کد خبر 827343
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
سرطان

رئیس مرکز تحقیقات سرطان جهاد دانشگاهی گفت:صنعتی شدن جوامع، چاقی، عدم تحرک و استرس نقش بسیاری در این بیماری دارد همچنین مصرف غذاهای صنعتی و فست‌فود مستقیم و غیرمستقیم سبب افزایش انواع سرطان‌ها می‌شود.

به گزارش مشرق، در حاشیه همایش یک روزه سرطان سینه و باروری، کیوان مجیدزاده رئیس مرکز تحقیقات سرطان جهاد دانشگاهی با اشاره به عواملی که در سرطان نقش دارند، اظهار داشت: سرطان سینه در ایران و جهان یکی از سرطان‌های شایع در میان زنان بوده و شایع‌ترین علت مرگ آنها به دلیل سرطان است. 

وی با اشاره به اینکه هزینه درمان سرطان با اجرای طرح تحول به ویژه در مراکز دولتی نسبت به گذشته بسیار کم شده، گفت: مراکز خصوصی در صورتی که براساس تعرفه عمل کنند، درمان سرطان سینه 5 تا 6 میلیون تومان هزینه دارد. 

رئیس مرکز تحقیقات سرطان جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه نرخ و شیوع سرطان در همه نقاط رو به افزایش است، گفت: صنعتی شدن جوامع، چاقی، عدم تحرک و استرس نقش بسیاری در این بیماری دارد همچنین مصرف غذاهای صنعتی و فست‌فود مستقیم و غیرمستقیم سبب افزایش انواع سرطان‌ها می‌شود. 

بیشتر بخوانید:

مهار سرطان با کمک نوعی جلبک

تاثیر ماهی‌های حاوی اُمگا۳ در پیشگیری از سرطان

وی افزایش امید به زندگی، افزایش نرخ تشخیص و صنعتی شدن جوامع را از دلایل افزایش سرطان برشمرد و گفت: اگرچه نرخ بروز سرطان در حال افزایش بوده، ولی درمان‌های این بیماری رو به گسترش است و خوشبختانه در حال حاضر طول عمر بیماران مبتلا به صورت جدی در حال بیشتر شدن بوده و دیگر سرطان همچون گذشته خطرناک تلقی نمی‌شود. 

مجیدزاده خاطرنشان کرد: اما با این وجود، تشخیص به موقع و خودآگاهی مردم در پیشگیری و درمان به موقع این بیماری بسیار حائز اهمیت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس