کد خبر 827459
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۶
افتتاح کنگره ملی سوریه در سوچی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: در زمینه آنچه که در سوچی روی داد باید بگویم که آمریکا در آنجا حضور نداشت. ما نگاهی به این نشست داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که این نشست به شدت به نفع دولت سوریه بود.

به گزارش مشرق، نشست سوچی که روز چهارشنبه در روسیه برگزار شد با واکنش های مثبت مقامات سوریه، روسیه و ترکیه همراه بود.

پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا نوشت: هدر نائورت -- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا -- گفت: سیاست ما به هیچ وجه در رابطه با کره شمالی تغییر پیدا نکرده است. سیاست ما همچنان اعمال حداکثر فشار در رابطه با کره شمالی است. ما خواهان خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره هستیم.

وی افزود: ما از ابتدای این دولت بر این موضوع بارها تاکید کرده‌ایم.کشورهای زیادی در سراسر جهان از جمله چین و روسیه با ما در این رابطه هم نظر هستند. راه حل دیپلماتیک راه حل ترجیحی ما است. تیلرسون وزیر خارجه اخیرا در نشستی در ونکوور همراه با هفده کشور دیگر شرکت کرد. او در رابطه با راهکارهای جدید برای تقویت راهبرد ما در رابطه با حل و فصل بحران کره شمالی صحبت کرد. موضع ما درباره کره شمالی تغییر نکرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت: در زمینه آنچه که در نشست سوچی روی داد باید بگویم که دولت آمریکا در آنجا حضور نداشت. ما شرکت کننده و یا ناظری در سوچی نداشتیم. ما نگاهی به این نشست داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که این نشست به شدت به نفع دولت سوریه بود(!).

بیشتر بخوانید:

علت خروج معرضان از سوچی چه بود؟

وی مدعی شد: مخالفان به اندازه کافی در این نشست نماینده نداشتند(!). آمریکا به شدت از فرآیند ژنو حمایت می کند. همانطور که می دانید نشستی در این زمینه برگزار شد و ما از استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و فرآیند تحت هدایت سازمان ملل حمایت می کنیم. ما آن را بهترین راه رو به جلو می دانیم. آمریکا در این زمینه تنها نیست بلکه بسیاری از کشورها در سراسر جهان و از جمله بسیاری از کشورهای منطقه از فرایند ژنو حمایت می کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • درنا IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    0 0
    سلام من پارسال با تور سوچی به این شهر سردسیر سفر کردم و از سفرم بسیار لذت بردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس