تیراندازی نمایه

مأمور پلیسی که در تعقیب و گریز، شرور و سارق سابقه‌داری را با شلیک گلوله به کام مرگ فرستاده بود پس از بازسازی صحنه حادثه به قتل عمد متهم شد.

به گزارش مشرق، ساعت ۱۲:۳۰ ظهر چهارم فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران پلیس از مرگ مشکوک مرد جوانی در حوالی خیابان پرستار با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی راهی محل شدند.  تیم جنایی در محل حادثه داخل حیاط خلوتی در یکی از کوچه‌های خیابان پرستار در شرق تهران با جسد مرد جوانی به نام شهرام روبه‌رو شدند که با اصابت گلوله به کام مرگ رفته بود.

 نخستین بررسی‌ها نشان داد مقتول لحظاتی قبل در تعقیب و گریز مأموران پلیس امنیت پایتخت هدف اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شده است. همچنین مشخص شد مرد فوت شده شرور و کیف‌قاپ سابقه‌داری است که از مدت‌ها قبل تحت تعقیب مأموران پلیس قرار داشته است.

تحقیقات حکایت از این داشت متهم که چندی قبل به اتهام کیف‌قاپی دستگیر شده در حالی که ۱۶‌شاکی داشته با گذاشتن وثیقه آزاد شده است و بعد از آن در اسفندماه سال‌۹۳ همراه تعدادی از دوستانش اقدام به تخریب تعدادی خودروی پارک شده کرده و از محل گریخته است و از آن تاریخ به بعد تحت تعقیب مأموران بوده تا اینکه امروز در تعقیب و گریز مأموران پلیس با شلیک گلوله به کام مرگ می‌رود.  مأموری که متهم سابقه دار را هدف گلوله قرار داده بود، درباره حادثه گفت: شهرام از اوباش محله و از سارقان سابقه دار بود.

اسفندماه‌۹۳ به مأموران کلانتری سلیمانیه گزارش شد تعدادی اوباش چند خودروی‌پارک شده در حوالی خیابان پرستار را تخریب کرده و از محل گریخته‌اند. مأموران در محل حادثه دریافتند یکی از این افراد به نام شهرام که از سارقان سابقه دار است اقدام به تخریب خودروها کرده و پس از عربده‌کشی به خانه یکی از همسایه‌ها که به او اعتراض کرده نارنجک دست ساز انداخته و پس از ایجاد رعب و وحشت از محل گریخته است. پس از طرح این شکایت و به خاطر حساسیت موضوع پرونده متهم برای دستگیری در اختیار تیمی از مأموران پلیس امنیت قرار گرفت.  

مدتی بود متهم تحت تعقیب قرار داشت، اما همیشه مخفیگاهش را تغییر می‌داد تا اینکه ساعت‌۱۲ ظهر او را در حالی که سوار بر موتور سیکلتی بود شناسایی کردیم و دستور ایست دادیم، اما متهم با دیدن ما اقدام به فرار کرد. بدین ترتیب تعقیب و گریز ما و متهم آغاز شد. متهم برای فرار از دست ما به خانه‌شان فرار کرد و ما با توجه به حکم قضائی که داشتیم برای دستگیری وی وارد خانه‌شان شدیم. پس از این متهم برای فرار به پشت‌بام خانه‌شان رفت و از برادرش درخواست کمک کرد. در حالی که در تعقیب او بودیم برادرش با ما درگیر شد تا برادرش موفق به فرار شود.

او از پشت بام خانه‌شان به پشت‌بام خانه همسایه فرار کرد و ما هم در تعقیب او بودیم که خودش را به حیاط خلوت خانه یکی از همسایه‌ها پرتاب کرد. ابتدا چند بار دستور ایست دادیم و بعد چند تیر هوایی شلیک کردیم، اما او توجهی به دستور ایست نکرد و به فرارش ادامه داد.

من با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح پای او را هدف قرار دادم که در همین لحظه برادرش ضربه‌ای به دستم زد و قصد خلع سلاح من را داشت و از طرفی هم ایرانیت‌های پشت‌بام همسایه شکسته شد و تعادلم به هم خورد و تیر به بدن متهم اصابت کرد و او فوت کرد.  همزمان با ادامه تحقیقات جسد برای آزمایش‌های لازم به پزشکی قانونی فرستاده شد و خانواده مرد فوت شده از مأمور پلیس به اتهام قتل عمد شکایت کردند و پزشکی قانونی هم علت اصلی مرگ را اصابت گلوله به بدن مرد جوان اعلام کرد.

با شکایت خانواده شهرام پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و تیمی از کارگاهان ویژه قتل برای بررسی وارد عمل شدند.  مأمور پلیس در تحقیقات بعدی حرف‌های قبلی را تکرار کرد و مدعی شد که قانون به‌کارگیری سلاح را رعایت کرده است.

بدین ترتیب مأمور پلیس صحنه قتل را به دستور قاضی منافی آذر، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران بازسازی کرد و پس از بازسازی، کارشناسان اعلام کردند مأمور پلیس در این حادثه، قانون به‌کارگیری سلاح را رعایت نکرده است. بنابراین مأمور پلیس به اتهام قتل عمد تفهیم اتهام شد و متهم به زودی پس از صدور کیفرخواست در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود. 

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 9
  • جواد IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    74 1
    کشور گل وبلبل دزد بیشرف میکشه مامور متهم میشه خخخخخخ
    • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
      3 4
      فک و فامیل شروری ، نه ؟
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
      13 8
      حالا اگر شرور پلیس رو می کشت ، اشکالی نداشت و خانواده ی پلیس هم با یک خواب دیدن ، از خیر مجازات شرور می گذشتند و قضیه به خوبی و خوشی تمام می شد . لعنت بر هر چی شرور و دزد و کیف قاپه ، دیروز یه مورد کیف قاپی با چشمای خودم دیدم ، بیچاره مال مال باخته همش توی سر خودش می زد . لعنت بر روح پدر و مادر هر چی دزده ...
  • امیر IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    71 0
    اون قاضی دادگاهی که همچین حیوانی را ول کرده در خیابان باید مجازات بشه، نه این مامور بیچاره ایی که برای حفظ امنیت من و شما دنبال این حیوان بود.
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    48 0
    بیچاره مامور واینطور میشه که بعضی وقتها،برخی از تخلفات برخی دیگر چشم پوشی می کنند چون برخوردکردن عاقبت ...داره
  • پویا IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    47 0
    خب به کشوری که به دزدان و اختلاس گران بها داده شود بهتر از این نمیشه
  • نرگس IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    18 3
    مشرق جان چقدر غیر فابل انتشار داری ؟ جراتتو ببر بالا
    • شهروندبی دفاع IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
      5 2
      قبلنا شجاع تر بود
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    9 0
    باید تا تیرکمون میزدی. قانون هم نداره. کسی هم کاریت نداره. اصلا به ما چه
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    9 0
    به نظر من به پلیس مثل هند چوب بدهند
  • srt IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    18 14
    در قانونی که از دزد و شرور حمایت بشه همینه که یک مأمور پلیس فداکار باید در دادگاه محکوم بشه. اگه این قوانین در مملکت اجراء بشه، دیگه مأمورین پلیس با چه دلگرمی ای نظم و امنیت را برقرار کنن!!!!
  • هادی IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    13 5
    پخش نکنید این خبرها رو بخدا مامورای دیگه دل سرد میشن،قتل عمد چیه آخه طرف متهم بوده و فراری،خب این بنده خدا چیکار باید میکرد ؟؟!!خیلی راحت می تونست خودشو بزنه به بی خیالی و بذاره در بره اون موقع نه قاتل میشد و نه گرفتار،امنیت مردم این وسط چی میشه ؟؟؟حداقل بزنن قتل غیر عمد آخه چه عمدی تو کشتن یه متهم هست به جزء عمل به قانون
  • ناشناس IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    15 4
    باید افسوس و تاسف خورد برای این قانون که یک مامور رو بخاطر حذف یک انگل جامعه محاکمه می کنند
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
      6 0
      آدم های ناجور هستند که از دزد و کیف قاپ و ...حمایت می کنند .
  • ابراهیم IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    3 0
    بنظرم باید اون کارشناسو اعدامش کرد
  • ممد IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    1 0
    الله اکب ر چه قانون دردسری داریم ما
  • شهروندتهرانی IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 0
    ازخدا بترسید این مامور بدشانس رو ول کنین بچسبین به اون کقافتهایی که اینور و اونور آدم میکشن شاهد ندارن گیر نمی افتن بعدم سر عمل منافی قانون و امنیت اونا یه مامور بدبخت میشه داداش مقتول قاتله که به کمک داداش خلافش اومده تو کار پلیس دخالت کرده حالا شاکی هم هستن عجب بابا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس