توافق دو کُره

به دنبال دیدار اخیر فرستادگان کره جنوبی با رهبر کره شمالی، سئول اعلام کرده که پیونگ یانگ قول داده از سلاح اتمی و متعارف علیه کره جنوبی استفاده نکند.

به گزارش مشرق، به دنبال دیدار اخیر فرستادگان کره جنوبی با رهبر کره شمالی ،مشاور ارشد امنیتی رئیس جمهور کره جنوبی از توافق دو کُره برای برگزاری نشستی با حضور سران دو کشور در اواخر ماه آینده میلادی (آوریل) خبر داد.

در ادامه گرمی روابط کره جنوبی و کره شمالی، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در دیدار با هیأتی از کره جنوبی، خواستار تقویت روابط دو کشور از طریق مذاکرات درون‌کره‌ای شد.

یک هیأت 10 نفره از مقامات ارشد کره جنوبی به رهبری «چونگ اوی یونگ» رئیس دفتر امنیت ملی این کشور روز دوشنبه برای پیگیری مذاکرات درون‌کره‌ای وارد پیونگ‌یانگ شد.

کیم جونگ اون به مقامات کره جنوبی گفته که قویا خواستار تداوم مذاکرات درون‌کره‌ای است و از دو کشور می‌خواهد تاریخ جدیدی در موضوع اتحاد مجدد ملی رقم زنند.

طبق گزارش خبرگزاری «رویترز» وی همچنین پیام رئیس‌جمهور کره جنوبی مبنی بر نشست مشترک در هفته‌های آتی را پذیرفت .

حالا امروز دولت کره جنوبی اظهاراتی درباره مواضع کره شمالی در قبال همسایه جنوبی خود و همچنین مذاکرات برای خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره مطرح کرد.

به گزارش «یونهاپ»، چونگ اوی یونگ، رئیس دفتر امنیتی رئیس جمهور کره جنوبی و سرپرست هیات ااعزامی سئول به پیونگ یانگ اعلام کرد سومین دور از گفت‌وگوهای کره جنوبی و کره شمالی با حضور سران دو کشور در اواخر آوریل در منطقه امنیتی مشترک «پان‌مون‌جوم» برگزار می‌شود.
به گفته این مقام دولت کره جنوبی، رهبری کره شمالی نسبت به آغاز گفت‌وگو با آمریکا به منظور عادی سازی روابط و مشورت ها برای خلع‌سازی اتمی شبه جزیره کره ابراز تمایل کرد.
وی ادامه داد؛ پیونگ‌یانگ ابراز کرد در صورت وجود تضمین‌های امنیتی و عدم تهدید به حمله نظامی، به تسلیحات هسته‌ای نیاز ندارد.

رئیس دفتر امنیتی رئیس‌جمهور کره جنوبی افزود: کره شمالی قول داد علیه کره جنوبی از تسلیحات اتمی و متعارف استفاده نکند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    11 5
    اقای روحانی و جناب ظریف یاد بگیرید - با این همه مشکلات و بدبختی در کره شمالی ،در حال حاضر با عزت و احترام باستقبالش می روند و جرات ندارند به هواپیمایش سوخت ندهند - شمامردم را ازکره شمالی شدن می ترساندید و حال باید سیاست را از انها بیاموزید. ما با ان همه عزت به ورطه ای رسیده ایم که شاید اگر هدایت رهبری نبود تا حالا کشور را دودستی مثل لیبی کرده بودید.
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    2 1
    مرگ بر امریکا
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    0 0
    اینها بخاطر اینست که کره جنوبی و ژاپن مرکز اصلی سرمایه های امریکا در شرق آسیا است و بعد به کره شمالی حمله کنند کره نباید در دام امریکا و دوستی با کره جنوبی بیافتد
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    3 0
    کره ی شمالی هم گرخید...!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس