کد خبر 826640
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
سفارت آمریکا در مسکو

سفارت آمریکا در مسکو علت عدم حضور نماینده خود در سوچی را اینگونه اعلام کرد: واشنگتن تنها از مذاکرات ژنو زیرنظر سازمان ملل حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، نماینده آمریکا در  مذاکرات صلح سوریه در سوچی حاضر نشد، سفارت آمریکا در مسکو اینطور توضیح داد: واشنگتن تنها از مذاکرات ژنو زیرنظر سازمان ملل حمایت می‌کند.

"ماریا اولسون" رئیس دفتر مطبوعاتی سفارت آمریکا در روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» اعلام کرد که نماینده ای از طرف واشنگتن در کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه در سوچی بعنوان ناظر حضور نخواهد داشت و مقامات آمریکایی تاکید دارند که محور اصلی حل و فصل مسائل سیاسی سوریه باید تنها زیر نظر سازمان ملل و در جریان مذاکرات ژنو قرار داشته باشد.

اوسلون همچنین با یادآوری تصمیم مخالفان متحد در کمیته مذاکرات سوریه در مورد عدم شرکت آنها در کنگره سوچی، افزود ایالات متحده به این تصمیم احترام می گذارد.

این دیپلمات آمریکایی تاکید کرد که واشنگتن به همکاریهای خود با سازمان ملل متحد و کشورهایی که برخورد مشابهی با هدف توسعه تلاشهای ممکن برای حرکت به سمت حل و فصل سیاسی اوضاع سوریه دارند، ادامه خواهد داد، همانطور که در قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت و بیانیه مشترک روسای جمهوری آمریکا و روسیه (دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین) در ویتنام مورد تاکید قرار گرفته است.

ماریا اولسون با یادآوری اینکه "آنتونیو گوترس" دبیرکل سازمان ملل متحد و "رکس تیلرسون" وزیر امور خارجه آمریکا هم به تازگی اصول لازم برای حل و فصل اوضاع سوریه را بررسی کرده اند، گفت: «ما درک می کنیم که اساس تصمیم گیری در مورد اعزام "استفان دی میستورا" نماینده ویژه دبیرکل در امور سوریه برای شرکت در کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه در سوچی هم مطابق با تعهدات سنگینی است که در رابطه با مذاکرات ژنو زیر نظر سازمان ملل بر عهده طرف روسی گذاشته شده است.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس