کد خبر 834884
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
اس 200

موشکی که جنگنده اف 16 اسراییلی را سرنگون کرد مشخص شد.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، جنگنده F-16I (اف 16 آی ملقب به سوفا ) اسراییلی که چندی پیش توسط دفاع هوایی سوریه سرنگون شده بود قربان یک تیر موشک اس 200 شده است.

بیشتر بخوانید:

باراک یا سوفا؛ کدام پرنده صهیونیست‌ها در تله پدافندی سوریه گیر کرد؟

بر اساس اطلاعات اعلام شده توسط نیروی هوایی اسراییل این جنگنده در کنار سایر اف 16 هایی که به درون خاک سوریه حمله کرده بودند با حجم زیادی از موشک های ضد هوایی سوری رو به رو شده و در نهایت هواپیمای مورد نظر مورد اصابت یک تیر موشک اس 200 قرار می گیرد.

بر اساس توضیحات نیروی هوایی رژیم صهیونیستی 8 فروند هواپیما در تهاجم اولیه حضور داشتند و 27 تیر موشک ضد هوایی به سمت آنها شلیک شده است. یکی از موشک ها از نوع اس 200 به اف 16 مورد نظر برخورد کرد و آن را ساقط کرده است. اسراییلی ها ادعا کردند که سامانه های موجود در این جنگنده موفق به کشف هدف شده اما خلبانان واکنش لازم را برای فرار از دست این موشک انجام نداده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 18
  • مغز متفکر IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    83 43
    فقط باور373لازم داریم تمام
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    45 83
    27 به 1. عدد بالایی است. 5 به 1، به بالا صرفه اقتصادی نداره.
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
      45 7
      یک اف۱۶ ، یک بالگرد منحدم و یک جنگنده دیگر اسیب جدی دید
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
      57 5
      مهم سوختن است . همان یکی بعد از 40 سال برای سوختن کافی است .
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
      12 48
      چقدر زودباورید درست که اعلام شده سامانه اس 200 جنگنده رو ساقط کرده اما برای همه روشن که موشک اصلی سامانه اس 200 تکنولوژی هفتاد سال قبل و به راحتی با جنگ الکترونیک اخلالگرهای مدرن جنگنده منحرف میشه در واقع موشکی که جنگنده رو شکار کرد یکی از انواع صیاد دو یا صیاد سه که ایران تو ارتقا اس 200 استفاده کرد که خود موشک صیاد در واقع موشکی در حد موشک استاندارد با یک سری ویژگی های موشک اس 400
    • محمد IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
      40 7
      برادری که میگی صیاد بوده ( حالا کار ندارم که میگی‌صیاد درحد اس ۴۰۰ هستش که معلومه هیچی بارت نیست . اس ۴۰۰ چن نوع موشک داره شما صیاد دو و سه رو با کدوم موشک اس ۴۰۰ مقایسه کردی؟ یا فقط اسم اس ۴۰۰ رو شنیدی) شما فیلم زیاد میبینی؟؟؟
    • DE ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
      4 6
      عمو جان با 27 تا موشک طایر زاپاس اف 16 هم بهت نمیدهند. حتی بیش از قیمت اف 16 خرج کنی و بیندازیش یک شکستن سد است و دو ادامه آن از همه چیز برای صهیون بدتر است. بزن در رو تمام شیر فهم؟
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
      1 0
      اقای محمد موشک صیاد سه رو با موشک 48n6 و موشک صیاد دو رو با موشک9ام 96 سامانه اس 400 مقایسه کردم اونم فقط بر حسب برد و توان مانور موشک که با تغییر زاویه فرار بالک های عقبی موشک و البته فرمول سوخت موشک حاصل شد که دقیقا نقطه عطف صیاد نسبت به اخرین مدل موشک های استاندارد (اینو اضافه کنم که یاد بگیری موشک هارو با سامانه ها مقایسه نمیکنن موشکو با موشک مقایسه میکنن برتری اس 400 نسبت به اس 200 در رادار هاو جنگ الکترونیک جدیدترشه) در ضمن دلیلی نداره چون سواد کاریو نداری بیای اظهار نظر کنی.
  • یوسف بهلولی IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    37 3
    با سلام بر فرض درست بودن ادعای مقامات صهیونیست مبنی بر شناسایی قفل راداری از سوی موشک شلیک شده سامانه اس دویست نکته قابل تامل عدم واکنش خلبانان زبده ی صهیونیست است که چند احتمال را در پی دارد : اولا این کشف راداری آنقدر دیر صورت گرفته که خلبانان زبده ی صهیونیست قادر به واکنش نبوده اند تا جایی که حین برخورد موشک با جنگنده درون جنگنده بوده اند و یکی از آنها بشدت مجروح میشود و دیگری در اثر جراحات به هلاکت می رسد . دوما این احتمال که این سامانه فاصله کمی با جنگنده داشته که جنگنده قادر به واکنش نبوده قطعا رد می شود زیرا اولا این جنگنده در داخل اراضی اشغالی هدف این موشک قرار گرفته و ثانیا فاصله نزدیکترین سامانه اس دویست مستقر تا مرزهای جولان حدود صد تا صدو پنجاه کیلومتر است که ادعای مقامات صهیونیست را مردود می کند. در هر روی این رویارویی نیروی هوایی به اصطلاح شکست ناپذیر صهیونیستها با کشور بحران زده سوریه پسا داعش نشان از جهش جبهه ی مقاومت از سطح تدافعی صرف به تهدید موجودیت رژیم غاصب است و بیست سال پایانی این رژیم احتمالا با فراز و نشیبهای پیچیده ای روبرو خواهد شد.
    • محمد IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
      44 19
      اخوی اس ۲۰۰ پیش کش ببینید چن ساله که سوریه بوک داره و چن ساله که اسراییل مثل اب خوردن میاد بمباران میکنه و میره فقط تعداد حملات اسراییل رو بشمار همون روزیم که اف ۱۶ رو زدن هشت پایگاه سوریه رو بمباران کردن. ملتفت شدین؟ درست همون روز بعد اون حادثه هشت پایگاه سوریه مورد هدف قرار گرفت. اصولا تو ولایت ما به این نمیگن چالش
    • امیر IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
      1 0
      آقا محمد اف 16 سرنگون شده جزو مدرنترین جنگنده های اسرائیل بود که ادعا داشتند ( البته ادعای امریکایی ها که جنگنده را به اسرائیل فروخته بودند)که این نوع اف 16، غیرقابل سرنگونی توسط سامانه های موجود در سوریه است، بعد چنین جنگنده ای با سامانه اس 200 سرنگون می شود ( نه اس 400 فوق مدرن)، به نظرت این چالش نیست؟!!!! اخرین باری که یک جنگنده اسرائیلی سرنگون شد کی بود؟!!!!!!
  • کرمانشان IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    38 24
    اونا این طور میگن ۲۷ ب یک .تازه تو بعضی اخبار گفته شده بود بیش از یک اف ۱۶ هدف قرار داده شده.کلا اسرائیل چاخان زیاد میکنه.تو خون یهودیاس
    • مجتبی IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
      36 13
      لاشه موشکهای‌پدافندی که سقوط کرده بودن تصاویرش نشون داده شد ۲۵ موشک پدافندی حدودا شلیک شده بود و یه هدف. بعدشم بعد از هدف قرار گرفتن اف ۱۶ اسراییل برای تلافی هشت پایگاه سوریه که یکی‌از پایگاهها هم نیروهای خودمون بودن یعنی تی ۴ رو منهدم کردن .
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    4 23
    این اس 200 با 150 کیلوگرم مواد منفجره چه طوری هواپیما رو زده بعد لاشه سقوط کرده اون تقریبا سالمه؟!!!
    • محمد IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
      1 0
      نمیدونم اس ۲۰۰ فیوز‌مجاورتی داره یا نه اگه درکنار هواپیما منفجر شده باشه و ترکش بهش خورده باشه که متلاشی نمیشه البته اگه فیوز مجاورتی داشته باشه. اگر نداشته باشه گفته شمل درسته اون کلاهک مستقیما بخوره به هواپیما تیکه تیکه میشه درصورتی که اینجا اف ۱۶ اسراییل یه مسافتی رو طی کرده حتی خلبانش ایجکت کرده بعد سقوط کرده
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
      10 1
      کجای لاشه سالم بوده
  • مغز متفکر IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    10 41
    فقط باور 373لازم داریم تمام
  • مغز متفکر IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    15 19
    دوستان از پدافند هیچ نمیدانید لطفا چرتو پرت نگید و بدانید فقط باور373لازم داریم تمام
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
      12 2
      دریافت شد تمام
  • آرش کمانگیر IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    6 0
    به نام خدا. سلام . تصاویر هواپیمای سرنگون شده نشان میدهد که موشک اس 200 مستقیما به شکاری اف 16 رژیم صهیونیستی برخورد نکرده است بلکه ماسوره مجاورتی موشک سبب انفجار سر جنگی سنگین موشک اس 200 شده و ترکشهای آن موجب زخمی شدن یک خلبان و کشته شدن خلبان دوم و سرنگونی شکاری اف 16 شده است . توجه فرمایند , درصورتی که موشک اس 200 مستقیما به شکاری سرنگون شده برخورد میکرد به دلیل میزان قابل توجه ماده منفجره سر جنگی این موشک و ضربه شدید برخورد موشک به شکاری یاد شده هواپیمای مذکور در آسمان به صدها قطعه کوچک و بزرگ تقسیم میشد در حالیکه تصاویر اف 16 سرنگون شده نشان میدهد که هواپیما با تمام بدنه به زمین برخورد کرده و به دلیل وجود چند تن سوخت موجود در باکهایش کاملا سوخته است .
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    4 1
    دشمن صهیونیست همیشه نسبت به اعلام کشته ها و تلفات خود حساس است البته تو این حمله حسابی دماغشون سوخت بعد از حمله به پایگاه پهپادی ما یک بالگردشون رو تو جنوب لبنان زدیم بلافاصله پیغام دادند که نمی خواهیم بجنگیم ترسوهای بدبخت کم مانده بود طعم موشک هولناک سجیل را درک کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس