کد خبر 832481
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
ناصر فریادشیران

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تصمیم آقایان سبب شد پاس که یک قطار نام بازیکنان و افتخاراتش را نمی‌کشید، یک شبه نابود شود.

به گزارش مشرق، ناصر فریادشیران درمورد سقوط تیم فوتبال پاس همدان به لیگ دسته سوم گفت: از شنیدن این خبر بسیار ناراحت شدم و برای مسئولان ارشد دولت قبلی تاسف می خورم که با تصمیمی سیاسی پاس تهران که یکی از تیم های پرافتخار و ریشه دار فوتبال ایران بود به همدان انتقال دادند.

او ادامه داد: پاس در کنار معرفی 300 تا 400 بازیکن به سطح اول فوتبال ایران از لحاظ تشکیلات هم ساختار بسیار خوبی داشت اما یک شبه با تصمیمی غیرفوتبالی نابود شد. چهره هایی مانند حسن حبیبی، حشمت مهاجرانی، اسداللهی،مهدی مناجاتی، محمود حقیقیان،حسین فرکی و جواد نکونام جزء چهره های ماندگار تاریخ فوتبال ایران هستند و یک قطار هم نمی تواند نام بازیکنانی که برای پاس به میدان رفته اند بکشد. برخی افراد بخشی از تاریخ فوتبال پایتخت را نابود کردند و باید برای این افراد که چنین فاجعه ای به وجود آوردند تاسف خورد. جالب اینجاست آقایان چنین بلایی سر راه آهن و صبا هم آوردند و می خواستند نفت تهران و پیکان را هم به این سرنوشت تلخ دچار کنند که پافشاری اهالی فوتبال پایتخت مانع شد. ان شاالله که دیگر شاهد چنین اتفاق هایی در فوتبال ایران نباشیم.

پیشکسوت باشگاه پاس تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولان استان هایی مانند همدان و قم به جای اینکه فکر تقویت زیر ساخت های فوتبالی این 2 استان باشند با لابی بازی پاس و صبا را به شهر خود انتقال دادند. شک نکنید صبا امسال به لیگ دسته دوم و در ادامه به دسته پایین تر سقوط می کند. آقایان دنبال این بودند که نفت را هم به انزلی و اراک انتقال دهند اما پس از اینکه به جایی نرسیدند باشگاه را به مالک یک کارواش واگذار کردند که در ادامه با تلاش های برخی مسئولان وزارت نفت و اداره کل ورزش و جوانان تهران، مالک جدیدی روی کار آمد که با همکاری کادرفنی و بازیکنان توانمند نفت توانست این تیم را از نابودی نجات دهد.

اقدام باشگاه استقلال برای استفاده از بازیکن 25 ساله در تیم جوانان خجالت آور است

او درباره تخلف باشگاه استقلال برای استفاده از حسین توکلی، بازیکن 25 ساله در تیم جوانان بیان کرد: تمام باشگاه های حاضر در لیگ جوانان تهران به این موضوع اعتراض کرده اند چراکه کمیته استیناف و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با توجه به بازی کردن توکلی در تیم هایی مانند برق شیراز و صبا قم، او را محروم کرده اند اما استقلال با علم به اینکه توکلی 25 ساله است، با او قرارداد بسته است و در 18 بازی از این بازیکن استفاده کرده است.

او ادامه داد: باشگاه استقلال نبایست ادعا کند که مدارک توکلی مورد تائید بوده است چراکه در صورت اثبات این امر هم بازیکن 25 ساله با فردی که در رده سنی جوانان بازی می کند از لحاظ فیزیک کاملا متفاوت است. توکلی قابلیت بازی در تیم بزرگسالان استقلال را دارد اما در کمال تعجب استقلالی ها با این بازیکن برای حضور در تیم جوانان قرارداد می بندند و او در 18 بازی، 18 گل می زند. پرسپولیس، پیکان، نفت نوین، راه آهن، جهان ورزش، سایپا، المپیک اندیشه به رای کمیته انضباطی هیئت فوتبال تهران مبنی بر اینکه با وجود محرومیت بازیکن بازی های استقلال سه بر صفر نشده است معترض هستند.

فریادشیران تصریح کرد: براساس قانون و شواهدی که وجود دارد نتیجه تمام بازی هایی که توکلی برای استقلال به میدان رفته است باید سه بر صفر به سود تیم های بازنده شود. اگر این اتقاق رخ دهد پیکان که در رتبه سوم لیگ جوانان قرار گرفت، قهرمان می شود و نفت که به دسته پایین تر سقوط کرد در جدول رقابت ها باقی می ماند.

اگر از نهادهای قضائی فدراسیون به جایی نرسیم، ماجرای تخلف استقلال را در AFC و فیفا پیگیری می کنیم

مدیر آکادمی باشگاه نفت نوین تهران خاطرنشان کرد: باشگاه راه آهن به دلیل تخلف در یکی از رده های پایه اش و استفاده از بازیکن غیرمجاز از جدول آن رده سنی کنار گذاشته شد اما نمی دانم چه دلیلی وجود دارد که چنین قانونی برای استقلال اعمال نمی شود. باشگاه هایی که از این امر آسیب دیده اند قصد دارند با ارسال نامه و بیانیه ای به کمیته انضباطی موضوع را پیگیری کنند و رونوشت این نامه را هم در اختیار مهدی تاج(رئیس فدراسیون فوتبال) مرتضی تورک (رئیس کمیته اخلاق) و محمد علیپور(رئیس کمیته صیانت) فدراسیون قرار دهند. از رسانه ها هم می خواهیم تخلف باشگاه استقلال را بررسی کنند چراکه استفاده از بازیکن 25 ساله در رده سنی جوانان تاوان سنگینی دارد.

فریادشیران درمورد اینکه مدارک توکلی از سوی هیئت فوتبال تهران مورد تائید قرار گرفته است، گفت: اگر شناسنامه توکلی هم دستکاری شده باشد، مدارک پزشکی او در ایفمارک مورد تائید قرار نمی گیرد. مسئولان باشگاه استقلال متوجه نشدند توکلی 25 ساله است؟ آیا خودشان خجالت نکشیدند که از چنین بازیکنی مقابل نفرات 18،17 ساله استفاده کنند؟ آیا این کار اخلاقی و حرفه ای است؟ با همکاری مدیران باشگاه ها و سرمربیان تیم های جوانان لیگ تهران چنین تخلفی را پیگیری می کنیم و حتی اگر از نهادهای قضائی فدراسیون فوتبال به نتیجه نرسیم شکایت خود را در AFC و فیفا مطرح کنیم. امکان ندارد بازیکن 25 ساله در رده جوانان بازی کند اما باشگاهش جریمه نشود.

او با اشاره به تشکیل کمیته استیناف در هیئت فوتبال تهران اظهار داشت: شنیدم چنین کمیته ای برخلاف اساسنامه فدراسیون در هیئت فوتبال تشکیل شده است و طبق اطلاعاتی که از صالحی و موسوی، مسئولان کمیته استیناف فدراسیون دارم، این کار خلاف مقررات و واویلا است.

مربی تیم نفت نوین تهران با اشاره به درگیری سرمربی جوانان استقلال با یک خبرنگار در جریان دیدار این تیم با مقاومت، بیان کرد: آن خبرنگار از زحمتکشان ورزش ایران است و به عنوان بازرس کانون مربیان فوتبال ایران تاسف می خورم به جای اینکه یک سرمربی الگوی بازیکنانش باشد، چنین رفتاری انجام می دهد. باید انجمن خبرنگاران برای احقاق حق خبرنگار مذکور بیانیه ای صادر کند و از رضا افتخاری، مدیرعامل باشگاه استقلال بخواهد که دلیل درگیری محمد فدایی را در حضور صادق ورمزیار، مدیر آکادمی باشگاه استقلال توضیح دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    1 1
    خدا کند همه فوتبال در یک لحظه نابود شود - بود و نبود فوتبال یکی است آقای نان خور فوتبال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس