روزگار رضا خانی

مستند سریالی «روزگار رضاخانی» به کاگردانی مهدی فارسی و تهیه‌کنندگی محسن یزدی با محوریت داستان زندگی رضا شاه از رسانه ملی پخش می‌شود.

به گزارش مشرق - مراحل ساخت مستند سریالی «روزگار رضاخانی» به پایان رسید. این مجموعه در قالب 16 قسمتِ 30 دقیقه‌ای به زودی از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

این مستند به موضوعات مختلفی پرداخته است. سقوط قاجار، کودتای رضاشاه و تشکیل پهلوی، تاج‌گذاری رضا شاه، تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مثل ایجاد شبکه راه‌آهن، تاسیس دانشگاه تهران، ماجرای قانون کشف حجاب، قیام گوهرشاد، مسائل شخصی و خصوصی دربار پهلوی و ... بخشی از وقایعی است که «روزگار رضاخانی» به آن پرداخته است.

این مستند را مهدی فارسی کارگردانی کرده و محسن یزدی تهیه‌کننده آن بوده است. «روزگار رضاخانی» به سفارش مرکز مستند سوره حوزه هنری و بسیج صداوسیما ساخته شده است.

«روزگار رضاخانی» به مناسبت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به روی آنتن می‌رود. پیش از این و در ایام دهه فجر سال گذشته مستند سریالی «در برابر طوفان» به کارگردانی مهدی نقویان از رسانه ملی پخش شده بود. «در برابر طوفان» روایتی از اوضاع کشور در زمان سلطنت پهلوی دوم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
    14 2
    لعنت بر مزدور انگلستان که مصداق باد اورده را باد میبرد شد کوروش برستان عریانگرد فقط میگند که راه اهن کشید تونل زد دانشگاه افتتاح کرد و.... اولا همه اینها را در یک روز افتتاح نکرد بلکه حدودا 20 سال طول کشید دوما در ان زمان در دنیا شاهد رنسانس علمی بودیم و بیشرفت علمی به یکباره در دنیا اتفاق افتاد و حتی رشد تکنولوزززززززی در ایران انززمان علی رغم تبلیغات سلطنت طلبها از کشورهای نزدیک مانند ترکیه هند و مصر بسیار کمتر بود بنیانگذار خدمت وظیفه اجباری بنیانگذار خشونت مذهبی بنیانگذار تنشهای قومیتی بنیانگذار بیشکش کردن خاک ایران بدون جنگ رضا بالانیست
  • منوچهر IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    0 0
    با سلام و خسته نباشید به تهیه کننده این فیلم بسیار باارزش ، فقط خواهشی که دارم من برای دانلود همه قسمتها دچار مشکل هستم لطفا و خواهشا دانلود آسان همه 16قسمت را در دسترس قرار دهید ، بسیار تشکر مجدد از همه دست اندرکاران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس