کد خبر 827006
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
معارضان سوری در سوچی

به گزارش منابع خبری یکی از علت‌های ترک کنفرانس سوچی توسط معارضان سوری، برافراشته شدن پرچم رسمی سوریه در اجلاس بود.

به گزارش مشرق، اعضای هیات معارضان مسلح دولت سوریه پس از رسیدن به اجلاس سوچی به بهانه برافراشته شدن پرچم ملی سوریه در آن حاضر به ورود به محل نشست نشدند. نشست گفتگوهای ملی سوریه در شهر سوچی روسیه امروز سه شنبه با کمی تاخیر از موعد اصلی آن یعنی بیش از دو ساعت تاخیر آغاز شد و این به سبب اختلافاتی بود که به خروج هیات معارضان سوری که از آنکارا آمده بودند، منتهی شد. در بیانیه هیات معارضان سوری ادعا شده است: وعده هایی که داده شد محقق نشد نه بمباران استان ادلب (تحت سیطره القاعده) متوقف شد و نه پرچم های (ملی) سوریه از پوسترها و آرم نشست برداشته شد.

جدای از آن اصول دیپلماتیک از سوی کشور میزبان وجود ندارد. ما در فرودگاه ماندیم و با ورود زیر پرچم و پلاکاردهای نظام مخالفت کردیم از همین رو تصمیم به عدم مشارکت در نشست سوچی و تحریم آن و بازگشت به آنکارا گرفتیم. بنابر تصویر منتشر شده، هیات معارضان سوری که از آنکارا آمده بودند و شامل حدود ۱۰۰ نفر بودند تصمیم به خروج از نشست به سبب آرم نشست که حامل پرچم سوریه است، گرفتند.

آنها حتی از تحویل کارت شرکت در نشست به دلیل اینکه آرم دولت سوریه را داشت خودداری کردند. آنها حتی حاضر به خروج از فرودگاه به سبب آرم های نصب شده در فرودگاه نشدند. این در حالی است که درگیری لفظی میان شرکت کنندگان در نشست ایجاد شد و برخی روسیه را متهم به بمباران غیرنظامیان در حملات هوایی خود در سوریه کردند و از سوی دیگر حامیان روسیه در این نشست نیز حمایت خود را از روسیه اعلام کردند.

منبع:اعلام الحربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس