامپ مواجه شد.سندرز در سخنانی گفت: این یک مکان سخت و دشوار است، مانند هر کاخ سفیدی. این غیر عادی نیست که افراد وارد کاخ سفید شوند و از آن خارج گردند.

اندیشکده بروکینگز اعلام کرده است که نرخ جابجایی کارکنان کاخ سفید در دولت ترامپ به بیش از 34 درصد رسیده است که این رقم در دهه های اخیر کاملا بی سابقه بوده است.

خبرنگار شبکه ای بی سی نیوز به سندرز گفت: هیچ دولتی در تاریخ معاصر تا این حد نرخ جابجایی و ورود و خروج مقام های کاخ سفید را تجربه نکرده است. اگر معنای این ، هرج و مرج نیست شما چگونه می توانید اتفاقاتی را که طی هفته های اخیر افتاده است، ارزیابی و توصیف کنید؟

سندرز در پاسخ به خبرنگار ای بی سی نیوز گفت: اگر اوضاع کاخ سفید آنطور که گزارش ها می گوید، پر از هرج و مرج است، فکر می کنم ما نمی توانستیم تمام کارهایی را که انجام داده ایم، انجام دهیم. اقتصاد آمریکا اکنون قوی تر از گذشته است. داعش در حال فرار است. اتفاقات تاریخی در سال نخست ریاست جمهوری ترامپ روی داده است.

ترامپ روز سه شنبه در سخنانی گفته است که "همه می خواهند در کاخ سفید کار کنند."

اظهارات ترامپ در شرایطی است که وی هم اکنون با شش نفر از مقام های ارشد دولت خود یعنی مک مستر مشاور امنیت ملی، رکس تیلرسون وزیر خارجه، جف سشنز دادستان کل اختلاف نظر شدیدی دارد و حتی برخی از این اختلافات به رسانه ها نیز کشیده شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس