کد خبر 825274
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
فریدون اصفهانیان

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال نسبت به صحبت‌های اخیر مهدی تارتار، سرمربی تیم پارس جنوبی جم واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، فریدون اصفهانیان درباره شایعاتی مبنی بر شکایت کمیته داوران فدراسیون فوتبال از مهدی تارتار بابت اظهاراتش پس از دیدار مقابل استقلال ،اظهار داشت: شکایت برای چه؟ نمی‌دانم این حرف‌ها از کجا می‌آید، اما هرکس باید مسئولانه حرکت کند. کل جامعه فوتبال همین است، هرکس باید در حیطه اختیارات و وظایف خودش اظهار نظر کند.

وی افزود: در مورد تارتار هم باید بگویم صحبت‌هایی که ایشان انجام داده، اگر به دست ما برسد یا خودمان ببینیم، وظیفه داریم که در مقابل آن بایستیم. وقتی یک مربی حرف می‌زد و مشکلاتی به وجود می‌آورد، ما هم مجبوریم بر اساس قانون با او رفتار کنیم. از همه اهالی فوتبال انتظار داریم که همان‌طور که داوران به آنها احترام می‌گذارند، آنها هم احترام داوران را نگه دارند. هرکسی باید در حیطه مسئولیت خودش پاسخگو باشد و طبق حوزه کاری خودش حرف بزند. چیزی که از دست ما برمی‌آید، این است که بر اساس قانون با قانون‌شکن‌ها برخورد کنیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: کاری به مسائل فنی نداریم که چرا تیم پارس جنوبی 4 گل مقابل استقلال خورده و نمی‌گوییم پنالتی که به نفع و ضرر پارس جنوبی گرفته شده درست بود یا خیر، چون همه صحنه‌های تک‌به‌تک باید بازبینی شوند، اما هرکس باید مسئولانه  حرکت کند و مسئولیت صحبت‌هایش را به گردن بگیرد. اینکه هرکس بیاید بعد از بازی هر حرفی دلش می‌خواهد بزند، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. هرکس باید وظیفه خودش را انجام بدهد و مسئولیت حرف‌هایی که می‌زند را بپذیرد.

اصفهانیان در مورد صحنه‌های داوری رخ داده در دیدار استقلال - پارس جنوبی، گفت: گروه آنالیز ما همه صحنه‌ها را بررسی می‌کند. اینکه اینها (پارس جنوبی) می‌گویند داور بازیکن ما را اخراج کرد یا خطا داخل محوطه جریمه بود که نگرفت و یا هر چیز دیگری، باید فریم به فریم بررسی شود. مطمئن باشید که ما همه صحنه‌ها را جلو و عقب می‌بریم که ببینیم تصمیم داوران‌مان درست بوده یا خیر.

وی به انتقاد از رفتار روح‌الله سیف‌اللهی، بازیکن تیم پارس جنوبی پرداخت و یادآور شد: من سوالی از آقای تارتار دارم؛ بازیکنی که فکر می‌کند داور خطا را نگرفته یا اشتباهی خطار گرفته، آیا حق دارد آن‌طور اعتراض کند؟ من که بازیکن هستم، باید بدانم  قانون می‌گوید «حق اعتراض به داور را ندارم» و نباید با آن لحن و رفتار اعتراض به او اعتراض کنم. بازیکنی که مربی‌اش می‌گوید تیم ما در بالای جدول است، نمی‌داند باید در رفتارش تجدیدنظر کند؟ بازیکن باید خودش شرایطش را بداند. قانون می‌گوید اعتراض به داور اخطار دارد و اگر منجر به به‌کار بردن الفاظ رکیک شود، حتی داور می‌تواند او را از زمین اخراج کند. قانون می‌گوید اگر بی‌پروایی کنی، اخطار می‌گیری. بالاخره خودشان هم باید یک فکری کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس