من و تو

بی جهت نیست که هم شبکه بی بی سی فارسی در دومین روز افتتاح خود، مستندی درباره «دایی جان ناپلئون» پخش می کند و هم شبکه من و تو در اولین گام در احیای «نوستالژی پهلوی» سراغ پخش آن می‌رود.

سرویس سیاست مشرق - در ماه‌هایی که آخرین تحریکات فتنه‌گران سبز سال ۸۸ رو به خاموشی بود و شکست محتوم سناریوی براندازی در پی انتخابات دهم ریاست جمهوری  قطعیت می یافت، شبکه ماهواره‌ای دیگری به مرکزیت لندن در ۲۶ آبان ۸۹ پای به عرصه رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور گذاشت که ظاهرا راهی یکسره متفاوت از شبکه تمام-سیاسی بی بی سی فارسی در پیش گرفته بود.

شبکه «من و تو»، خلف شبکه تلویزیونی اینترنتی «ببین تی وی» که در سال ۲۰۰۶ شروع به کار کرده بود، با پخش مسابقه ملکه زیبایی جهان(میس یونیورس) و «آکادمی موسیقی گوگوش» قالبی تمام سرگرمی و فارغ از قیل و قال سیاسی از خود به نمایش می گذاشت.

کیفیت بالای تصاویر این شبکه، استفاده از به روزترین تجهیزات و تیم فنی تمام انگلیسی در یکی از بهترین و گران‌ترین استودیوهای لندن، نمایش دخترکان نیمه برهنه که برای انتخاب شدن به عنوان «میس یونیورس» فیگور می گرفتند و احیای نوستالژی آوازه‌خوان معروف دوران پهلوی، «فائقه آتشین»(گوگوش) در قالب یک مسابقه آوازه‌خوانی جوانان، توانست بخشی از خانواده های طبقه متوسط شهری را در همان گام اول به خود جلب کند.

درباره شبکه من و تو بیشتر بخوانید:

قلک پول شبکه «من و تو» کیست؟/ انتقام جریان بهائیت از جمهوری اسلامی با «من و تو» +تصاویر

هوشمندی «کیوان عباسی»، موسس شبکه من و تو اتاق فکر پشت سر این شبکه در این بود که در مقطعی که بخش هایی از جامعه ایران که مخاطب هدف این شبکه و شبکه بی بی سی بودند،  بعد از نزدیک دو سال التهاب سیاسی و چندین ماه آشوب خیابانی در پی انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری، در حالتی از خستگی و دلزدگی از سیاست به سر می برد، کاملا از در «انترتینمنت»(سرگرمی) وارد شد تا از پس‌زدگی از جانب مخاطب جلوگیری کند و تا حد زیادی موفق شد. با فاصله اندکی، برنامه دیگری باز در همین چارچوب سرگرمی، با الهام از یک برنامه تلویزیونی معروف در بریتانیا، با عنوان «بفرمایید شام»، در کنداکتور پخش شبکه قرار گرفت که قرار بود ارایه‌گر نوعی زیست آلترناتیو در برابر زیست مورد تایید جمهوری اسلامی ایران باشد.

آکادمی گوگوش
بفرمایید شام

به کارگیری کیفیت «HD»، رنگ‌های گرم و زنده و همچنین بردن دوربین به خیابان‌های لوکس لندن (مثل خیابان آکسفورد یا کنزینگتون) در قالب تهیه گزارش و مجریان جوانی که در عین آماتور بودن، به واسطه داشتن لحن غیررسمی و پوشش‌های کاملا غربی برای اقشاری از جامعه جوان ایران همدلی برانگیز بودند، و جزییاتی این چنینی، در کنار برنامه‌های فوق‌الذکر، همه باعث شد که من و تو در حرکتی خزنده خود را به عنوان یک «برند» در تلویزیون‌های سرگرمی‌ساز فارسی زبان خارج از کشور مطرح کند و خیلی زود بساط شبکه‌های لس آنجلسی را که با پخش موزیک ویدیو و فیلم فارسی‌های قدیمی و تاک شوهای سیاسی بی کیفیت و کسالت‌بار (با ضعیف‌ترین کیفیت فنی و بیشتر شبیه یک جور «فحش نامه») سر پا بودند، عملا تخته شود.

یکی از جذابیت‌های شبکه من و تو برای طبقه متوسط، استفاده از مجریان کارنابلد و غیرحرفه‌ای اما خوش خط و خال است
انتشار تصاویر مجریان من و تو در مهمانی و موقعیت‌های مختلف، جذابیت‌های آن را برای مخاطبانشان دوچندان کرد

البته لازم به ذکر است که کیوان عباسی، که خود سابقه مدیریت اجرایی تلویزیون سلطنت طلب «آزادی» در لس انجلس و همکاری با چهره‌های سلطنت طلب ضددین چون رضا فاضلی را در کارنامه داشت، در ابتدای شروع به کار شبکه‌اش، با هدف جذب نیروهای قدیمی و باتجربه‌تر رسانه‌های لس انجلس نامه دعوت به همکاری برای افرادی چون مسعود صدر، مهرداد پارسا و حسین فرجی فرستاد که حسین فرجی جذب این شبکه شد و در قسمت دوبله به کار گرفته شد.

اما با وجود مقدمات و زمینه‌چینی‌های متفاوت از تلویزیون‌های لس انجلسی، چون ماهیت و سرچشمه فکری و سیاسی مدیر من و تو، یعنی سلطنت‌طلبی، با تلویزیون‌های لس انجلس همسان بود، این شبکه هم بعد از مدتی دوباره به همان ابشخور قدیمی برای کنداکتور پخش خود رجوع کرد که همانا احیای «نوستالژی لاله زاری» با استفاده از فیلم فارسی و مصاحبه با کارگزاران موزیک دوران پهلوی بود، با این تفاوت که اولا در پخش فیلم‌های قدیمی از بهترین نسخه‌ها به لحاظ کیفیت استفاده می کرد و البته برعکس آن‌ شبکه، در انتخاب محصولات تصویری دوران پهلوی یک برنامه خزنده سیاسی را هم پیش می برد. مضاف بر این که برای احیای خاطره موزیک قبل از انقلاب هم پلتفرم آرشیو-مصاحبه با خوانندگان و اهنگسازان آن دوره را(باز با آرشیوی از بهترین کیفیت شوها و ترانه‌های قدیمی) به کار می گرفت.

از این رو، در اولین گام، به صورتی کاملا هدفمند و هوشمندانه سریال «دایی جان ناپلئون» از تولیدات شرکت «تل فیلم» تلویزیون ملی (سیمافیلم بعد از انقلاب)، که بُعدی نوستالژیک برای اقشاری از جامعه ایران داشت، با بهترین کیفیت تصویری برای پخش انتخاب شد. اما آن چه این انتخاب را تامل برانگیز می کند، جدای از بُعد نوستالژی، بُعد به شدت سیاسی این سریال ظاهرا کمدی دوران پیش از انقلاب است.

«دایی جان ناپلئون»، نام رُمانی بود که توسط یکی از کارمندان وزارت خارجه پهلوی به نام «ایرج پزشکزاد» نوشته شد و با سرمایه‌گذاری سنگین تلویزیون وقت به صورت سریال درآمد. کتاب و سریال دایی جان ناپلئون، علی رغم ظاهر طنز خود(البته طنزی به شدت پرده درانه) یک مانیفست سیاسی در دفاع از انگلستان و زیر سوال بردن دید همیشه منفی ایرانیان به استعمار ریشه دار و گسترده سلطنت انگلیس است. به واقع، پزشک‌زاد و بعد از او ناصر تقوایی(کارگردان سریال) با نوشتن و ساخت این اثر، بهترین و ماندگارترین کاری را که می شد در دفاع از منافع بریتانیا در ایران و ترمیم وجهه سیاه و تباه آن در افکار عمومی مردم ایران ساخت، ساختند.

ایرج پزشکزاد، نویسنده «دایی جان ناپلئون»

بن مایه اصلی «دایی جان ناپلئون»، توهم خواندن همه خاطرات منفی و سیاه ذهن ایرانی نسبت به روباه پیر استعمار، یعنی بریتانیا، است، و «سفیدنمایی» انگلستان در قالب تحقیر و تمسخر دایی جان(به عنوان نماد حافظه تاریخی ضدانگلیسی ایران) و افکار منفی او نسبت به انگلستان دنبال می شد. البته در این میان، سریال دایی جان ناپلئون که بدون هیچ نوع درجه بندی در نمایش در زمان طاغوت در تلویزیون عمومی کشور پخش می شد، انواع و اقسام رذالت‌ها را (از جمله زنبارگی مفرط و دزدی ناموس) در پوشش طنز عادی جلوه می داد، آن هم در جامعه ایرانی سال ۵۵ شمسی که یک جامعه عمدتا مذهبی و سنتی بود.

شخصیت «عمو اسدالله» (با بازی پرویز صیاد) که در فیلم یک دیپلمات فرنگ ‌دیده و فرنگی ماب است، هم با زن انگلیسی سردار مهارت خان هندی رابطه نامشروع دارد، هم با ناموس شیرعلی قصاب که اسدالله را امین خانه خود می داند، و همین عمو اسدالله که از یک سو، راه حل ولنگاری جنسی را تحت عنوان «رفتن به سانفرانسیسکو» به سعید(راوی نوجوان و چشم و گوش بسته و نجیب سریال) و دیگران پیشنهاد می دهد، و از سوی دیگر با ترتیب دادن نمایش‌های ساختگی، تفکرات ضدانگلیسی دایی جان را به قول امروزی‌ها «سوژه» می کند و خود نیز رابطه خوبی با انگلیسی‌ها دارد،، بهترین و جذاب‌ترین شخصیت داستان جلوه داده می شود.

بیخود نبود که شبکه بی بی سی فارسی، تنها دو روز بعد از راه اندازی آن در دی ماه ۸۷، مستندی به نام «گفتگو با ایرج پزشکزاد؛ خالق دایی جان ناپلئون» را پخش کرد که سراسر تحسین و تمجید از این اثر بود. به هر حال، آن دسته از ایرانی‌هایی که با شیطان معامله کرده اند و با پول دولت خبیث انگلیس (به تعبیر رهبر انقلاب) امرار معاش می کنند، لاجرم باید اثر توجیه‌گر استعمار همچون «دایی جان ناپلئون» را دوباره در بوق کنند تا با «سفیدنمایی» و «تبرئه» بریتانیا از آن کارنامه سیاه، دست کم وجدان معذب خود را بابت پول گرفتن از بیگانه کمی تسکین دهند.

نمایی از مستند بی بی سی فارسی درباره ایرج پزشکزاد

بعد از دایی جان ناپلئون، نوبت به سریال دیگری از آن دوران به نام «ایتالیا، ایتالیا» رسید که در پرده دری اخلاقی چیزی کم از دایی جان نداشت، و اصولا تلویزیون به اصطلاح «ملی» در دهه ۵۰ شمسی، تحت سیطره رضا قطبی (پسردایی فرح دیبا) و باند «جهان وطن» و «غرب-شیفته» دفتر ملکه، قصد داشت تغییر فرهنگی جامعه ایران را از یک جامعه اخلاق‌مدار مذهبی به یک جامعه ولنگار، غربی مسلک و بدون حساسیت دینی تبدیل کنند و این برنامه از طریق قبح زدایی از تابوهای اخلاقی و دینی در سریال‌ها و فیلم‌هایی که مخاطب عام داشت، دنبال می شد.

به بیان دیگر، همان خط فرهنگی که فرح دیبا و اطرافیان فرانکوفیل (شیفته ی فرانسه) او در رویدادهایی چون «جشن هنر شیراز» (با نمایش برهنگی کامل بازیگران و یا صحنه تجاوز واقعی در نمایش خیابانی) دنبال می کردند، در تلویزیون با سریال‌هایی چون دایی جان و ایتالیا، ایتالیا با کمی پوشیدگی و تحفظ بیشتر دنبال می شد. از قضاء، همان برنامه امروز از سوی وابستگان و متعلقان دستگاه پهلوی در شبکه «من و تو»، با هدایت سرویس‌های خارجی و پول جریان بهایی دنبال می شود تا جامعه ایران را به لحاظ فرهنگی استحاله کند و لاقیدی، سهل‌گیری و دین‌گریزی را شیوع دهد.

واکنش رسانه‌ها به جشن هنر شیراز
واکنش رسانه‌ها به جشن هنر شیراز

جشن هنر شیراز

زندگی ایرانیان ساکن انگلیس به روایت من و تو

ادامه دارد...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    تف به زندگی که توش بی بندو باری باشه
    • CH ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
      مرگ بر انگل ستان
    • پرویز IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
      25 81
      ضمن تأیید نوشته فوق پرسش من اینه که چرا این شبکه و شبکه بی بی سی و صدها شبکه بدتر ترک در ایران فعاله ولی آر تی روسیه و شبکه های کردی تماماً فیلتره ؟ کسی هست بتونه با منطق درستی این رفتار مسئولان رو پاسخ بده ؟
    • محمد IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
      66 61
      شيطان به قدمت عمر آدم از شهوت و بی بند وباری استفاده کرده
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
      31 23
      درسته که تو این عکسها بوضوح کامل فقط یکمشت فاحشه و قحبه علنی بچشم میخوره اما خیلی هم نباید گیر داد چونکه بعضی از به اصطلاح اصلاح طلبان آویزون تو این سایت ناراحت میشن . اونا براشون این چیزها عین تعصب و غیرته و اگر خواهر یا حتی زنشون عین اینا بره تو این شبکه و در حالت نیمه لخت گیلاس مشروبشو بسلامتی بزنه لاتهای هرزه ... در شبکه من و تو ، از غرور و غیرت بخودشون می بالن .
    • صالح IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
      3 0
      مشرق خیلی بی حیا شده، کامنت های بی پدر ومادری یک مشت فحاش از خدا بی خبر بی دینو چاپ می کنه که همش توهین وتهمت های نارواست و خودشونم مومن !!!! می دونن ولی سایرینوکه می خوان جواب اون احمقهارو بدن چاپ نمی کنه اگه راست میگی چاپ کن
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    افرین . همش خوب بود
  • منصور IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    33 22
    عجب دنیایی شده. ما که در این 23 سال عمر خودمون چیزهایی دیدیم و شنیدیم که نگو و نپرس خدا به بباقیش رحم کنه
  • نهنگ آبی IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    47 53
    من و تو کلا چیز جذابی نداره مشکل اینطرفه که کاری نمیکنه و جذابیتی تولدی نمیکنه عزیزم . خاک بر سر تون بی هنرهای بی سواد مجیزگوی چاپلوس مفت خور که انقلاب را به باد دادید
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
      19 31
      خاک بر سر خودت. تو نهنگ آبی نیستی بلکه یک اسب آبی هستی
    • سید IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
      25 25
      این سخنان از بهائیان نجس است ولطفاً شما تکرار نکنید!
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
      10 19
      دمت گرم داداش گل گفتی
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    29 30
    تمام نوشته های این اقای پزشکزاد بی محتوا ودر حد پاورقی های مبتذل مجلات زرد قبل از انقلاب میباشد
  • shs IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    38 16
    الان از برنامه های پرمحتوای صداوسیما لذت میبریم کی من وتو نگاه میکنه،مسلمون گزارشات خودش رو هم سانسور و دستکاری میکنه چقدر محتوا؟چقدر کیفیت؟؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
      22 20
      اصلا این بحث ربط به کیفیت برنامه های صداوسیما داشت؟ یعنی اگر کیفیت برنامه های صداوسیما پایین باشد (بشرط اثبات تازش!) باید برویم پای یک چنین شبکه ای؟ این دقیقا یعنی منحرف کردن ذهن از مسئله اصلی. معمولا پای مطالب محتوادار اینگونه، باید منتظر چنین کامنتهایی بود. جواب دیگه ای که نمیشه داد. نگران این کامنتهای تابلو که داره از مراکز خاص ارسال میشه نشوید. در این موارد اطلاعاتی هست که مراکزی در انگلیس، رژیم اشغالگر قدس و امریکا کامنتهای مستقیم با زبان فارسی ارسال می کنند اما نمی گویند که کامنت نویس دولتی هستند . موفق باشید.
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    18 5
    به هر حال ، کشورها از ابزار رسانه که بسیار قدرتمند است، برای پیشبرد برنامه هاشون حداکثر بهره را می برند. برنامه هایی که حتی از جنگ هم بیشتر خسارت وارد کرده و تاثیرات مخربی دارند. اینترنت باعث شده تا اطلاعات بهتر ودقیق تری ازجوامع هدف ، بدست اید.
  • مهدی IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    28 22
    این شبکه های من و تو فقط خیلی مودبانه شگرد بی بندو باری را آرام و با لطافت خوب به مردم یاد میدهد که زن فلانی با مرد غریبه به مسافرت و مهمانی و پارک و غیره ... بروند هیچ مشکلی نیست ولی برای یک مسلمان این کاملا مشکل آفرین است نباید پشت صفحه این فیلم ها ایستاد و تماشا کرد اینها امر به منکر و نهی از معروف میکنند.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    14 28
    برادر مشرق توجه داشته باش که با انتشار گزارش و تصویر در مورد آثار مبتذل قبل از انقلاب و آکادمی گوزگوز بدتر داری براشون تبلیغ میکنی ... اینها ارزش وقت صرف کردن ندارند یه عده نوکر مزدور بدبخت هستند که وقتی تاریخ مصرفشون تمام شد همان ارباب انگل لیس مثل دستمال کثیف پرتشون میکنه تو سطل آشغال
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    16 26
    پولشون رو بیخود خرج براندازی جمهوری اسلامی می کنند این انقلاب ضد ضربه است. رقاص و فاحشه اگه می تونست خودش رو حفظ می کرد.
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
      24 10
      خدا با کسی عقد اخوت ندارد.
  • علیرضا IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    16 17
    سلام مشرق جان خود شما این نوستالوژی را دامن نزن با چاپ این عکسها .....حداقل یه کمی..
  • علی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    20 17
    این بهایی ها بعد از دوران مخلوع شاه فعالیتهای خود را جهت انحراف مردم ما دوچندان کرده اند چه اقدامی تاکنون جهت مقابله با فرهنگ انها صورت گرفته هیچ مسئولین فقط دنبال ریاست و منافع خود هستند و از این امر غافل چرا ائمه جمعه و اقایان حوزه نشین سکوت کرده اند و اهداف اینها را باز گو نمی کنند این بزرکترین خطر برای اسلام است که تقریبا اثارش را در جامعه مشاهده می کنیم
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    30 27
    بهائی ها کافر حربی اند
    • P IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
      15 26
      اکثراشمالین ! مثل داروذسته هایرجوی که اکثراشمالی بودن ! مثل خواننده های دوران پهلوی مثل خود پهلوی و...
  • SE ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    27 17
    خود دایی جان ناپلئون برای تطهیر انگلستان ساخته شد تا کسی جرات نکند بگوید کار کار انگلیسها است.
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    15 11
    مطالب خوب و نابی بود که خوباخته های غربی خبر ندارند و یا اگر دارند باور نمی کنند
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    32 23
    این شبکه من و توست یا فاحشه خونه
  • P IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    20 20
    کسانی دنبال این برنامه های منو تو میره که لنگه ی خودشونن ..ماکه نیستیم !
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    24 23
    بهایی ها و یهودی های طرفدار اسرائیل شبکه تلویزیونی " بی بی سی " و " من و تو " را اداره میکنند
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    23 18
    باید بهایی ها را از ایران اخراج کرد بهایی ها فقط فکر اسرائیل هستند و هیچ حسی به ایران ندارند و وطن پرست نیستند هویدا یک بهایی بود و باعث شد بحرین از ایران جدا شود . بهایی ها فکر می کنند با خوش خدمتی به اسراییل دارند به مذهب خودشون خدمت می کنند هیچ حس وطن پرستی ندارند
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    27 13
    مرگ بر بهایی وطن فروش ننگ بر بهایی ها . توی تاریخ منفور خواهید بود . توی کتاب فراماسونری و فراموش خانه در ایران لیست اعضای فراماسونری انگلیس و فرانسه امده که اکثرا بهایی و یهودی هستند ننگ بر شما بهایی های وطن فروش . بالاخره روزی انتقام سختی از شما می گیریم
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    9 10
    اون خانومه از سمت راست نفر اول که قرمز پوشیده توی توئیترش نوشته بود که یکی از کارکنان شبکه به او تعرض جنسی کرده بوده .
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
      9 12
      لازم به اعترافشون نیست به شیوه ی برخوردشون نگاه کنی متوجه میشی روابطشون رختخوابی ه ....اونقدرباهئش نیستن که این احساساتون رو پنهان کنن !
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    11 14
    واقعا چنین برنامه های آشغالی پخش میشده!آدم سرش درد میگیره؛!حیواناتم اینقدر تن لش وناپاک وکثیف نیستند؛متاسفم برای چنین فرهنگ وسینمایی وبیشتر از طرفداراش. عشق ومحبت کجاست...؟
    • IE ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
      10 11
      و خیلی ها حسرت همین چیزها را دارند می خورند
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    5 12
    واقعا چنین برنامه های آشغالی پخش میشده!آدم سرش درد میگیره؛!حیواناتم اینقدر تن لش وناپاک وکثیف نیستند؛متاسفم برای چنین فرهنگ وسینمایی وبیشتر از طرفداراش. عشق ومحبت کجاست...؟
  • DK ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    30 13
    مرگ بر امریکا و انگل ستان خبیث و پلید و پادوهای داخلی آنها
  • DK ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    24 14
    تف به هرچه بهایی که به امام زمان و انتظار شیعیان توهین میکند
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    10 13
    این عکسا چیه جز گناه چشم چیزی ندارهه مشرق
  • DK ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    7 7
    این شبکه من و تو نیست. شبکه انتوان است.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    11 11
    سانسورچی کثیف
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    15 12
    بهایی های شیطان صفت . منتظر روزی باشید که مردم ایران انتقام وحشتناکی از شما بگیرند ان روز کسی بهتون رحم نمی کنه تاوان سختی در انتظارتون هست
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    10 13
    رطب خورده کی منع رطب می کند...شما خودت که ماهواره داری وبرنامه های مبتذل من وتو رو میبینی ودنبال میکنی..حالا اومدی به مردم میگی اینا بدن مردم به اینا نیگا نکنید؟؟؟
  • احدی IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    12 10
    شبکه من و تو یا کاباره؟؟؟؟
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    12 15
    ظاهر مودبانه وباطن کثیف از خصیصه های بارز این افراد استحاله شده غرب است
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    2 7
    چه خوبه(صرفا جهت سوزاندن مشرق) لعنت بر بهایی ها و من و تو
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
      0 0
      تف به شرفت که متن رو توش دست می بری سانسورچی ملعون مواجب بگیر
  • AU ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    15 15
    مرحبا, مشرق جان داری در قلم زدن عملیاتی کار می کنی. درود بر شما. کاش بقیه هم مثل شمابودند, آنوقت یک موج حماسی در آگاه سازی مردم رخ می داد.
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    7 8
    مشرق بجای دایی جان ناپلعون فیلم یتیم خانه ایران رو تبلیغ کن
  • ملت ایران IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    5 10
    بهترین برنامه و جذابترین را هم صدا و سیما پخش کنه حرف تصاویر جنسی و روابط جذاب دخترپسری و جاذبه های ... این ماهواره ای ها نیست
  • ایرانی واداده IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    11 7
    وقتی که صدا وسیما برای جذب مخاطب عاجز است .معلوم است که شبکه هایی چون من وتو وشبکه های جم مورد اقبال مردم قرار میگیرند (دلیلش هم افزایش چشم گیر دیشهای ماهوارها علیرغم اعمال تمام محدودیتها وبگیر وببندها و ...است)
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    9 16
    اونجایی که روسپی ها گیلاس مشروبشونو میزنن به گیلاس مشروب مردان نطفه زنا دسته جمعی میگن : بسلامتی دختران انقلاب و پیروزی اصلاحات .
  • US ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    24 20
    شبکه تهوع اوریه که فقط بی بند و باری و هرزگی و لاقیدی و تقلید کورکورانه از فرهنگ غرب را به نمایش میگذاره، خصوصا برنامه بفرماییدلاس بازی
  • BE ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    3 9
    بنده خداها عقده‌ای شدند دیگه
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    14 11
    خدا لعنت کنه بهایی ها را . انگلیس با ایجاد قحطی در ایران باعث کشته شدن 10 میلیون ایرانی شدند . بحرین و افغانستان را انگلیس از ایران جدا کرد . کودتا بر ضد مصدق توسط انگلیس انجام شد وغارت نفت ایران و....
  • US ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    21 6
    مرگ بر ترکیه
  • US ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    15 9
    مرگ بر ترکیه و شبکه جم و تی آر تی
  • رضائی EE ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    4 3
    واقعا جای تاسف است.
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    4 0
    همین انگلیس بود که بخش های شرقی کشور رو جدا کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس